Ok
(http://cdn.meme.am/instances/500x/33968443.jpg)
;D
Prvo sam napisao jedan poduži uvod i sve sam zamislio kao recenziju, ali sam se predomislio, izbrisao uvod i krenuo slobodno da pišem. Svejedno, ovo će biti dosta dug tekst, popraćen slikama i mojim stavovima o igri. Ono što moram navesti, a većina vas zna.. igru vozim isključivo na kontroler, sve što pišem o igrinoj fizici pišem kao vozač na kontroler.
Krenut ću od grafike, nije najbitnija stvar, ali je to ono što prvo vidiš kada upališ igru.
Grafika
Da završimo u startu sa fromalnostima, reći ću ono što svi znate, a to je da igra radi u 1080p rezoluciji i zaključanih 60fps(i po kiši/suncu/noći). Vizuelno igra izgleda prelijepo. Stvarno sam bio oduševljen kada sam prvi put vozio po kiši. Zapravo, vizuelno dok igraš po danu je lijepo, a dok igraš po kiši, nevjerovatno lijepo. Samo šteta što je to vrijeme statično i unaprijed određeno. Za razliku od Forza Horizon 2, kapi kiše su trodimenzionalne i zavisno od kretanja automobila razlijeću se po vjetrobranu. Refleksija svjetlosti od mokar asfalt je nerjetko fotorealistična. Noć kao noć, najbitnije mi je bilo da postoje dijelovi staze na kojima se ne vidi prst pred okom i to smo i dobili.
(https://c2.staticflickr.com/6/5751/20751511343_779acedda2_c.jpg)
Grafički skok FM5 u odnosu na FM4 je ogroman, a u FM6 je taj ogromni skok još malo ispoliran.
Za razliku od predhodnih Forza igri, u ovoj, photomode je realan prikaz izgleda igre, bez šminke i pudera. Ok, malo sredi AA, ali neznatno.
(https://farm1.staticflickr.com/703/20711176283_4e46100fbf_c.jpg)
+ prelijepa grafika (odličan ambijent, drveće i okolna struktura)
+ detaljane podloge(asfalt..) ostale podloge
+ kiša
- statično vrijeme
Zvuk
Usudio bi se reći da je FM4 postavila standard kada je u pitanju zvuk automobila u racing igrama na konzoli. Mogu samo reći da se taj standard nastavio i kroz FM5, a evo i kroz FM6
+cjelokupan zvučni sistem i muzička podloga
Fizika/Gameplay
Sa fizičkim modelom unutar FM5 nisam bio baš najzadovoljniji. Ponašanje automobila je bilo preagresivno, ali ne na pozitivan način. U FM6 je je to ispravljeno i dodatno napravljena poboljšanja trenja guma, suspenzije, prijenosa težine itd..
Vožnja po kiši je izazovna. Malo čudno ponašanje automobila, još pokušavam skontati u čemu je problem. 3d puddle su dobar dodatak, moraš paziti kako prelaziš preko lokve jer te može dosta zeznuti. Ako preko lokve ideš sa punim gasom i skrećeš, završit ćeš izvan staze. Pri prelasku lokve moraš pustiti gas i pokušati voziti auto ravno. Jedino tako ćeš bezbolno proći, ali u bilo kojoj varijanti lokva će te usporiti.
Vožnja po noći smanjuje malo grip... Moguće i da je placebo efekat, jer ja očekujem da je grip smanjen. Ako i postoji smanjenje gripa, ono je minimalno i teško primjetno.
Također model potrošnje guma, goriva te oštečenja automobila je prisutan. Tokom vožnje dobijate obavještenje na kojem postotku je potrošnja guma, koja guma je istrošena, da sipate gorivo itd. Većina toga se riješava odlaskom u pit stop. Interesantna stvar je da prilikom sudara možeš uništiti/razbiti farove automobila i popravak je moguć prolaskom kroz pit. Sad zamislite da ostanete bez svjetla u noćnoj utrci.
Kakva je odrađen naćin potrošnje guma je prerano da govorim, jer nisam vozio duže utrke, pa ću to ostaviti za kasnije.
Najviše vozni model dolazi do izražaja na jačim automobilima. Kada se iskljuće sve asistencije i počne voziti prototip ili formula, moraš paziti i na snagu kočenja, proklizavanje, stabilnosti, putanju kretanja(kod krivina). Te stvari postoje i kod slabijih automobila, ali ovdje dolaze više do izražaja, kao i u stvarnom životu... Ko igra na kontroler može dosta ovih stvari pratiti kroz impuls triggere. Pri blokadi točkova vibrira lijevi triger, a kod proklizavanja odnosno gubitka stabilnosti vibrira desni triger. Tako znaš kada si previše dodao gasa ili prejako stisnuo kočnicu.
Drivatar – najbolja umjetna inteligencija u racing igrama viđena do sada. Nekoliko izbora težine, što je teže to su botovi inteligentniji, pametnije se postavljaju kada pokušaš preteći, znaju i ukrasti, skratiti krivinu. Od svakog vozača prikupljaju se podaci od vožnje koji se implementiraju u Drivatar sistem i tako botovi napreduju. Na unbeatable(najteže) kazniće i najmanju grešku koju napravite, stalno vrebaju. Kako smanjuješ težinu, tako i njihova inteligencija slabi. Ali i na srednjoj težini botova znaju odraditi pametan posao, koji se i ne viđa često u svijetu umjetne inteligencije kod racing igri.
Izbor asistencija je standardan. Sve što više asistencija ugasite, više kredita dobijaš nakon završene utrke.
