Formula 1 | Analiziramo i komentiramo VN Kanade #7

Prvu utrku sezone na američkome kontinentu osvojio je Lewis Hamilton, drugi je završio Nico Rosberg, a zadnje mjesto na podiju je prvi put ove sezone popunio Williams Valtterija Bottasa.

tumblr_npn3l3b2uA1rb2fzoo5_1280
Hamilton je startao s pole positiona, 44. njegove karijere (jednak permanentnom broju kojeg je odabrao prošle godine). Rosberg je popunio prvi, dok su se u drugom startnom redu našla dva Finca – Raikkonen i Bottas. Njihovi momčadsko kolege su imali teh. problema u kvalifikacijama – Vettela je izdao Mgu-H i startao je 18., a Massi se u wastegateu potkrao jedan šaraf i krenuo je u utrku s 15. mjesta.

Marcus-Ericsson-GP-Kanada-2015-fotoshowBigImage-38483cb2-871166

Bez obzira na dosta izmiješane pozicije na gridu, prvi krug je prošao bez dodira. U prvim krugovima utrke Raikkonen s dosta dobro nosio s Mercedesima i nakon odlične forme tokom simulacija utrke u petak dao nadu da ćemo gledati borbu za pobjedu. Mercedesi su naime, ipak bili prebrzi i bilo je jasno da će se jedina borba možda odvijati između Hamiltona i Rosberga. Team radio porukama Rosebrgu su nas i pripremali na to, kada su mu govorili da čuva snage za zadnjih desetak krugova, no borbe na kraju nije bilo. Rosberg se pokušavao skinuti razmak i jedno vrijeme se vozio unutar 1,5s Hamiltona, no nikakvog napada nije bilo. Hamilton je održavao razmak i rutinski bez problema pobijedio. Ovo mu je bila 16. utrka zaredom koju je vodio barem jedan krug, jedna mu nedostaje da izjednači rekord Jackiea Stewarta, a sudeći prema njegovom dosadašnjoj formi, mogao bi ga i debelo popraviti. Jedan rekord su u Mercedesu već izjednačili – onaj Ferrarijev s sedam utrka zaredom na podiju s oba vozača.

Ferrari-GP-Kanada-2015-fotoshowBigImage-3b1b5202-871174

Raikkonen je pokušao (u jedinom) zaustavljanju preskočiti Rosberga, no u izlaznom krugu se okrenuo u hairpinu i umjesto da prođe Rosberga je izgubio poziciju na podiju od Bottasa. Zanimljivo, ista stvar mu se desila i prošle godine. 6,5s iza Raikkonena je završio Sebastian Vettel. On i Massa su se probijali kroz poredak, prolazeći Sainza, Ericssona i Alonsa, dok Massa nije naišao na Sauber Marcussa Ericssona iza kojeg se zadržao 4-5 kruga čekajući mjesto za prolaz. Za to vrijeme Vettel je odlučio uči u boks i promijeniti super soft na soft, te tako preskočiti Massu i Ericssona. No, Ferrarijevi mehaničari su imali problema s montiranjem gume i Nijemac je izgubio 3-4s. Massa je krug nakon tog zaustavljanja ipak prošao Ericssona prekrasnim potezom s vanjske strane u drugom zavoju, koji mu je dao unutarnju putanju za treći i Ericssonovu poziciju. BIlo je tu i malog dodira, ali ništa značajno.

iošpoš
Nakon Ericssona, Massa je redom skidao Ricciarda, Pereza i Kvyata, sve do 37. kruga kad je i on promijenio gume na kojima je startao (soft) na super soft. Bilo je dvojbi hoće li uspjeti na tim mekšim gumama doći do kraja utrke, no na kraju je uspio. Vettel je u međuvremenu još jednom stao u boksu (drugi i zadnji put u utrci) i ponovno prešao na soft. Na stazi je morao proći Hulkenberga (koji je pril obrani pozicije na ulasku u zadnju šikanu uzeo previše rubnika i okrenuo se na stazi) i Maldonada, koji nije predstavljao veliki problem.

