Autor Tema: Formula 1  (Posjeta: 365777 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Cole™

Odg: Formula 1
« Odgovori #1470 u: Listopad 11, 2012, 15:48:11 »
 ave1 cer1njo cer1njo
CASE: CoolerMaster HAF 912 Plus || CPU: Intel Core i5-2500K 3.3GHz/ 4.5Ghz Boost || MBO: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 || RAM: DDR3 8GB (2x4GB) Corsair, 1600Hz || GPU: GeForce® GTX 1070 WINDFORCE OC 8G - Gigabyte  || SSD: SSD KIN 240GB HyperX Savage || HDD: 2 TB Toshiba || HDD 2: WD 1TB blackcaviar || EHDD: WD 500 GB || POWER: XFX Core Edition 80+ 650W PSU || LCD: DELL S2415H 23.8" IPS glossy || OS: Windows 10® - 64bit || GAME CONTROLER: Xbox One Controller for PC || KEYBOARD: Logitech Illuminated Keyboard K740 || MOUSE: Logitech G502 ||  RACING CHAIR: NITRO CONCEPTS E200 Race || SPEAKERS: Logitech X530 - 5.1. || SOUND CARD: ASUS XONAR DG PCI 5.1 || HEADSET: Logitech G430 || CONSOLE: PS4 PRO 1TB

Offline DogZy

Odg: Formula 1
« Odgovori #1471 u: Listopad 11, 2012, 18:31:00 »
Sauber make Monisha Kaltenborn F1's first female team principal | Sport | guardian.co.uk

Monisha Kaltenborn na čelu Saubera zamijenila Petera Saubera kadt1kažem
You are aiming for just one sweet spot in the corner. It's the point where centrifugal and cornering forces reach their equilibrium, where they are all at once replaced with acceleration.
APEX - The invisible vertex of a corner, a place where the fastest lap times are recorded.

Offline James Hunt

Odg: Formula 1
« Odgovori #1472 u: Listopad 11, 2012, 21:46:41 »


Podosta dobar članak od strane Mladena Jergovića. Neznam kako neki gledaju na tog lika, meni je bio jako iritantan kao komentator glasom i stasom, ali mu se mora priznati znanje i količina informacija. Ove sezone ima stvarno kvalitetne članke i u posljednje vrijeme ih nerijetko čitam.

EDIT: link na članak se neželi pojaviti.. pa ću prenijeti tekst


 kava1
Pretpostavimo da su stvarno, ozbiljno u igri za naslov ovogodišnjeg svjetskog prvaka u Formuli 1 ove godine ostala samo četvorica vozača: Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen i Lewis Hamilton.

Od njih, dvojica, Alonso i Vettel, izgledaju kao da će u preostalih pet utrka voditi najoštriju borbu za naslov, dok Räikkönen i Hamilton imaju znatno manje šanse, jednostavno zato što na startu onog što je Alonso nazvao mini-prvenstvom već sada imaju 37 odnosno 42 boda deficita.

Još u Monzi, prije točno mjesec dana, Alonso je izgledao skoro nedodirljivo. Ne samo da je nakon te utrke imao 37 bodova prednosti (pred Hamiltonom), nego je izgledalo da se dobre utrke i plasmani na pobjedničko postolje naprosto lijepe za njega. Bilo je to vrijeme kad su hrabri bili oni koji su govorili kako je još sve moguće i kako je prvenstvo otvoreno, najviše zbog toga jer je Španjolac uistinu majstor izvlačenja maksimuma iz bolida koji mu je na raspolaganju.

Također, da nije bilo onog nesretnog odustajanja u prvom zavoju na stazi Spa-Francorchamps (i da je tamo osvojio bodove, što je bilo vrlo realno za očekivati, ali se u igru upleo Romain Grosjean), u Monzi bi Alonso utvrdio novi rekord svih vremena u uzastopnom osvajanju bodova u Formuli 1: posljednji put to mu nije bilo uspjelo u Kanadi 2011., kada se na stazi nije najbolje razumio s McLarenovim Jensonom Buttonom, i završio van nje. Dakle, Monza bi bila Alonsova 25. uzastopna utrka s osvojenim bodovima. U 14 od tih 25 utrka Španjolac je završio na postolju, i jedinu malu sjenu predstavlja činjenica da je samo u četiri navrata zapravo bio na najvišoj stepenici postolja.

