Nico Rosberg je, uz puno sreće, ponovno pobijedio u Monte Carlu. Sebastian Vettel završio je drugi, a Lewis Hamilton, koji je imao savršen dan do 64. kruga, će se vratiti kući s trećim mjestom.
Hamilton je u subotu uzeo pole position, 3,5 desetinke sekunde brži od Nice Rosberga. Treći je startao Vettel, dok su se iza njega smjestili dva Red Bulla i Kimi Raikkonen, time nastavivši tradiciju loših subota. Sergio Perez je, za razliku od Kimija, odvozio odlične kvalifikacije i stavio svoju Force Indiju na sedmo startno mjesto, čak šest pozicija ispred mom. kolege Nice Hulkenberga.
Prvi krug je, nekarakteristično za Monte Carlo, prošao bez većih sudara. Jedina promjena pozicije u top 10 je bila ona između dva Red Bulla – Kvyat je prošao Ricciarda za četvrto mjesto u prvome zavoju. Fernando Alonso je imao dodir s Hulkenbergom u Mirabeau koji je Nijemcu uništio prednje krilo. Alonso je dobio pet sekundi kazne za sudar. Osim njih dvojice, dodir je imao i Felipe Massa koji je također morao na zamjenu prednjeg krila nakon prvog kruga.
Na čelu utrke Hamilton je vozio smireno i polako povećavao svoju prednost ispred Rosberga koja je do prvih zasutavljanja u boksevima narasla i do desetak sekundi. Rosbergu je pak Vettel bio na znatno manjoj udaljenosti, oko dvije sekunde. Pokušao ga je proći ranijim zasutavljenjem, no nešto sporiji rad mehaničara u Ferrariju, kao i nedovoljno agresivna strategija su ga zadržali iza Rosberga. Drugom Ferrariju je to uspjelo i Kimi je prošao Ricciarda za petu poziciju. Sve je izgledalo odlično za Hamiltona, prednost je narasla i do 20s, dok Max Verstappen na koćenju za prvi zavoj nije taknuo zadnju desnu gumu Romaina Grosjeana i poslao se u zid čime je završio utrku. Kontrola utrke je prvo izbacila virtualni SC, dok malo kasnije na stazu nije izašao pravi SC. U Mercedesu su Hamiltona pozvali u boks, što je bilo pomalo iznenađujuće, no s obzirom kakvu je prednost imao čovjek bi pomislio da si mogu priuštiti taj luksuz i da će Hamilton na stazi ostati prvi na novim gumama zadnji 15-ak krugova. Međutim, Hamilton je izašao tek treći, iza Rosberga i Vettela. U Mercedesu su se preračunali s brzinama kruga tokom VSC-a i SC-a. Vettel je na SC liniji na izlazu iz bokseva bio možda metar ispred što mu je osiguralo drugu poziciju.
Hamilton je pokušavao proći Ferrari, no kao što je na team radiu rekao, bilo je nemoguće, čak i uz enormnu razliku u gumama. Rosberg je to vrijeme naprijed odletio i završio 4,5s ispred Vettela. Postavlja se pitanje zašto je Mercedes uopće zvao Hamiltona u boks. Prvi vozač iza njega je bio njegov timski kolega (dakle nije predstavljao opasnost gubljenje bodova) dok prvi protivnik – Vettel nije ni kanio promijeniti gume. U Mercedesu su se branili da bi u Ferrariju stigli izaći i promijeniti gume (zbog tih 20s dodatnog vremena koje bi imali), no čak i da jesu – radi se o Monte Carlu, pozicija na stazi je zlata vrijedna. Ovime je Hamilton izgubio čistu pobjedu, a Mercedes tri boda u konstruktorskom poretku. Postavlja se pitanje što bi bilo da je Vettel prošao Rosberga kroz prva zaustavljanja…
Red Bull je imao najbolji vikend sezone. Kvyat je završio četvrti, Ricciardo peti. Ricciardo je tokom SC-a prešao na mekše gume pa su u RB-u rekli Kvyatu da ga pusti na stazi. Ulovio je Vettela i Hamiltona, no nije ih uspio proći pa je u zadnjem krugu na startno-ciljnoj ravnini on vračao poziciju Kvyatu. Mladom Rusu ovo je najbolja pozicija u utrkci karijere. Za razliku od njih, Williams je imao najgori vikend sezone. Nijedan bolid nije završio u bodovima, a Bottas je čak ispao u Q1, dok se Massa kvalificirao tek 14. Bottas je završio 14., a Massa uz onu promjenu prednjeg krila 15., krug zasotatka za vodećim. Nisu bili optimistični u najavama ove utrke, no ovako lošu predstavu sigurno nisu očekivali.