(http://i.imgur.com/Puh6PUZ.png)
Vrlo lagano se dolazi do novca. Posle svakog levela imate 9 potencijalnih nagrada od kojih jednu nasumičnu osvajaš. A unutar tih 9 nagrada jedna je glavna nagrada i ona je najvrijednija. Ono što je zanimljivo, ako u garaži imaš već kupljen automobil koji dobiješ, onda umjesto automobila dobiješ novac(u vrijednosti automobila). Moj drugi spin je ovako završio...
(http://i.imgur.com/A5zWC1i.png)
+ poboljšan vozni model u odnosu na FM5 (poboljšano trenje, suspenzija...)
+ 3d puddle obavlja posao
+ Drivatar, odnosno AI
+ impulse triggers
- čudno ponašanje automobila po kiši
- lagano se dolazi do novca
Sučelje(Izbornik):
Jednostavan dizajn i dosta pregledan. Ovakav dizajn se sve češće koristi u igrama. Prvo što mi pada na pamet je FIFA serijal koji ima sličan izbornik.
(http://i.imgur.com/6t6y46e.png)
+jednostavno i pregledno
Automobili/staze:
460 automobila. Stvarno raznovrstan izbor. Nema RUFa uopšte, nadam se da je to znak da će nam brzo doći Porsche automobili.
26 staza, svaka sa različitim varijacijama. Također raznovrstan izbor i svaka je laserski precizna. Volio bi da postoji neka staza kao što je Fujimi Kaido, ljubitelji Forze će znati na šta mislim. A šteta je što samo određene staze imaju noć odnosno kišu.
+ ogroman broj automobila
+ veliki broj staza
- Fujimi Kaido, Toyota Corolla AE86, drift tuning... - subjektivna nostalgija
- Kiša/noć samo u određenim stazama
Karijera
Predstavljena je sa „Stories of motorsport“ koji se sastoji od 5 dijelova, počevši od slabijih automobila do mehaničkih zvijeri.
(http://i.imgur.com/ouS6U8L.png)
Unutar tih dijelova imamo po tri serije, sa po 4,5 i 6 utrka.
(http://i.imgur.com/Ksq68k2.png)
A unutar tih serija se nalazi izbor od 6 vrsta automobila.
(http://i.imgur.com/YeGK4Kk.png)
Da bi se 100% kompletirala jedna serija, moramo voziti sa svakom vrstom automobila od šest ponuđenih. Tako granajući, da bi došli do 100% u karijeri moramo odvoziti 450 utrka. Obično su utrke po 2,3 ili 4 kruga zavisno od veličine staze, a vremenski je potrebno oko 5-10minuta za svaku utrku. Tako ćemo u karijeri provesti preko 50h vožnje. Interesantno je da prvim otvaranjem svakog dijela(prva slika), svake serije(druga slika), svake vrste automobila(treća slika), dobijamo video koji kroz zanimljivu priču nas upoznaje sa tim eventom.
Ako je nekome i to malo, uporedno sa prelaskom karijere otkljućavamo i tzv. showcase evente. Gdje se susrećemo sa zanimljivim sadržajem: Slalom između čunjeva, 1vs1 The Stigs Digital Cousin, Endurance utrke. Kao i u karijeri i ovdje je svaki showcase event popraćen zanimljivim videom. Showcase eventi nam nude preko 50h igranja.
(http://i.imgur.com/aJ8BZ2b.png)
Endurance event - Sebring 82 kruga po kiši:
(http://i.imgur.com/wiyApTa.png)
Pored toga u singleplayer modu imamo još Test drive, Free play i Rivals.
Test drive, kao što naziv kaže, izaberete automobil i stazu. te vozite koliko vam je volja.
Free play, tu kreirate sami vlastitu utrku. Birate stazu, automobil itd.
Rivals, poznat kroz Forza serijal. Dodatno proširuje vrijeme igranja na 100+ sati.
I dalje se u igri susrećemo sa nešto dužim učitavanjem utrka.
+ zanimljivi showcase eventi
+ ukupno 100h utrkivanja + free play
- monotona karijera
- dugo učitavanje utrke za next gen igru
Multiplayer:
Nisam baš puno igrao da bi sad išao opširno sa ovim dijelom. Imamo obične multiplayer utrke i ligu. Veliki plus ide veoma brzom pronalasku servera, čekanje svega 10-15 sekundi. Čak 24 automobila u utrci.
+ brz pronalazak servera
+ 24 automobila u gridu
Mods:
Iako sam ovo mogao ubaciti u neku od gornjih sekcija, mislim da zaslužuje da ga posebno izdvojim i obavim analizu. A ko je sad taj "Mods"!? To su karte, koje ti daju neku prednost u utrci. Da li će to biti dodatni grip, dodatna snaga motora, redukcija težine, novćani bonusi i sl. Postoje modovi koji se mogu iskoristiti samo jednu utrku, a imamo i one koji vjećno traju. Isto tako imamo rare ili rijetke karte(teško se dobijaju i daju ti veću prednost u odnosu na obične karte).
(http://i.imgur.com/MscHGPm.png)
Turn 10 voli dodatni sadržaj naplatiti stvarnim novcem, ali ove karte se mogu dobiti tokom igranja ili kupiti igrinim novcem. Da, dobro ste pročitali, novac koji koristite za kupovinu automobila je isti koji se koristi za kupovinu ovih kartica. Znam da mi ne vjerujete, ali imam dokaz. :P
(http://i.imgur.com/V7CXRRc.png)
Ja lično koristim samo one kartice koje vjećno traju, nemam volje da prije svake utrke biram novu karticu.
- novina bez koje se moglo živjeti