Formula 1 | Analiziramo i komentiramo VN Mađarske #10

VN Mađarske, zadnju utrku prije ljetne stanke i najbolju utrku tekuće sezone osvojio je Sebastian Vettel, dok su mjesta na podiju prvi puta u 2015. popunili Red Bullovi Daniil Kvyat i Daniel Ricciardo.

Prije utrke, svi vozači su se skupili u krugu i minutom šutnje odali počast nažalost prerano preminulom Julesu Bianchiju. Nakon što su vozači misli vratili u “trakaći mod” i sjeli u bolide, gledali smo dva formacijska kruga. Naime, Felipe Massa je bio izvan svoje pozicije na gridu, za što je kasnije u utrci dobio pet sekundi kazne. Start nakon drugog formacijskog kruga najviše radosti donio je momčadi Ferrarija. Njihovi bolidi bili su vodeći nakon prvoga kruga s Vettelom ispred Raikkonena. Hamilton, koji je krenuo s pole positiona, je prvi krug završio tek deseti. Najviše je izgubio (polu)napadom na Rosberga u kojem je blokirao prednji lijevi kotač i završio u šljunku u šestom zavoju. Za razliku od aktualnog prvaka, odličan start već drugu utrku zaredom napravio je Nico Hulkenberg i skočio s jedanaestog na peto mjesto. Kao i u prošloj utrci u Silverstone, i ovdje smo imali dodira u prvome krugu, ovog puta su Ricciardo i Bottas imali dodit na izlazu iz prvog zavoja koji je Ricciardov Red Bull uspio malo dignuti u zrak.

Hamilton se polako probijao, na stazi je prošao Massu, Pereza i Ricciarda, nakon čega su uslijedili ulasci u bokseve. Ferrariji su zadržali vodeću poziciju i prešli na mekše gume, kao i Hamilton, dok je Rosberg otišao na tvrđe. Hamilton je skidao prednost Rosberga, a Vettel i Kimi su je gradili. Doduše, Kimi ne zadugo, zbog problema s Mgu-K koji su ga u 55. krugu prisilili na odustajanje. Dok se očekivalo Hamiltonovo sustizanje Rosberga i rezultat njihovog dvoboja, na stazu je izašao VSC, koji je kasnije postao pravi SC. Prouzrokovao ga je Nico Hulkenberg, točnije njegovo prednje krilo koje se raspalo na startno-ciljnom pravcu, podvuklo pod prednje kotače i poslalo Nijemca u barijeru. Time je već loš vikend za Force Indiu postao gori – u prvom slobodnom treningu Sergio Perez je završio “na krovu” nakon problema s ovjesom zbog kojeg se okrenuo na stazi i udario u barijeru (zbog čega uopće nisu vozili na drugom sl. treningu), da bi kasnije i on u utrci odustao zbog problema s kočnicama. Dodajmo tome Red Bullov dvostruki podij i Force Indija u ljetni odmor kreće s gorkim okusom u ustima.

Neki su iskoristili SC (koji je jedno vrijeme prolazio kroz pit lane dok su suci čistili stazu kod prvog zavoja)  i promijenili gume. Jedan od njih bio je i Nico Rosberg, no ne na očekivane mekše (jer je u utrci već bio na tvrđima i zadovoljio pravilo o vožnji obje komponente tokom suhe utrke), nego na tvrđe. Iz Mercedesa su nakon utrke rekli da nisu bili sigurno da će mekše gume izdržati do kraja. Na restartu utrke Ricciardo je pokušao proći Hamiltona s vanjske strane, no Hamilton je blokirao prednje kotače na kočenju i zabio se u Ricciardovu bočnu stranicu. Hamilton je dobio kaznu prolaska kroz bokseve za taj sudar, ali je i prouzročio veliku gužvu oko tih pozicija do kraja kruga – Kvyat je s Hamiltonom izašao preširoko iz četvrtog zavoja i prošao Britanca izvan staze za što je dobio deset sekundi kazne, dok je iza njih Valtteri Bottas ostao bez zadnje desne gume nakon dodira Carlosa Sainza. Do kraja utrke Ricciardo je pokušao proći Rosberga kasnim koćenjem u prvom zavoju, no došlo je do kontakta između dvojice i Ricciardo je izgubio dio prednjeg krila, a Rosberg zadnju lijevu gumu. Nijemac je morao u boks na promjenu gume i na kraju se probio do osmog mjesta, dok Ricciardo promjenom prednjeg krila nije izgubio pozicije.
Ricciardo je kasnije izjavio da mu je drago te da nije požalio što je povukao rizičan potez, a kako i ne bi kad ga je na kraju koštao samo jedne pozicije i to one njegovog timskog kolege. Rosberg to nije izjavio, no vjerojatno je požalio da u onom trenutku nije stavio mekše gume – Ricciardo bi ga teže (ako uopće) ulovio, a možda bi imao šansu napasti Vettela. Iako, da olakšamo Rosbergu, treba reći da je u ovoj utrci bilo toliko preokreta da bi puno momčadi moglo reći “što bi bilo kad bi bilo”.

