Autor Tema: Vozačka škola  (Posjeta: 13615 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Cole™

Vozačka škola
« u: Veljača 25, 2012, 22:38:24 »


Sjetio se jedne teme koja će ponajprije pomoći meni, pa tako i ostalim noobovima poput mene.

Što moje situacije tiče, racing žanr me zanima oduvijek i vrlo često ga rado vozim. No nikako sebe nemogu prozvati nekim HC fanom racinga, većinom zbog toga jer racing žanru pristupam kežualnije. Do prije par godina, većinu simulacija igrao bi sa asistencijama, jer sam više tražio zabavu nego neku realnost. No pomalo se u meni budi osjećaj i želja za tim realnim.

Tek kada sam dobio/kupio GT5 u kombu s PS3-om sam počeo igrat simulacije ono baš pravo, pa sam počeo malo bez uključenih pomagala nekih i shvatio kako je to prava stvar, pa sam počeo isključivat "idealne linije" za koje sad mislim kako su zapravo zatupljuće. Također počeo sam ručno mjenjat brzine, za razliku od dosadašnjeg automatskog mjenjanja.

E sad, mislim da mi ide dosta slabo to privikavanje da ja moram mjenjat brzine, pa dosta često mi padne koncentracija, pa ili ostanem u previsokoj brzini kada bi trebao u nižoj ili zakasnim u šaltanju. Pa bi tražio od znalca poneki savjet vezano za to i za kočenja pri ulasku u zavoje i doziranje gasa kada bi ga trebao dozirati.

Na nekim online videjima di voze znalci na nekim "sporim" zavojima idete dosta sporije nego što to ja vozim sa automatskim mjenjanjem, ali to samo izgleda "sporije" tehnički je bolje i tu se dobiju sekunde, u odnosu na ručno mjenjanje.

Eto ukratko neka ovo bude topik za bilokakva pitanja u vezi racinga gdje bi stara škola objasnila stvari neznalicama poput mene (noobovima).
CASE: CoolerMaster HAF 912 Plus || CPU: CPU AMD Ryzen 7 3700X 4.4GHz || MBO: MSI X570-A PRO, AM4 || RAM: DDR4 16GB (2x8) 3200MHz Fury || GPU: GeForce® GTX 1070 WINDFORCE OC 8G - Gigabyte  || SSD: SSD KIN 240GB HyperX Savage || HDD: 2 TB Toshiba || HDD 2: WD 1TB blackcaviar || EHDD: WD 500 GB || POWER: Fortron 750W Raider II || LCD: DELL S2415H 23.8" IPS glossy || OS: Windows 10® - 64bit || GAME CONTROLER: Xbox One Controller for PC || KEYBOARD: Logitech Illuminated Keyboard K740 || MOUSE: Logitech G502 ||  RACING CHAIR: NITRO CONCEPTS E200 Race || SPEAKERS: Logitech Z323 || HEADSET: Hyper Cloud II || CONSOLE: PS4 PRO 1TB

Offline Cole™

Odg: Vozačka škola
« Odgovori #1 u: Ožujak 08, 2012, 13:41:48 »
Montoya, Ther, Ramparts, ljudi...

 shy1
CASE: CoolerMaster HAF 912 Plus || CPU: CPU AMD Ryzen 7 3700X 4.4GHz || MBO: MSI X570-A PRO, AM4 || RAM: DDR4 16GB (2x8) 3200MHz Fury || GPU: GeForce® GTX 1070 WINDFORCE OC 8G - Gigabyte  || SSD: SSD KIN 240GB HyperX Savage || HDD: 2 TB Toshiba || HDD 2: WD 1TB blackcaviar || EHDD: WD 500 GB || POWER: Fortron 750W Raider II || LCD: DELL S2415H 23.8" IPS glossy || OS: Windows 10® - 64bit || GAME CONTROLER: Xbox One Controller for PC || KEYBOARD: Logitech Illuminated Keyboard K740 || MOUSE: Logitech G502 ||  RACING CHAIR: NITRO CONCEPTS E200 Race || SPEAKERS: Logitech Z323 || HEADSET: Hyper Cloud II || CONSOLE: PS4 PRO 1TB

Offline DogZy

Odg: Vozačka škola
« Odgovori #2 u: Ožujak 08, 2012, 19:11:57 »
Wow odlična tema! ave1
Ovo je prilika za svakog da tu nešto nauči. kuul
I ja sam bio polu n00b do GT5. Gt4 sam vozio s assistima on, ne zato što nisam znao voziti s njima i bez njih, već zato što sam se jednostavno navikao a tada se nisam previše ni ufurao u HC racing. No, svejedno, sad vozim kako spada.