Što nam to govori? Pa govori nam da se Alonso u ovoj fazi svoje karijere, nema sumnje i kao posljedica vožnje bolida koji definitivno u tih 25 utrka nije uvijek bio najbolji na gridu, naučio iskoristiti maksimalni (ili skoro maksimalni) potencijal alata kojeg mu je dao Ferrari. Teško je reći bi li neki drugi vozač osvojio više pobjeda, ali skoro je sigurno da ne bi toliko puta bio u bodovima i na postolju.

alonso-happy-webU sezoni kao što je 2012., kada forma, konzistencija i saldo završavanja utrka svih (drugih) vozača suludo varira, dovoljna je bila jedna jedina pobjeda (ona u Njemačkoj) u kojoj je Alonso bio apsolutno najuvjerljiviji vozač utrke i još dvije (u Maleziji i Valenciji) u kojima je maestralno iskoristio loše utrke drugih i sjajan, za sebe, splet okolnosti, pa da vozač Ferrarija odgalopira u daljinu sa zalihom bodova skoro dovoljnom za osvajanje prvenstva.

No, ključna riječ je ˝skoro˝. Čim su se sreća i splet okolnosti okrenuli protiv njega, čim je odustao po drugi put u četiri utrke, čim se, dakle, Alonsu dogodilo točno ono što se događalo i njegovim najljućim rivalima, stvari su se munjenivo poravnale, i Španjolčeva se prednost istopila poput onog vječnog lanjskog snijega. Jednostavno.

Govoriti zato o nekakvom golemom pehu Alonsa i nesreći što mu možda izmiče (po nekima) već siguran naslov prvaka, kojeg zaslužuje jer je, to je valjda jasno, najbolji vozač svijeta, u najmanju je ruku neoprezno.

Ostavit ćemo sada malo po strani Räikkönena jer je on u cijeloj priči anomalija, budući da je u bodovima završio sve utrke sezone, osim one u Kini (a završio bi u bodovima i nju da u Lotusu nisu ljuto fulali strategiju guma), ali nije niti jednom pobijedio. Finac je u priključku u borbi za naslov, ali istovremeno i nije jer je samo u nekoliko utrka izgledao kao istinski pobjednički materijal. Osim ukoliko se forma Lotusa radikalno ne popravi, i u kvalifikacijama i u utrkama, Räikkönen zapravo nema šanse osvojiti naslov, ma koliko ta pomisao bila antipatična.

Pozabavimo se, međutim, radije Vettelom i Hamiltonom. Aktualni (dvostruki) svjetski prvak, prema standardima iz 2011. imao je do sada neuspješnu sezonu. Ipak, na njegovom su kontu tri pobjede – niti jedan vozač 2012. nije pobijedio više puta. Nijemac bodove nije osvojio tri puta: u Maleziji, u onoj ˝krastavac˝ utrci kakva tu i tamo zadesi i najveće, i u kojoj  ezavršio na 11. mjestu, u Valenciji gdje je trebao lakoćom pobijediti ali je crkao alternator, i u Italiji gdje odustao zbog istog kvara šest krugova prije kraja kad je držao šesto mjesto i hvatao Räikkönena na petom. Zanemarimo li utrke u kojima je u cilju bio slabije plasiran od onog što je bilo moguće, Vettel je neplanirano izgubio 33 boda. Da je sve išlo bez problema imao bi ih, dakle, 223.

hamilton-strange-f1-photoHamilton je vjerojatno izgubio sigurnu pobjedu u Barceloni, nakon onog fijaska McLarena u kvalifikacijama i gubitka uvjerljivog pole positiona. Bodove još nije osvojio u Valenciji, gdje bi mu, vele skoro svi, bilo značajno pametnije da se nije suprotstavio bržem Maldonadu, da mu je prepustio treće mjesto i uzeo 12 bodova za posve izvjesno četvrto, u Njemačkoj, gdje je odmah na početku probušio gumu i pao na kraj kolone u utrci u kojoj je mogao biti, recimo, sedmi (što je bila njegova startna pozicija), u Belgiji je eliminiran na startu i vjerojatno bi osvojio bar 6 bodova za sedmo mjesto (opet pozicija iz kvalifikacija),  i u Singapuru, u utrci u kojoj je sigurno dominirao do kvara mjenjača. Dakle, sve u svemu, gubitak od bar 64 boda. Bez navedenih problema, Hamilton bi ih sada imao 222.

Posve je moguće da bi u Belgiji Alonso bio opet na postolju, baš kao i u Japanu (sudeći prema plasmanu Masse). Znači, on je izgubio, recimo, 33 boda. Da ih je osvojio, imao bi ih sada 227.

Drugim riječima, sve bi bilo manje-više isto, uz spomen Hamiltona koji bi vodećem dvojcu bio znatno bliže. Što je pisac htio reći? Samo to da u takvom scenariju vjerojatno ne bi preko ljeta nastala eoforična utrka oko toga tko će Alonsu izredati više komplimenata i tko će ga uvjerljivije proglasiti svjetskim prvakom 2012., nego bi se hvalospjevi ravnomjernije poslagali su svu ovu trojicu vozača koji su uistinu do sada obilježili sezonu. I naravno, manje bi smisla imale sve ove sadašnje priče oko toga kako će, na kraju, Alonso izgubiti već praktički osvojeni naslov.

