Nakon utrke u Melbourneu, koja nije bila prožeta akcijom i gdje su oba Mercedesa dominirala od starta do cilja, Malezija je donijela upravo ono što je F1 trebala u ovakvom trenutku. Pobjedu je uzeo Sebastian Vettel, svoju prvu za Ferrari, dok su oba Mercedesa popunila podij istim redoslijedom kao i prije dva tjedna.
Start je prošao uredu, bez većih dodira, iako su centimetri dijelili Vettelovu zadnju gumu i Rosbergovo prednje krilo; vodeća trojka je završila prvi krug istim redoslijedom kao i kvalifikacije – Hamilton, Vettel i Rosberg. Već nakon prvih par krugova bilo evidentno da se Mercedesi neće ponovno prošetati do pobjede, jer je Vettel vozio vremena slična Hamiltonovim. Raikkonen je (ponovno) dobio “poklon” od Felipea Nasra koji mu je probušio zadnju lijevu gumu, a sebi uništio prednje krilo. Srećom, u četvrtom krugu izašao je sigurnosni automobil zbog Ericssonovog izlijetanja u prvom zavoju, Šveđanin je prekasno kočio, izletio sa staze i ostavio zadnje kotače u šljunku. Ovdje se, jako rano u utrci, desio potez koji je možda i odlučio utrku. Mercedesi su odlučili uči u boks i tokom SC-a promijeniti gume, dok je Vettel ostao na stazi. Hamilton je u tom trenutku bio na šestome mjestu, dok je Rosberg pao na deveto. U četiri, odnosno osam krugova koliko je trebalo Hamiltonu i Rosbergu da se probiju kroz poredak, Vettel je stvorio deset sekundi prednosti i sačuvao malo života u gumama, vožnjom u čistom zraku. Raikkonenu je SC pomogao da lakše uhvati ostale vozače nakon cijelog kruga odvoženog bez jedne gume i neplaniranog zaustavljanja u boksu.
Bilo je jasno da je Vettel na stratgiji s jednim zasutavljanjem manje od Mercedesovih vozača. Nakon svog prvog je bio tri kruga iza Rosberga dok ga nije prešao na stazi, ulovio je i Hamiltona, ali taman kad je spremio napad, britanac je produžio u boks. Situacija se smirila, Vettel je bio na medium komponenti bilo je jasno da će morati u zadnjem stintu ići na hard gume, Mercedesi su bili na hard komponenti i plan je bio da u zadnjem stintu na mediumu krenu u lov na Vettela, no u Mercedesu su se preračunali, nisu imali nove medium gume, jer su ih potrošili jučer u kvalifikacijama, a Hamiltonov stint je bio prekratak i morao je ići na hard. Iznenadio se i on sam, mogla se čuti radio poruka, gdje je rekao svojoj momčadi da su mu stavili krive gume. U ovom je trenutku postalo jasno da će Vettel pobijediti, jer je Hamilton trebao biti brži cca 1s po krugu da bi ulovio Vettela, a na istim gumama to danas nije bilo moguće. Rosberg je imao tri kruga dulje stint od Hamiltona pa je prešao na medium, no nije ulovio Hamiltona. U Mercedesu su pokušavali s Hamiltonom, davali su mu delta vremena koja treba voziti i nakon što su cca. 8 krugova lovili Vettela, vidjeli su da nema šanse za pobjedu i spustili tempo.
Od ostalih treba pohvaliti Toro Rosso, uzeli su solidnih deset bodova. Mladi novaci su ponovno pokazali da su sve sumnje u njihove sposobnosti neopravdane. Sainz je nakon greške u kvalifikacijama startao 15., nakon SC-a je bio čak četvrti i imao je nekoliko borba na stazi. Verstappen u prvom krugu izgubio tri mjesta, ali se malo po malo probijao, išao je na strategiju s tri, umjesto dva kao Sainz, zaustavljanja i prošao timskog kolegu u deset krugova prije kraja i završio kao posljednji u istom krugu kao pobjednik. S sedamnaest godina, pet mjeseci i 27 dana postao je najmlađi osvajač boda u Formuli 1. Imao je mali izlet van staze dok je ulazio u bokseve, no uz malo sreće ga je izvuklo. Podsjetilo je to na još jednog novaka koji je prije osam godina napravio sličnu stvar u Kini. Taj čovjek je danas dvostruki svjetski prvak i lovi svoj treći naslov.