Preporodio sam se s kupovinom GT5: CE jer sam uz igru, slike, temu i autiju dobio tu knjižurinu od 212 strana u kojoj je sve sadržano: od povijesti automobilizma, njene budućnosti do učenja osnovnih pojmova( što je rotary motor) do namještanja svojih postavki za najbolji i najbrži krug na nekoj stazi. To mi je bila najbolja lektira i ništa me ne drži tako jako da pročitam kao taj Apex.

Ključna ti je vježba Čole( jel je sa č? sm1jeh)
Vježbaj stazu, nauči ju napamet, svaki zavoj a zatim se pozabavi i prolaskom samih zavoja na najsavršeniji način, tj. kroz Apex. Apex ti je mjesto gdje su centrifugalna sila i sila skretanja jednake, "when cornering, the point at which the path of the car driving through corner is closest to the inside of the curve is known as the clipping point or apex of a corner". Kad vidiš kraj zavoja( to znači kad si u apexu), počneš ravnati volan da ti gume dobiju bolje prianjanje i zatim počneš kontrolirano ubrzavati auto pravilnim doziranjem gasa. Najbolje bi ti bilo da dok ravnaš volan počneš u isto vrijeme i akcelerirati postepeno.

Kod dolaska u zavoj, ne kočiš odmah 100%, već kočiš malo lakše i onda jednomjerno jako kočiš. U većini zavoja primjenjuješ tehniku prolaska zavoja out in out, odnosno auto u zavoj ulazi s vanjske strane, apex( ili clipping point) ti označava nevidljivo mjesto u zavoju koje ti omogućava najbolji i najbrži prolazak( apex je većinom unutra zavoja, pri njegovom kraju). Detaljnije, što ti je veći luk( tvoje putanje u zavoju) to ti je centrifugalna sila manja i manje ti opterećuje auto, te tako možeš ići brže. I izlazak iz zavoja vanjskom stranom. Ta out in out tehnika ti je najbolja za brzi izlazak iz zavoja pa se može nazvati i slow in fast out tehnika.

Nadam se da sam bio od pomoći, ovo je tek mali djelić "lektire"... koja bi mogla izlaziti kao feljton sm1jeh

« Zadnja izmjena: Ožujak 08, 2012, 19:16:01 od DogZy »
You are aiming for just one sweet spot in the corner. It's the point where centrifugal and cornering forces reach their equilibrium, where they are all at once replaced with acceleration.
APEX - The invisible vertex of a corner, a place where the fastest lap times are recorded.

Offline Cole™

Odg: Vozačka škola
« Odgovori #3 u: Ožujak 08, 2012, 19:15:39 »
Obično C.  shy1

Odličan post DogZy  ave1

Ajmo ostali nadodajte svoje stavove, znanje...
CASE: CoolerMaster HAF 912 Plus || CPU: CPU AMD Ryzen 7 3700X 4.4GHz || MBO: MSI X570-A PRO, AM4 || RAM: DDR4 16GB (2x8) 3200MHz Fury || GPU: GeForce® GTX 1070 WINDFORCE OC 8G - Gigabyte  || SSD: SSD KIN 240GB HyperX Savage || HDD: 2 TB Toshiba || HDD 2: WD 1TB blackcaviar || EHDD: WD 500 GB || POWER: Fortron 750W Raider II || LCD: DELL S2415H 23.8" IPS glossy || OS: Windows 10® - 64bit || GAME CONTROLER: Xbox One Controller for PC || KEYBOARD: Logitech Illuminated Keyboard K740 || MOUSE: Logitech G502 ||  RACING CHAIR: NITRO CONCEPTS E200 Race || SPEAKERS: Logitech Z323 || HEADSET: Hyper Cloud II || CONSOLE: PS4 PRO 1TB

Offline DogZy

Odg: Vozačka škola
« Odgovori #4 u: Ožujak 08, 2012, 19:17:00 »
Ok Cole shy1
Evo malo sam popravio tekst. Bilo je rečenica neposlaganih. fpalm1
You are aiming for just one sweet spot in the corner. It's the point where centrifugal and cornering forces reach their equilibrium, where they are all at once replaced with acceleration.
APEX - The invisible vertex of a corner, a place where the fastest lap times are recorded.

