Genijalna tema u kojoj se može nebrojeno puta pisati, pa i o jednoj stazi, jer uvijek vam može nešto izmaknuti ;)
Uostalom, još jedan od razloga što sam odmrznuo ovu temu iz nepotrebnog sna jest taj da novi članovi isto mogu ostaviti dojmove, mišljenja i komentare.
Pa da započnemo.
Nurburgring NordschleifeToliko puta spominjana, nahvaljena staza na kojoj se raspoznaju pravi muškarci s dva jaja. Ima bogatu povijest, na njoj su se utrkivali svi relevantniji vozači iz svih moguće zamislivih klasa i ostavili vječni trag na rubnjacima "sjeverne staze". Udomaćivala je mnogobrojna prvenstva, od malih kupova preko F1 do 24-satnih utrka kao što i dan-danas nastavlja s time. Potrebne su tisuće kilometara kako bi se u potpunosti savladala cijela staza, jer ima preko 150 zavoja, bezbroj rupa i neravnina, a tu još moramo pribrojiti i nevjerojatnu visinsku razliku od najnižeg dijela staze do najvišeg, koja iznosi 300 metara. Sinonim za Nordschleife je "Zeleni pakao". Održavaju se track-dayevi, testiraju se nova vozila, imate taxi vožnje po Ringu u jurećoj M5-ici i novouredjenu infrastrukturu okolo staze s kartingom, najmom ezoterija, hotelima i zabavnim parkovima...
Sliku staze neću stavljati jer ima slika Norda 3 posta iznad mojeg. Nabrojat ću meni najboje i najupečatljivije zavoje staze.
Hatzenbach
Nakon prvog zavoja ubrzavanje do blagog desnog zavoja, koji se obično prolazi u 4. brzini, ovisi od auta do auta. Brzina nakon tog zavoja iznosi oko 180km/h i približuje se mala šikana;lagani lijevi i spori desni. Sa 200km/h prebacujem u 3. konačno, u 2. brzinu. Privijam se uz krajnje lijevi dio staze kako bih pogodio apex i lijepo izašao kroz desni zavoj. Osjećaj zadovoljstva je golem kada uspijem "sweepanjem" preći te zavoje, uz minimalno proklizavanje kod jačih auta.
Aremberg
Jedan od najdražih zavoja. Brzinom od oko 210km/h uletavate u varljivi blagi lijevi zavoj i pripremate se za pravovremeno i jako kočenje. Iz 6. u 2., s 220 na 90km/h. Sile koje utječu na vozača i auto su ogromne, jer je riječ o golemim razlikama u brzini. Ne napadate odmah rubnike, auto se nalazi 1-1,5m od njega i onda, kada već vidite (ili osjećate da je vrh zavoja "tu", volan trznete i zavitlate za još koji stupanj udesno i postupno dozirate gas kako biste lijepo izašli iz Aremberga i ušli u...
Fuchsrohre
Do lisičje rupe vas vodi velika ravnina nizbrdo. Kosina je prilično velika, pa ćete vrlo brzo udariti u blokadu 5. brzine pri nekih 230km/h. Zatim nagli uspon popraćen lijevim zavojem u kojem vas napadaju trnci jer je teško pravilno ući usljedeći lijevi. Osjećaj brzine je ogroman i adrenalin se pumpa u velikim dozama.
Most/Exmuhle
Otprilike 9. kilometar staze od ukupno 21 kilometra. Nakon najsporijeg zavoja slijedi mala ravnina koja vas vodi prema mostu i naposljetku, Exmuhleu. Ulaziš lijevo, sekundu nakon njega već kočiš i handjob s mijenjačem može početi. Dvije dolje, dva kotača preko idu preko crveno-bijelih rubnika zdesna i sad trebaš fino, glatko povezati lijevi kako bi se fino popeo na desni zavoj Exmuhle. Taj zadnji, desni, se ne siječe, već se ide uz desnu stranu kako bi ostali na stazi.
Caracciola-Karussell
Uz Eau Rouge i Corkscrew najpoznatiji zavoj. [Nadopuniti] Koči se do nekih 95km/h i zatim se još brzina prilagodjava(snizuje promatranjem održava li auto unutarnju putanju. Ulazi se na treći blok betona i cijelim putem se drži ta putanja. Kod jačih auta treba biti izuzetno spretan i oprezan s izlaskom iz Karoussella, jer se nerijetko dogodi da ne i prevrtiš.
Wippermann-Brunchenn
Otuda počinje nizbrdica i potjera prema velikoj ravnini. Koncentracija već dosta opada, 15.-16. kilometar je. Desno pa odmah lijevo kako bi tren poslije auto išao preko rubnika desno, sve to uz minimalan dodir kočnica. Točnije bi bilo reći, uz puštanje noge s gasa i sve to u visokoj 3.-oj ili niskoj 4-oj. Ide se prema desno, a zavoj se ne vidi. Praktički se naslijepo vozi i onda se ulazi u najteži zavoj tog kompleksa, Echbach. Iza tog zavoja se vidi sljedeći desni i već misliš da si ga prošao i daješ gas i zatim odeš desno preko trave. Ključno je pravovremeno kočiti i ostati uz lijevi rubnik.
Pflanzgarten-Velika ravnina (Dottinger Hohe)
Bilo bi nepravedno izostaviti neki od tih zavoja jer su svi fantastični, teški, brzi i opasni.
Skokom ulazite u "Cvijetnjak" i imate dozu straha da ne odete u pijesak. Zato se zalijepite uz desnu stranu i dozvolite centrifugalnoj (ili centripetalnoj :-/) sili da vam deformira lice u sljedeća dva zavoja. Prolaze se brzo, bez trunke razmišljanja kako, jer jednostavno nemate vremena za takvo što. Schwalbenschwanz je tek zavoj u kojemu se koči, prvi desno brzina manje i zatim u trećoj prolazite zavoj koji ide lijevo. Mora se paziti da brzina nije prevelika, inače ćete završiti u pijesku. Slijedi mini Karoussell i Galgenkopf, fora zavoj jer ga ne možeš uvijek na isti način proći, a izuzetno je važan zbog brzine na ravnin.
Tiergarten
Opasan zavoj u koji se ulazi s nekad i više od 300km/h, da bi se izašlo iz njega sa nekih 80-90km/h, pritom sav izubijan iznutra s ispremještenim organima. Ujedno i zadnja šansa za pretjecanje, poslije toga je točka. Crta-
Gaming iskustva
S njom sam se prvi put susreo u GT4, tamo negdje 2007. Lagano sam ju upoznavao i izbrušavao svoje vještine. Vrhunac mi je bio 24-satna utrka, koju sam vozio, brat bratu, nekih 8-9 sati
Ostalo je obavio B-spec.
Igrajući GT5, vozio sam ju zavezanih očiju. Prvo s joystickom, kasnije s DFGT. Tek s DFGT sam doživio magiju staze i s njim sam imao najljepša iskustva i vozačke uspomene.
Online utrke s vama su bile nešto posebno. Kao najbolju utrku ću izdvojiti Clio V6 cup- 7 krugova, change weather, change time. Imao 2. najbrže vrijeme u kvalama ali to nije baš ništa značilo. Start je bio po noći, uz rominjanje kiše. U 4. krugu sam izbio u vodstvo i čuvao sam ga do početka 6. kruga, kada sam već počeo osjećati gume.
Na kraju sam izgubio tri pozicije i završio kao četvrti s 10 sekundi zaostatka. Bilo je spektakularno, ludo i nezaboravno te se nadam da će biti rainchecka s CSR ekipom.