Mafia II
Odigrao sam vec igru jednom dok je bilo vrijeme i nije me odusevila za razliku od prethodnika, ali evo, dao sam joj jos jednu sansu.
Glavni krivci za to su filmovi koji se bave istom tematikom i zbog kojih sam bio nabrijan na taj setting. Godfather, Goodfellas, Millers Crossing itd. Prave alternative koja obradjuje to vremensko razdoblje nema (osim prve mafije) i tak je sve pocelo. Atmosfera je vrhunska, grad prekrasno i autenticno dizajniran, ali tu odusevljenje uskoro prestaje. Vecina misija se svodi na vozikanje od tocke A do tocke B bez nekog pretjeranog smisla.
Igru su komotno mogli nazvati "Mafia: low lifes potrcko." Super, radnja pocinje sporo i od nule napredjues u toj hijerarhiji i logicno je da u pocetku radis jednostavne poslove, ali pretjerali su sa tom svojom vizijom. Nakon 3/4 igre jos uvijek si prisiljen prodavati cigarete po kvartu. Svaka misija prati isti obrazac... Spavas, budi te telefon, javis se, Joe zove jer ima uber-cool isplativi posao i zeli da ODMAH navratis k njemu. Naravno, vozi do njega (animacija s ispraznim dijalogom koji pokusava biti humoristican) nakon toga vozi skroz do drugog ruba mape (cut-scene) na kojem moras prodati par kutija cigareta. Nakon toga vozi na skroz drugi rub mape i tamo ponovi istu dosadnu radnju. Jos vam nije jasno? Jadno i bijedno produljivanje trajnosti. Tu i tamo je neka scena u kojoj dolazi do okrsaja vatrenim oruzjem, a tu dolazimo do jako upitne kvalitete hit detekcije. Radi dobro dok likovi stoje na mjestu tj. u zaklonu (a to 90% vremena rade jer je AI standardno uzasan i svodi se na izvirivanje iz zaklona u intervalima od par sekundi), ali problem nastaje dok je neprijatelj u pokretu. Uzasno sporo "poklapanje" s hitboxom i detektiranje. Odmah mi je sve bilo jasno dok sam vidio veliki bijeli crosshair koji pocrveni dok se nanisani neprijatelj. Dok je crosshair crven sve se dobro poklapa, ali dok netko trci to poklapanje se svodi na stotinke i tu se vidi slampavost uzasno zastarjelog principa gadjanja i detekcije za koju sam mislio da je upokojena prije 10 godina. Red dead redemption je izasao iste godine - primjer: lik trci bocno od mene i da bih ga pogodio na 50m moram pucati 1-2 metra ispred njega - BAM (vidim tocno putanju metka) i rusim ga s headshotom. Mafia II - identican primjer, ali meci kao da uopce ne putuju jer dok pucam ispred njega crosshair je bijeli tj. igra detektira i ranjava lika samo dok je crosshair barem na kratko crven. Vec sam u par navrata pokusao ljudim objasniti neke stvari u vezi detekcije, ali sam naletio na visoki, debeli zid nerazumijevanja pa ne ocekujem da vecina shvati o cemu pricam. Nije problem u roku od sekunde pobiti citav squad mafijasa, ali izgleda uzasno slampasto dok se citava problematika shvaca + uzasno sam osjetljiv na detekciju koja je zastarjela u igri koja se promovira kao bljestavi dijamant.
Mozda to i je vizualno, ali sve ostalo je neizbruseni dijamatn s gomilu potencijala u buducnosti. Jos jedna stvar koja mi pada na pamet su traileri i najave ultra napredne fizike. WOW, kaput ti se na vjetru vijori na sve strane, ali dok zgazis prolaznika lik se ukoceno sklize 10 metara od mjesta nesrece i izgleda kao nesto s Ps2. Prica ima previse kliseja i isforsiranih scena koje su radjene za 13-godisnjake (kupleraj, besmisleni razgovor, kolektivni blow job i klimaks mafijaskog capoa - gomila nezanimljivog i ispraznog sadrzaja koji bi trebao biti tribute kultnim filmovima - fail. Predvidljivo do bola i samo cekas da se ocekivano prikaze, a neki preokret se dogodi tek na samom kraju. Fali vise konkretnijih misija u kojima se zbilja nesto dogadja. Grad je detaljan, ali i totalno prazan u kojem se nema sto raditi osim besciljnog vozikanja koje prije ili kasnije dosadi.
Fale neke side misije ili aktivnosti. Sustav ekonomije tj. zarade novca je bez svrhe posto ovo nije u punom smislu rijeci sandbox. Pljacka, prodaja automobila itd. i novac koji se moze trositi samo na popravak automobila, kupovanje odjece i kupovanje oruzja, da bi vec u iducoj misiji sve zaradjeno izgubio i poceo sve ispocetka. Chapter u zatvoru je imao uzasno puno potencijala, referenca na Shawshank Redemption da boli glava u pozitivnom smislu, ali sve je uprskano konstantnom hand-to-hand borbom koja je zanimljiva kao zurenje u jarko bijeli zid. Tijekom misija igra dozvoljava free roaming i cesto puta sam znao tunirati aute, spremati ih u garazu, vozikati se, prodajom skupljati pare - da bi me kasnije slucajno na cesti zgazio random NPC i izgubio 2 sata igre zbog izostavljanja save opcije tijekom misija. Igra me vrati na zadnji autosave i preko cijelog ekrana napise nek idem posjetiti odredjenog lika.
Shvacam da su klasicni sandbox pristup izostavili da ne razvodne pricu i likove, ali cemu onda taj grad u kojem se igraca ne potice na istrazivanje, nego samo na slijepo pracenje glavnih misija koje se mogu zavrsiti za svega par sati ako se strogo prati prica. Prvi dio je imao atmosferu koja se fokusirala na "obitelj" i unutarnje odnose, makar je sve to vidjeno, igra je imala neki dasak svjezine i izgradila je i istaknula vlastiti identitet unutar mora filmova koji se bave istom tematikom. Drugi dio je samo pokusaj stvaranja epske price koja je vidjena hiljadu puta, ali nije u tome problem, nego u konacnoj izvedbi. Fokusirali su se samo na vizualnu prezentaciju kojom su stvorili vrhunsku atmosferu. Cvrsti kostur prekriven trulim mesom. Privlacna je igra i uzivao sam u njoj, makar bi se prema dojmovima pisanim u negativnom kontekstu moglo steci drugacije misljenje. Ocjena bi bila 70% makar me igra u nekim aspektima dobro zabavila.