Offline KimiHR

Odg: Vozačka škola
« Odgovori #5 u: Ožujak 08, 2012, 23:39:39 »
Kako je moje iskustvo virtualnog racinga vezano uglavnom za Playstation i naravno Gran Turismo serijal kao najbolju igru tog tipa na toj platformi , evo nekih mojih dojmova. S prvim GT-om postao sam zaljubljenik te igre , kao i racing žanra opčenito.Naravno da ni ja u početku nisam bio nekakav velemajstor , ali Gran Turismo od svojih početaka ima jednu sjajnu stvar , Licence , na koje se gubilo dosta vremena i živaca , ali i kroz koje se moglo naučiti jako puno o samoj vožnji i stazama.Kako niti jedan GT u biti i nije težak što se tiće eventa koji su se tu vozili jer se gotovo uvijek mogao odabrati auto koji će biti jaći od konkurencije , jedini pravi izazov bio je polaganje licenci sa zlatom.A to je uglavnom tražilo da se i staza i auto koji se vozi upozna do maksimuma.Iako se tada vozilo s kontrolerom , nakon početnog privikavanja i vožnje s automatskim mjenjačem, poželio sam da to bude što bliše stvarnosti i krenuo s manualnim šaltanjem.Dakako da je i za to trebalo vremena da se naviknem ali kad sam to savladao rezultati su se itekako isplatili , i po pitanju vremena koje sam postizao kao i samog gušta vožnje.
Pošto se kod automobila snaga motora na kotaće prenosi preko mjenjača , on je jako bitan faktor kako u ubrzavanju tako i kod usporavanja vozila.Vožnjom s automatskim mjenjačem praktički sebi oduzimaš jedan jako bitan faktor , te ostaješ sa samo dvije komande tj. gasom i kočnicom u tim ubrzavanjima/usporavanjima.A one su pak preosjetljive da bi se samo s njima postizala dobra vremena , a i mogučnost pogreške se znatno povečava.Navika na manualno šaltanje ne može doći preko noći , i kao što je Domagoj rekao sve je stvar vježbe, a također je dosta povezano i sa poznavanjem same staze.
Dakle , vježba je ključ svega.Također , pokušaj što više uživati u samoj vožnji ne opterečujući se previše zbog grešaka.Uzmi neki auto koji voliš , izađi na stazu koju voliš i vozi s guštom , a grešaka će biti sve manje i manje , a manualno šaltanje će postati potpuno rutinski (skoro automatsko  sm1jeh)

Offline Shimmy

  • Racing Legend
  • *****
  • Postova: 5342
  • Total likes: 0
  • But you don't know how I can drive!
Odg: Vozačka škola
« Odgovori #6 u: Ožujak 14, 2012, 15:49:50 »
Prvo - super tema thumbs1
A drugo - ja tu baš i ne mogu pomoći  cer1njo cry1

Iako sam zapravo još negdje od GT-a 3 počeo biti "hardkor", odn od tada gasim uvijek sve moguće asistencije u svakoj igri, i vozim na manualni mjenjač (GT3 je bio prva igra sa kojom sam počeo tako ponajviše jer mi je bila prva dovoljno realna da bih mogao to izvesti kako spada, i gdje sam skužio da manualnim mijenanjem imam više kontrole), nisam nikada imao volan tako da moj dojam i dalje nije 100% "realan".
No kako kažu da je teže voziti na kontroler, a ja evo već 10 godina vozim tako, i još uvijek sa svim aistencijama na off, a pri tom sam uvijek bio dobar, jako dobar, ili odličan u igrama koje sam igrao, valjda imam nekog znanja.
Ali kako rekoh, mogu govoriti iz pogleda samog kočenja, mijenjanja, a ne točno kako je na volanu/pedalama, ali princip je isti.