Koliko je Toro Rosso dobar, toliko je majčinski Red Bull loš. Cijelu utrku je i Kvyatu i Ricciardu iz prednjih kočnica frcala prašina, oba Toro Rossa su završila ispred njih, a Kvyat se i okrenuo u drugom zavoju nakon dodira s Hulkenbergom. Nijemac je kažnjen s deset sekundi. I druga Force India je dobila istu kaznu zbog sličnog incidenta s Grosjeanom. Francuz je pokušao proči s vanjske strane u brzom dvanaestom zavoju, no Perez nije ostavio dovoljno mjesta i Grosjean se okrenuo na stazi. Na kraju je završio bez bodova, jedanaesti. Još jedan vikend koji će Lotus htjeti zaboraviti, pogovoto jer je Maldonado odustao. Wiliamsi su imali dosta mirnu utrku, Bottas je imao lagani dodir s Maldonadom u prvom krugu koji je Vencuelancu probušio gumu. Dva krug prije kraja Bottas je napravio (po mom mišljenju) potez utrke, prošavši Massu s vanjske strane u petom zavoju. Ono što će Williams brinuti je činjenica da je Ferrari ove sezone dosta bolji od njih.
Mclaren je tokom vikenda pokazivao napredak u odnosu na Melbourne. Alonso se vratio za volan i bio je ispred Buttona, jedno vrijeme čak i u bodovima do 21. kruga kad je odustao zbog pregrijavanja ERS-a. Nije ni Button izdržao puno dulje, u 35. se povukao iz utrke zbog kvara turbine. Manor je startao utku, no samo s jednim bolidom, onim Roberta Merhija. Očekivano, završili su kao posljednji, tri kruga iza Vettela.
Najbolja stvar koju nam je Malezija dala je spoznaja da Mercedes nije nepobjediv. Ferrari je preko zime napravio odličan posao. Rošade o kojima smo pričali ovdje su se isplatile i već u drugoj utrci su uzeli pobjedu. Pitanje je hoće li ovakvu formu imati i u sljedećim utrkama jer su uvjeti u Maleziji bili ekstremni, temperatura staze je tokom utrke bila oko 55°C što uzrokuje termalnu degradaciju guma, a bolidi Jamesa Allisona su po običaju nježni prema njima (SF15-T nije iznimka) imali su veliki vjetar u leđa Mercedesovom strategijom, a šuška se da su Mercedesi imali problema s hlađenjem. U sljedećoj utrci, koja se vozi u Šangaju, neće imati sve te čimbenike, a i staza s puno brzih i srednje brzih zavoja bi na papiru trebala više odgovarati Mercedesu.
Pravo pitanje je može li Ferrari već ove godine konkurirati za naslov prvaka. Sudeći prema formi u Maleziji da, može, no već smo spomenuli da se radi o posebnoj pojavi. Treba pričekati i vidjeti kakvu će formu pokazati u Kini, no sezona je duga, a ono što ponavljamo svake sezone još više treba ponoviti ove – čekajte Španjolsku. Ferrari ima tri tokena više za razvoj pogonske jedinice od Mercedesa i tamo bi trebali vidjeti još jedan skok Ferrarijevog agregata. U Allisonovj šasiji sigurno postoji veći prostor za napredak nego u Mercedesovoj pa ni to ne treba zanemariti. Sve u svemu, očekuje nas zanimljivija sezone nego što je to Melbourne pokazao.
Rezultati VN Malezije:
1 Sebastian Vettel Ferrari 1h41m05.793s
2 Lewis Hamilton Mercedes + 8.569s
3 Nico Rosberg Mercedes + 12.310s
4 Kimi Raikkonen Ferrari + 53.822s
5 Valtteri Bottas Williams/Mercedes + 1m10.409s
6 Felipe Massa Williams/Mercedes + 1m13.586s
7 Max Verstappen Toro Rosso/Renault + 1m39.085s
8 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault + 1 krug
9 Daniil Kvyat Red Bull/Renault + 1 krug
10 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault + 1 krug
Poredak u prvenstvu vozača:
1 Lewis Hamilton 43
2 Sebastian Vettel 40
3 Nico Rosberg 33
4 Felipe Massa 20
5 Kimi Raikkonen 12
6 Felipe Nasr 10
7 Valtteri Bottas 10
8 Daniel Ricciardo 9
9 Nico Hulkenberg 6
10 Max Verstappen 6
11 Carlos Sainz 6
12 Marcus Ericsson 4
13 Daniil Kvyat 2
14 Sergio Perez 1
15 Romain Grosjean 0
15 Jenson Button 0
17 Roberto Merhi 0
Poredak u prvenstvu konstruktora
1 Mercedes 76
2 Ferrari 52
3 Williams/Mercedes 30
4 Sauber/Ferrari 14
5 Toro Rosso/Renault 12
6 Red Bull/Renault 11
7 Force India/Mercedes 7
8 Lotus/Mercedes 0
8 McLaren/Honda 0
10 Marussia/Ferrari 0