RIP.
Legenda - R.I.P.
To je spomenik na Hockenheimu, upravo tamo se dogodila tragedija i to u F2 bolidu.
Nikad nisu ustanovili dal je njegova greška bila ili je pukla guma, a većina vjeruje da se ovo drugo dogodilo jer Clark se tada smatrao besmrtnim, čovjek koji nikad ne griješi.
Ne trebam ni govoriti da tada sigurnost nije bila prioritet, a ekscentrični pojedinci kao Colin Chapman su vozačima u ruke davali doslovno samoubilačke mašine. Opsjednutost olakšavanjem bolida i dodavanjem snage. Ovo je bila njegova filozofija (to je napisao nakon Clarkove i Rindtove smrti, toliko o čovjekovom moralu)
1. A racing car has only ONE objective: to WIN motor races. If it does not do this it is nothing but a waste of time, money, and effort. This may sound obvious but remember it does not matter how clever it is, or how inexpensive, or how easy to maintain, or even how safe, if it does not consistantly win it is NOTHING!
2. Having established this what do we have to do to make it win:
(i) Simply stated it must firstly be capable of lapping a racing circuit quicker than any other car, with the least possible skill from the driver, and doing it long enough to finish the race. (ii) After this, and only after this, and with absolutely no compromising of objective (2)(i) one has to consider how expensive it is, how simple, how safe, & how easy to maintain, etc. NONE of these aspects must detract one iota from (2)(i). “Good enough” is just NOT good enough to win and keep winning.
Mnogi vozači su poginuli u njegovim strojevima, a poznato je i pismo pokojnog Jochen Rindta koje je uputio Chapmanu nekoliko utrka prije smrti:
"Honestly your cars are so quick that we would still be competitive with a few extra pounds used to make the weakest parts stronger. I can only drive a car in which I have some confidence, and I feel the point of no confidence is quite near."U to vrijeme su F1 vozači mogli sudjelovati u kojem su god natjecanju htjeli, Clark je '65. propustio nekoliko F1 utrka da bi mogao sudjelovati na Indianapolis 500 i iste godine je osvojio oba naslova. '64. je osvojio British Touring Car Championship, a uz to je vozio i F1 prvenstvo. Nije bilo u kalendaru toliko utrka kao danas. Ima 72 nastupa u F1, a više od jedne trećine zauzimaju pobjede, točnije 25. Zanimljivo je to da je ako se ne varam svega jednom završio drugi, ako je bolid bio pouzdan (a u ono vrijeme to nije bio slučaj i kvarovi su bili česti) to je bila gotovo pa sigurna pobjeda. Držao je i gomilu rekorda, jedan od njih su 4 uzastopne pobjede na SPA , a SPA je tada slovila kao najteža i beskompromisna staza na kojoj su padali kao muhe.
Poznata izjava Chrisa Amona nakon Clarkove fatalne nesreće:
“If this can happen to Jimmy, what chance do the rest of us have?”