Za pad koncentracije ne znam jer meni je baš suprotno - što više toga moram radit, veća je koncentracija. Da danas idem vozit na automatci, pa zaspao bih tijekom utrke  cer1njo

Sad, ja sam zapravo neki čudan, hibridni vozač - iako sam globalno agresivac, neke zavoje (a ovisi i o igri, prolazim više tehnički). Ili barem pokušavam. Ono što mi oduvijek predstavlja problem su dugi zavoji koji idu za više od 90° - znači oni gdje se skoro okreće u "suprotni smjer", a dugi su. Ne znam akko bih to opisao dobro, npr Istanbul, Silverstone i Suzuka su takve staze.

Najbolji primjer od svih je možda Suzukin Spoon corner - njega nikad u nijednoj vožnji nisma prolazio kako spada.

Dok s druge strane ono što rasturam su šikane (brze ili spore), oni brzi zavoji gdje uopće nema, ili ima jako malo kočenja, no ne mislim na nešto tipa drugi zavoj na Monzi na kojima "samo voziš", nego one gdje moraš uletiti sa točno određenom putanjom, pod pravim kutem, gdje ga moraš baš točno pogoditi i "dozirati" skretanje, odn držati točan pravac, i na taj način ćeš doslovno proletiti kroz zavoj, no ako bilo što pogriješiš, izletit ćeš iz njega kao iz katapulta.

Evo opet za primjer Suzuku, jer ima i takav jedan, i to meni jedna od najdražih zavoja uopće - 130R:
Alonso 130R


Taj, pa onda recimo Eau Rouge, pa 4. i 10. zavoj u VN Mađarske, 8. i 9. u Indiji itd.

Takve zavoje najviše volim, i uvijek ih vozim tako da prvi put krenem relativno polako kroz njih, i onda idme sve brže i brže, i tu mi pričinjava najveći  gušt proći kroz zavoj sa što manje kočenja, ili ako je moguće, bez imalo kočenja/puštanja gasa, baš na granici izlijetanja  sm1jeh
OK, tu nema neke posebne filozofije, no ono drugo što volim su šikane, i spori kratki zavoji, a tu pristupam sa tom kombinacijom agresivnosti i preciznosti. Za razliku od dugih zavoja koej en znam voziti, kratke znam, no moj način vožnje je da uvijek kočim što je kasnije moguće. Kao s aonim zavojima koje sma gore opisao, kako volim što je brže ići, na rubu izlijetanja, tako i takve zavoje volim zakočiti taman toliko da se stignem zaustaviti na vrijeme, ali uvijek ulijećem pod kutem koji je potreban da bih izašao iz zavoja optimalno.

Dakle recimo Indija prvi zavoj - idem skroz s lijeve strane, i zaletim se ko manijak koliko mogu, zakočim isto ko budala, taman na granici blokiranja kotača (a nekad mi se i zablokiraju na par desetinki, no dosta sam izvježban u tome i odmah pustim pa opet stisnem), i uletim u njega tako da dodirnem praktički desni rub staze i rokam po punom gasu već čim sam na pola zavoja, nekad i manje.

Stvar je dakle da pokušavam uvijek slijediti onu idealnu putanju, samo osim što kočim ko luđak, čak često sa blokadom (jer igram bez BAS-a i ikakvih asistencija), no to mi ni najmanje ne smeta, tako sam se naučio voziti, i ono drugo što radim je da često dajem puni gas, ili barem puno više nego što bi netko drugi, i što bi školski trebalo u zavoju, odn "prerano" se čupam iz njega što rezultira često laganim plesanjem bolida, kao kod kočenja blokadom kotača, no opet, to nije slučajno, nego tako sam se naučio voziti, a to je sve isto stvar one kontrole, da volim kontrolirati auto što više, i dosadno mi je kada ide kao po tračnicama, bez da je nešto stalno radim  ;D

Uf, napisao sma puno toga, a ne znam ima li kakve koristi ikome, jer se zapravo radi o mom stilu vožnje koji nekima (mnogima možda), ne paše, ali eto, ako netko želi probati na taj način...  shy1

I da, ono gdje bih mogao pomoći coletu, ili nekome možda tko tek počinje voziti više "sim", a tiče se mijenjanja brzine - ono gdje je meni mjenjač zapravo i najkorisniji, savršeni primjer za to su oni Suzukini uzastopni zavoji odmah nakon onog prvog.