Sergio Perez je dao Force Indiji mnogo razloga za zadovoljstvo. Nakon odličnih kvalifikacija uspio je složiti i dobru utrku, te završio na istom mjestu na kojem se i kvalificirao – kao sedmi. Force India se dobro drži u poretku, trenutno su šesti ispred momčadi koje su realno imale bolji bolid u ovom djelu sezone. Jedna od tih momčadi je Lotus. Maldonado se prvi put uspio kvalificirati ispred Grosjeana ove sezone i uspio je ući u Q3, no morao je odustati već u šestom krugu zbog kvara na BBW sustavu. Od dosadašnjih šest utrka, odustao je u njih pet. Grosjean je pak imao onaj incident s Verstappenom i završio je 12. U trenutku dodira bio je deseti pa bi možda i uzeo bod.
Carlos Sainz, drugi Toro Rosso morao je startati iz pit lane jer tokom Q1 nije vidio semafor koji ga je usmjeravao na FIA-ino vaganje. Agresivnom strategijom i odustajanjima drugih uspio je doći do desetog mjesta i jednog boda. Treba napomenuti da je uspio odvesti 66 kruga na tvrđim gumama, najviše od svih.
Sauber je pobrao dva boda s Nasr-ovim devetim mjestom. Ericsson je završio trinaesti. Na stazi na kojoj nisu bili u tako dobroj formi moglo je puno gore. Na samom začelju, u dvije Manor Marussije, Robertom Merhi je prvi put ove sezone završio ispred Stevensa. Spomenimo za kraj da je Mclaren Honda osvojila prve bodove od VN Australije 1992., gdje je Gerhard Berger pobijedio i uzeo deset bodova. Prebačeno u današnji bodovni sistem, to bi iznosilo 25 bodova. Danas je Button osmim mjestom uzeo samo četiri. Bolid Fernanda Alonsa je dvaput tokom vikenda stao – prvo u kvalifikacijama, pa drugi put u 41. krugu utrke zbog problema s mjenjačem. Španjolac je također trebao završiti u bodovima čime bi izašao iz društva Merhija, Stevensa i Maldonada, odn. jedinih ostalih vozača koji nisu osvojili bod.
Sljedeća utrka je VN Kanade za dva tjedan u večernjem terminu. Staza posvećena Gillesu Villeneuveu uvijek daje zanimljive utrke zbog lakoće pretjecanja. Daniel Ricciardo je prošle godine tamo osvojio svoju prvu pobjedu u F1, a od utrka iz novije povijesti treba spomenuti i onu iz 2011. gdje je Jenson Button šest sati nakon četiri sata vožnje i čak šest zaustavljanja u boksu u zadnjem krugu uzeo vodeću poziciju od Vettela koji je proklizao u sedmome zavoju. Hamilton će se htjeti vratiti na pobjednički put. Voli ovu stazu, na njoj je osvojio prvu pobjedu karijere i do sad ima samo jedno treće mjesto – ostalo su pobjede ili odustajanja.
Rezultati VN Monaka:
1 Nico Rosberg Mercedes 78 1h49m18.420s
2 Sebastian Vettel Ferrari 78 +8'01.379
3 Lewis Hamilton Mercedes 78 +7'59.812
4 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 78 +7'53.900
5 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 78 +7'52.257
6 Kimi Raikkonen Ferrari 78 +7'51.519
7 Sergio Perez Force India/Mercedes 78 +7'50.852
8 Jenson Button McLaren/Honda 78 +7'49.802
9 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 78 +7'42.245
10 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 78 +7'40.809
11 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 78 +7'39.633
12 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 78 +7'37.450
13 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 78 +7'34.706
14 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 78 +7'20.076
15 Felipe Massa Williams/Mercedes 77 +1 krug
16 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 76 +2 kruga
17 Will Stevens Marussia/Ferrari 76 +2 kruga
- Max Verstappen Toro Rosso/Renault 62 sudar
- Fernando Alonso McLaren/Honda 41 mjenjač
- Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 5 kočnice
Poredak u prvenstvu vozača:
1 Lewis Hamilton 126
2 Nico Rosberg 116
3 Sebastian Vettel 98
4 Kimi Raikkonen 60
5 Valtteri Bottas 42
6 Felipe Massa 39
7 Daniel Ricciardo 35
8 Daniil Kvyat 17
9 Felipe Nasr 16
10 Romain Grosjean 16
11 Sergio Perez 11
12 Carlos Sainz 9
13 Nico Hulkenberg 6
14 Max Verstappen 6
15 Marcus Ericsson 5
16 Jenson Button 4
17 Fernando Alonso 0
18 Roberto Merhi 0
19 Will Stevens 0
20 Pastor Maldonado 0
Poredak u prvenstvu konstruktora:
1 Mercedes 242
2 Ferrari 158
3 Williams/Mercedes 81
4 Red Bull/Renault 52
5 Sauber/Ferrari 21
6 Force India/Mercedes 17
7 Lotus/Mercedes 16
8 Toro Rosso/Renault 15
9 McLaren/Honda 4
10 Marussia/Ferrari 0