i9'š

Williamsu je ova staza odgovarala puno više nego Monte Carlo, no kao što su i sami rekli, dobar bolid funkcionira na svakoj stazi. Cilj za ovu sezonu je bila pobjeda, a nakon sedam utrka imaju tek jedno postolje. Prošla sezone je nakon Kanade krenula na bolje, nadat će se da će se isto ponovit i ove. Ferrari je pak u Kanadi potrošio nešto razvojnih tokena za pogonsku jedinicu i očekivalo se smanjivanje razmaka do Mercedesa. Rezultat je bila prva utrka sezone bez vozača na podiju, no pitanje je kako bi ova utrka završila da Vettel nije startao na kraju grida. U zadnjem stintu je na istim gumama relativno slične starosti vozio vremena slična Hamiltonovim.

14337020537

Lotus je pokupio solidne bodove u Kanadi. Maldonado je po prvi put sezone završio u bodovima sa sedmim mjestom. Grosjean je pak, nakon što je većinu utrke bio ispred Maldonada, imao dodir s Manomrom Willa Stevenska dok ga je prelazio za cijeli krug. Grosjean je bio kriv za sudar i kažnjen je s pet sekundi.
Force India je s Hulkenbergom uzela osmo mjesto. Perez nakon odličnog Monte Karla nije završio u bodovima. Vijest koja će ih sigurno oraspoložiti je prolazak crash testa B specifikacije bolida, koji bi trebao debitirati u Silverstoneu Red Bull je ponovno dotaknuo dno, kako su sami rekli. Znali su da će Kanada biti teška s Renaultovom pogonskom jedinicom, no sigurno su očekivali više od devetog i trinaestog mjesta. Kvyat je nakon dobre forme u Monte Karlu pokazao isto i u Kanadi. U kvalifikacijama je bio brži od Ricciarda (doduše, manje od pola desetinke). Slična situacija se mogla vidjeti i u sestrinskom Toro Rossu. Sainz je u kvalifikacijam bio brži dvije destinke od Verstappena koji je zbog petog korištenog motorao dobio kaznu od deset mjesta na gridu. Dodajmo tome onih pet mjesta za sudar s Grosjeanom iz Monte Karla i mladi Max je startao 19., te je još morao odraditi deset sekundi kazne tokom prvog zasutavljanja u boksu (jer nije mogao “potrošiti” svih deset mjesta kazne za promjenu motora).

Felipe-Massa-GP-Kanada-2015-fotoshowBigImage-b82787e8-871167
Koliko god Renaultova priča izgledala loše, prema Hondi izgleda kao bajka za malu djecu. Fernando Alonso je uspio odvoziti dobar krug u kvalifikacijama (“samo) 1,8s sporije od pole positiona), no u utrci je samo padao. Jenson Button kvalifikacije nije ni vozio (kao i u Bahreinu prije par utrka) jer mu se Honda pokvarila krajem zadnjeg slobodnog treninga, pa je startao zadnji. Od FIA-e je dobio poklon u obliku kazne prolaska kroz bokseve (iz istog razloga zbog kojeg je Verstappen dobio deset sekundi). Alonso je u utrci poludio, nakon što mu je injženjer rekao da čuva gorivo, jednostavno je odbrusio da ne želi, da nema snage, da nema pouzdanosti i da sad nema ni goriva, te je dodao da izgledaju kao amateri. To ga na kraju nije puno koštalo, odustao je u 44. krugu zbog kvara na ispuhu. Bio mu je to prvi put u karijeri da je odustao iz tri utrke zaredom, a time je i prekinuo najdulje razdoblje u jednoj utrci nove V6 turbo ere bez odustajanja.

Lewis-Hamilton-GP-Kanada-2015-fotoshowBigImage-6848a9e4-871139
Sljedeća utrka na kalendaru je ona nama najbliža – VN Austrije na stazi Red Bull Ring. Prošle sezone radilo se o jedinoj utrci u kojoj Mercedes nije startao s pole positiona, tu ulogu je preuzeo Felipe Massa. U utrci je Mercedes bio prejak i uzeo 1-2. Red Bull će sigurno htjeti održati dobru predstavu u svojem dvorištu, no to će s Renaultovom pogonskom jedinicom opet biti teško. Nakon utrke momčadi će ostati na stazi za dva testna dana.