Znači zavoji od 3 do 6. Takve zavoje, pogotovo kada se nanižu tako jedan za drugim - gdje stalno moraš usporavati i odmah potom ubrzavati, ja vozim praktički bez kočenja, nego - mijenjam brzine. Dakle, održavam više manje istu brzinu (ne kao gear nego speed ;D), i kod ulaska u zavoj prebacim u nižu brzinu (gear) čime "ograničim" auto, tj zakočim ga motorom taman da prođem zavoj a ne poljubim travu ili zid, i onda kod trena kada treba početi ubrzavati, kada dođe vrijeme za to, prebacim u višu te ga držim u toj do sljedećeg zavoja, bez da idme previše u okretaje (osim jasno ako je sljedeći zaovj puno dalje, ne kao ovi na Suzuki), i opet prije zavoja samo spustim brzinu, auto naglo uspori, ali i dobije strašan moment i ubrza ko lud kada opalim po gasu pri izlasku  šofe1


Svjestan sam da ovaj način vožnje ne bi bio baš dobar za bolid da sam pravi šofer, i dapače, znam to napraviit uživo kad se malo zaje***am s autom, no nakon vožnjice spojka i kočnice ne miriše baš lijepo  ;D
Ali ovdje je riječ o igrama, i to je moguće. No svejedno em za ona luđačka kočenja kažnjavaju sa gumam koje prekratko traju (u apsolutno SVAKOJ vožnji mi je to najveći problem - morma u boks češće nego drugi), no što da kažem - dobro je onda možda da nisma pravi profi vozač jer bih na veliko uništavao motore/mjenjačke kutije/gume momčadima  cer1njo
« Zadnja izmjena: Ožujak 14, 2012, 15:54:14 od Shimmy »
Track drivers see the same corner thousands of times, rally drivers see a thousand corners one time.

Offline Cole™

Odg: Vozačka škola
« Odgovori #7 u: Ožujak 14, 2012, 21:32:53 »
Vrh od posta Shimmy.

Mogu ti reć da od kada sam se prebacio na ručno šaltanje brzina da sam se preporodio. Iako sam davno isto tako vozio na ručno, znalo mi je to biti zamorno, ali od kada pokušavam voziti Fair play čak i protiv AI-a vožnja s automatikom je tragedija.
CASE: CoolerMaster HAF 912 Plus || CPU: CPU AMD Ryzen 7 3700X 4.4GHz || MBO: MSI X570-A PRO, AM4 || RAM: DDR4 16GB (2x8) 3200MHz Fury || GPU: GeForce® GTX 1070 WINDFORCE OC 8G - Gigabyte  || SSD: SSD KIN 240GB HyperX Savage || HDD: 2 TB Toshiba || HDD 2: WD 1TB blackcaviar || EHDD: WD 500 GB || POWER: Fortron 750W Raider II || LCD: DELL S2415H 23.8" IPS glossy || OS: Windows 10® - 64bit || GAME CONTROLER: Xbox One Controller for PC || KEYBOARD: Logitech Illuminated Keyboard K740 || MOUSE: Logitech G502 ||  RACING CHAIR: NITRO CONCEPTS E200 Race || SPEAKERS: Logitech Z323 || HEADSET: Hyper Cloud II || CONSOLE: PS4 PRO 1TB

Offline Shimmy

  • Racing Legend
  • *****
  • Postova: 5342
  • Total likes: 0
  • But you don't know how I can drive!
Odg: Vozačka škola
« Odgovori #8 u: Ožujak 14, 2012, 23:05:34 »
Hvala, očekivao sam "e jesi dosadan" ili nešto sl kako obično dobivam an drugim forumima sa (pre)dugim postovima  cer1njo
Track drivers see the same corner thousands of times, rally drivers see a thousand corners one time.