Može se reći da su Max Verstappen i Fernando Alonso najviše profitirali od svih ovih incidenata. Verstappen je i sam imao kaznu prolaska kroz bokseve (jer “nije vozio iznad vremena određenjog FIA-inim ECU-om tokom SC-a”). Kazna nije utjecala na njegovu konačnu poziciju jer je imao dovoljno prednosti ispred Alonsa. Treba reći da je ovo prva utrka nakon Monaka gdje je McLaren mogao biti u bodovima zbog surove brzine, a ne problema protivnika. Istina, oba bolida vjerojatno ne bi završila u bodovima (Button je završio deveti), no Alonso je imao realnu brzinu za bod ili dva.

Force India, Williams, Lotus, Sauber i iznenađujuće, Mercedes – to su momčadi koje sigurno neće biti zadovoljne rezultatom utrke. Force India i Mercedes zbog već spomenutih razloga,a Lotus zbog Maldonada. Venecuelanac je dobio kaznu prolaska kroz bokseve zbog prebrze vožnje u boksevima dok je izvodio kaznu prolaska kroz bokseve (zbog sudara s Perezom). Da, zvuči nevjerojatno, ali dogodilo, a da bi stvar bila bolja, dobio je još i deset kaznenih sekundi zbog prelaženja Stewensa na restartu utrke (prošao ga je prije linije iza koje je dozvoljeno utrkivanje). Njegov momčadski kolega također nije bio pošteđen kazni, no ovoga puta zbog krivice momčadi koja je Grosjena nesigurno pustila nakon promjene guma (vozio se paralelno s Massom u pit lane-u). Barem su s Grosjeanovim sedmim mjestom uzeli nešto bodova, što se ne može reći za Williams. Iako, ovaj rezultat nije prikaz njihove forme ovaj vikend, nego produkt problema tokom utrke. Sauber je očekivao više od samo jednog boda u ovako ludoj utrci.

Vettel se ovom, 41., pobjedom izjednačio s Ayrtonom Sennom (zanimljivo, baš u utrci u kojoj je Hamilton trebao ostvariti jednak broj podija u jednakom broju utrka kao Senna) i smanjio zaostatak u ukupnom poretku na 42 boda (i samo 21 do Rosberga). Još je uvijek teško govoriti o nekoj borbi za naslov jer je Mercedesov bolid bolji, ali treba se vratiti samo pet godina u prošlost, u 2010. kada je Alonso bio u Ferrariju sporijem od Red Bulla. Nakon VN V. Britanije za vodećim u ukupnom poretku zaostajao 47 boda da bi u zadnjoj utrci izgubio naslov za samo četiri. U Mađarskoj nikome nije bilo jasno gdje je Ferrari našao tu brzinu, isto to može se desiti i u daljnjem tijeku sezone, a ne treba zaboraviti ni moguće kvarove koji bi mogli odigrati veliku ulogu u ishodu prvenstva.

Proći će dobrih mjesec dana prije sljedeća utrke koja se vozi u belgijskom legendarnom Spa-Francorchamps. Prošle godine tamo je slavio Daniel Ricciardo, nakon onog slavnog dodira između Rosberga i Hamiltona zbog kojeg Hamilton nije osvojio bodove. Rosberg je prošle godine u Spa došao s Mađarskom u mislima, gdje ga je Hamilton izgurao sa staze u drugome zavoju i osvojio je pole position. Ove godine na ljetnom odmoru će opet imati lošu utrku u Mađarskoj na umu.

Rezultati VN Mađarske:
1 	Vettel 	        Ferrari 	69 	1h 46:09.985
2 	Kvjat 	        Red Bull 	69 	+ 0:15.748
3 	Ricciardo 	Red Bull 	69 	+ 0:25.084
4 	Verstappen 	Toro Rosso 	69 	+ 0:44.251
5 	Alonso 	        McLaren 	69 	+ 0:49.079
6 	Hamilton 	Mercedes 	69 	+ 0:52.025
7 	Grosjean 	Lotus 	        69 	+ 0:58.578
8 	Rosberg 	Mercedes 	69 	+ 0:58.876
9 	Button 	        McLaren 	69 	+ 1:07.028
10 	Ericsson 	Sauber 	        69 	+ 1:09.130
11 	Nasr 	        Sauber 	        69 	+ 1:13.458
12 	Massa 	        Williams 	69 	+ 1:14.278
13 	Bottas 	        Williams 	69 	+ 1:20.228
14 	Maldonado 	Lotus 	        69 	+ 1:25.142
15 	Merhi 	        Marussia 	67 	+ 2 kruga
16 	Stevens 	Marussia 	65 	+ 4 kruga
17 	Sainz 	        Toro Rosso 		Odustao
18 	Raikkonen 	Ferrari 		MGU-K
19 	Perez 	        Force India 		Odustao
20 	Hulkenberg 	Force India 	        Incident