F1 2011 – CroSimRacing najava

Prošlogodišnja službena, multiplatformska Formula 1 simulacija iz Codemastersa “digla je na noge” kompletnu racing zajednicu, te uz povratak velikog Michaela Schumachera stvorila “hajp” kakvog je teško ponoviti, a kamoli nadmašiti. No Birmingham studio nije prespavao godinu, F1 2011 na dobrom je putu da nadmaši prethodnika, ukoliko se u igri ostvari barem pola najave koja slijedi.


Formula 1 prošle nam je godine ponudila sezonu snova, koju unatoč dominaciji Red Bulla, mnogi smatraju jednom od najboljih, ako ne i najbolju ikada. Codemasters je istu popratio sa vrlo kvalitetnom, no ipak boležljivom službenom igrom. Mnogi jednostavno nisu mogli preboljeti nedostatak sigurosnog automobila, popularnog Safety Car-a, preblijede/sivkaste boje, iritantni bug s boksevima ili pak online grid od samo dvanaest igrača, tj. vozača. Daleko od toga da je F1 2010 bio loš, no upravo maloprije navedeni primjeri mogli su ga učiniti i boljim, da se nisu dogodili. Slušanje prijedloga gaming zajednice u mnogo se primjera pokazalo punim pogotkom. Ove godine tim je putem krenuo i Codemasters, a tu su još dva vrlo bitna faktora; nova pravila i dobavljač guma.

 

KAD FIA KAŽE DA


Obično se dogode dobre stvari, a kakve su donijela nova pravila, možemo pratiti i sami kroz tekuću sezonu, koja je već sada oborila sve rekorde u broju preticanja, a samim time i vratila Formuli 1 jedan interesantan citat koji kaže: “jedva čekam da nedjelja dođe“. Svemu tome zaslužne su ponajviše dvije novotarije, od kojih je jedna zapravo povratnik. KERS, sustav za automatsko obnavljavnje izgubljene kinetičke energije, koju je u krugu kasnije moguće iskoristiti kroz nekoliko sekundi, u obliku dodatnih konjskih snaga, opet je u Formuli 1. Po prvi puta tu je DRS (Drag Reduction System), aerodinamičko pomagalo koje u takozvanima DRS zonama otvara zadnje krilce bolida i time omogućuje znatno veću maksimalnu brzinu. DRS se smije koristiti samo u situacijama kada je vozač iza unutar sekunde s onim kojeg namjerava preteći. Na utrci su obično jedna ili dvije DRS zone, zavisno o konfiguraciji staze, tj. dovoljno dugačkim pravcima koje te zone zahtijevaju. Ova pojašnjenja dobro naučite i upamtite, pošto će se KERS i DRS u igri vjerno (pokušati) simulirati, te će se moći koristiti manualno i biti podložni kvarovima, baš kao i u pravoj F1 utrci. Dvojac koji apsolutno garantira velike promjene, a ima još…

 

PIRELLI


Na kraju prošle sezone iz Formule 1 povukao se veliki Bridgestone i mjesto jedinom dobavljaču guma za sezonu 2011 prepustio je talijanskom Pirelliu, koji se time aktivno vratio u sport. Nitko nije ni slutio kolike će, opet pozitivne, posljedice donijeti ta promjena. Pirelli je naime pripremio komponente guma koje se troše znatno brže nego u slučaju Bridgestone, što je u pojedinim utrkama rezultiralo rekordnim brojevima ulazaka u boks. To naravno direktno utječe na samu strategiju, krenuvši već od kvalifikacija i broja “nepotrebnih” krugova, do same utrke, u kojoj se upravo kroz taj element može jako puno zaraditi, no isto tako i izgubiti.

Na VN Monaca, Pirelli je predstavio famoznu “super soft” komponentu guma, koju odlikuju vrhunsko priajanje (grip), no i još veća potrošnja, tj. kratkotrajnost. U ponudi su četiri komponente suhih, te dvije komponente guma za kišne/mokre uvjete. Kroz razne gameplay videe i samo dva dosadašnja Developer Diary-a, imali smo prilike vidjeti crveni super soft, žutu soft komponentu i dvije kišne varijante; plave “intermedie” i narančasti “full wet” – teško je te izraze doslovno prevesti na hrvatski, ovo su standardni izrazi za te vrste guma. Tu su još “medium” i “hard”, dvije suhe komponente u srebrnim bojama, za koje se nadamo da će također biti prisutne u igri. Codemasters je istaknuo kako veliku pažnju obraća upravo tom toliko bitnom segmentu, a to su gume, tj. simuliranje njihovog ponašanja na stazi. S obzirom na količinu i karakteristike istih, to je vrlo izazovan zadatak, no vjerujemo kako dečki i cure iz Birmingham studija znaju svoj posao.Uostalom, tu je opet i stručna podrška Anthonya Davidsona, bivšeg Formula 1 vozača. Ovime završava poprilično opsežni, no i najbitniji, tehnički dio nadolazeće F1 simulacije.