Offline DogZy

Odg: Vozačka škola
« Odgovori #9 u: Ožujak 15, 2012, 06:53:56 »
Post ti je super i cijenim takve postove i ljude kadt1kažem
A ti na drugim forumima ne razumiju kvalitetu.
You are aiming for just one sweet spot in the corner. It's the point where centrifugal and cornering forces reach their equilibrium, where they are all at once replaced with acceleration.
APEX - The invisible vertex of a corner, a place where the fastest lap times are recorded.

Offline Shimmy

  • Racing Legend
  • *****
  • Postova: 5342
  • Total likes: 0
  • But you don't know how I can drive!
Odg: Vozačka škola
« Odgovori #10 u: Ožujak 15, 2012, 09:37:40 »
A ti na drugim forumima ne razumiju kvalitetu.

ili kvantitetu  cer1njo
Track drivers see the same corner thousands of times, rally drivers see a thousand corners one time.

Offline Cole™

Odg: Vozačka škola
« Odgovori #11 u: Ožujak 23, 2012, 15:00:25 »
Evo nakon par tjedana s FM4 i trudom da vozim maksimalno fair play i bez asistencija sa ručnim šaltanjem, točno osjetim kako je moja vožnja danas i prije "nebo i zemlja" razlike. Jednostavno dok se malo navikneš da se moraš potrudit a ne svaki auto dotaknut ili izgurat sa staze, shvatiš kolko je veći gušt.
CASE: CoolerMaster HAF 912 Plus || CPU: CPU AMD Ryzen 7 3700X 4.4GHz || MBO: MSI X570-A PRO, AM4 || RAM: DDR4 16GB (2x8) 3200MHz Fury || GPU: GeForce® GTX 1070 WINDFORCE OC 8G - Gigabyte  || SSD: SSD KIN 240GB HyperX Savage || HDD: 2 TB Toshiba || HDD 2: WD 1TB blackcaviar || EHDD: WD 500 GB || POWER: Fortron 750W Raider II || LCD: DELL S2415H 23.8" IPS glossy || OS: Windows 10® - 64bit || GAME CONTROLER: Xbox One Controller for PC || KEYBOARD: Logitech Illuminated Keyboard K740 || MOUSE: Logitech G502 ||  RACING CHAIR: NITRO CONCEPTS E200 Race || SPEAKERS: Logitech Z323 || HEADSET: Hyper Cloud II || CONSOLE: PS4 PRO 1TB

Offline Praetorian

Odg: Vozačka škola
« Odgovori #12 u: Ožujak 23, 2012, 16:38:15 »
Meni je teže vozit auto u igrama nego u stvarnosti fpalm1

Odlična tema.

Offline Montoya

Odg: Vozačka škola
« Odgovori #13 u: Ožujak 24, 2012, 10:56:24 »
Naravno, sumnjam da u stvarnosti voziš do maksimuma + nekaj prek 120KS, a da nema bar 1300-1400kg   sm1jeh
CroGrid & CroSimRacing osnivač i administrator

od 2008. & od 2009.


"And I came way too far in this game to turn and walk away"

"Nothin to smile about, I'm about to lose my mind"

Offline ivann

Odg: Vozačka škola
« Odgovori #14 u: Ožujak 25, 2012, 03:51:45 »
Cole kao sto je Kimi reko za gran turismo, pocimas sa pozlacivanjem svih ili skoro svih licenci. Tako sam i ja svaki dosad, tamo se najbolje upoznas sa fizikom igre i odredenim dijelovima staza sto poslije naravno jako koristi u utrkama.
Shimmy svaka cast sto vozis bez abs-a na kontroleru, izgleda da nisam jedini. Iako sam standardno poceo sa abs=1 jednom sam slucajno online usao u lobby bez abs-a, LMP na Lemansu. Nakon malo privikavanja naravno sad ne mogu zamislit da vozim sa abs-om i obicna i trkaca auta,stvar je samo u brake balansu. Cak sam siguran da niti ne gubim na vremenu sto ga ne koristim.