 

POBOLJŠANJA I NOVOTARIJE


Codemasters je vrlo ozbiljno krenuo u ispravljanje svih grešaka iz prethodnika, kao i na dodavanje novih funkcija i mogućnosti. AI, kojem su također mnogi prigovarali, sada bi se trebao ponašati mnogo realnije, agresivnije i ostvarivati stvarna vremena po krugovima, što je novi izazov za virtualne vozače. Unaprijeđeni trkaći inžinjer trebao bi davati bolje, raznovrsnije i logičnije savjete, u također otvorenijem, ugodnijem i življem popularnom “paddocku”. Najavljena je dinamičnija karijera, Xp sustav također je izmjenjen, a unaprijeđena i je presica za novinare, koja bi trebala postojati i online. Tu su i “Race Director”, funkcija koje omogućuje uvid u statistike o drugim vozačima, te “Proving Grounds”, koji bi trebao biti neka vrsta izazova, povezana s ljestvicama (leaderboards).

Sustav oštećenja je također unaprijeđen, no odmah je rečeno kako se ne radi o drastičnim promjenama, kakve bi mnogi htjeli vidjeti.

Već je prije spomenuto kako se radilo na poboljšanjima na polju fizike i realnosti, a i boks bi napokon trebao funkcionirati kako spada. Time Trial imat će dvije vrste leaderboardsa, uz vrlo jednostavno objašnjenje; za one koje sijeku zavoje i za one koji voze normalno. Najavljena je i unaprijeđena dinamična promjena vremena, pa će sad zbilja trebati paziti na oblake, pošto ekipa iz Codemastersa tvrdi kako je moguće da na jednom dijelu staze kiša pada, a na drugom ne. Živi bili pa vidjeli.

Safety Car je potvrđen i prema potrebi, izlazit će u svim utrkama od 20% i više stvarne dužine utrke, kako u SP-u, tako i u Online modovima. Postojat će i opcija za njegovo isključivanje, no sumnjamo da će biti puno korištena. “Letećeg” starta, iza SC-a, neće biti, kao ni formacijskog, tj. kruga za zagrijavanje, a ni onog “pobjedničkog”. Zastave će naravno postojati, uključujući crvenu, i to na dva načina; elektronički i mahanjem sudaca kraj staze. OSD je također doživio promjene, u replayu nas očekuje nova, bolja TV kamera, a boje u igri trebale bi biti življe, sa manje sivila. Način proslave pobjede popratit će nove animacije, no podij i šampanjac će i ove godine izostati. Potpuno licencirane momčadi i staze ne treba ni spominjati, bitno je samo reći kako nas opet čeka jedna potpuna nova staza – Buddh International Circuit, na kojoj će se po prvi puta voziti Velika nagrada Indije. Vraća se i slavni Nurburgring, umjesto također velikog Hockenheima.

 

MULTIPLAYER

F1 2011 podržavat će puni grid u online utrkama, na način da 16 vozača čine pravi igrači, dok ostatak popunjava osmorica AI vozača, sve pod budnim okom sudaca, zastava i SC-a. Sistem “kazni” za one koje koriste ABS, TC i automatsko mijenjanje brzina preko levela 10, bit će izveden povećavanjem težine bolida kod dotičnih vozača. Za svaku utrku postojat će neki zadaci, ovisno o momčadi, a nakon završetka utrke slijedit će “druženje” sa neizostavnim novinarima. Co-op mod moći će se igrati online, kao i offline putem split screena. Obećavajući pomaci i na polju multiplayera.

Formula 1 atraktivnija je nego ikad, upravo zbog pravila koja su na snazi, a ista dolaze i u virtualnom obliku, već 23. rujna., na PC, PS3 i X360. “VIP Pass” i špekulacije o Legends DLC-u daju naslutiti kako je moguće da nadolazeća F1 simulacija dobije i proširenja nakon izlaska, što će se nekima svidjeti, a nekima ne, no uvijek je to tako. Sa do sada prikazanim materijalima, Codemasters nas je uvjerio kako se je tijekom godine marljivo radilo na novoj simulaciji Formule 1. Na nama je da pričekamo njen konačni izlazak, pošto demo verzije neće biti, a tada se i sami uvjerimo u ono što sad većina očekuje, a to je još bolji, realniji F1 naslov.

Jeste li pratili razvoj igre ili vam je ova najava puno toga otkrila? Što očekujete od finalnog proizvoda i vjerujete li svim obećanjima Codemastersa? Podijelite s nama svoja mišljenja, komentare i očekivanja…

FORUM  –  F1 2011 tema