Jednostavna je činjenica da ga on nije niti osvojio. Samo su mu u jednom dijelu sezone događaji išli na ruku izuzetno dobrim slijedom okolnosti.

No, dobro. Pretpostavimo da Ferrari – koji je u Suzuki u rukama Masse završio utrku dobro ispred oba McLarena, pa se ne može tvrditi da je uistinu baš toliko inferioran bolid u svim fazama F1 vikenda – pronađe vitalne sastojke za brzinu u kvalifikaciama., i da će tri vodeće utrke od sada na dalje biti manje-više poravnate.  Kako stvari stoje sa šansama naše četvorice favorita za naslov u pet preostalih utrka ˝mini-prvenstva˝?

Stazu u Teksasu, naravno, nitko ne zna, pa je bespredmetno spekulirati o tome kojoj bi ekipi mogla najviše odgovarati. Što se preostale četiri tiče, Alonso, Räikkönen i Hamilton će sa zebnjom morati prihvatiti činjenicu da je Vettel u posljednje tri sezone pobijedio na baš svima i, što je vrlo bitno u svjetlu novopronađene (u Japanu) brzine Red Bulla u kvalifikacijama, bio je najbrži u kvalifikacijama na svim ovim stazama. Dakle, Red Bull, čiji je dizajner Adrian Newey za Japan osmislio dvostruki DRS sistem, ali – što mnogi drže da je i važnije – posve modificirani sistem ispušnih cijevi, mora se smatrati favoritom u većini preostalih utrka. Ovo tim više jer su dva vozača Red Bulla od 2009. do kraja 2011. (dakle u tri sezone) na naše četiri poznate staze pobijedili ni manje ni više nego u sedam utrka, od ukupno devet održanih na tim stazama! (Ovdje, naravno, treba pojasniti da se Koreja vozila samo 2010. i 2011., a Indija samo lani.)

Kako bi poantu utrljali još dublje, recimo da je u Koreji 2010. Vettel uvjerljivo vodio sve do 10 krugova prije kraja, kada mu je otkazao motor, pa je pobjedu uzeo Alonso. Jedinu preostalu pobjedu u ovim utrkama koju nije zgrabio Red Bull osvojio je lani u Abu Dabiju Hamilton, ali i to nakon što je odmah na početku utrke Vettel odustao (s prve pozicije) zbog one probušene gume.

Za vozače koji nemaju u rukama Red Bull RB8 situacija, ako je suditi po bliskoj prošlosti, ne izgleda suludo dobro. Omjer pobjeda u Koreji, Abu Dabiju, New Delhiju i Interlagosu izgleda ovako: Wettel 5, (Webber 2), Alonso 1, Hamilton 1. Omjer, pak, plasmana na pobjedničko postolje izgleda ovako: Vettel 6, (Webber 5), Hamilton 5, Alonso 4, (Button u McLarenu 4), (Massa 1). Renaulta (danas Lotusa) nema nigdje na postoljima na ovim stazama u posljednje tri sezone.

Uzimajući, također, formu bolida iz posljednje dvije utrke, Red Bull i tu izgleda kao vrlo izgledni favorit. Vettel je pobijedio u Singapuru, premda je – Hamiltonov – McLaren bio brži, kao i u Suzuki gdje je u utrci totalno dominirao. Forma McLarena iz Suzuke nije osobita indikacija stvarnih izgleda ove ekipe za ostatak sezone. Button je za Vettelom na kraju kasnio povelikih 25 sekundi, a Hamiltonov set-up bio je posve promašen, pa je bespredmetno nagađati gdje bi njegov McLaren završio u normalnim okolnostima, pogotovo jer je u nekim fazama utrke bio očajno spor, a u drugima suludo brz.

Ferrari je, ponovimo, bio u Suzuki u utrci definitivno brži od McLarena, što je možda i najveće iznenađenje tog vikenda i zacijelo izvor najvećih frustracija u Maranellu. Jer, drugo mjesto osvojio je krivi Ferrari. Zapravo, ova ekipa ne mora uopće izgledati inferiorno prije finala sezone, ali pod jednim bitnim uvjetom: moraju izkemijati brzinu pod praznim tankovima i na mekšim gumama. Ukoliko se Alonso ne uzmogne u kvalifikacijama smjestiti u jedan od prva dva startna reda, neće mu u preostalih pet utrka pomoći niti plasman na postolje u većini od njih. Jer, suprotno onom što je neki dan rekao šef ekipe Stefano Domenicali, Ferrari sada više ne može i ne smije grozničavo pratiti rivale i računati na skupljanje bodova u slučaju njihovih problema. Ferrari se sada jednostavno mora boriti za pobjede.

I dok se za Hamiltona to ne mora reći, budući da on praktički sada nema drugog izbora nego u svakoj utrci ići na sve ili ništa, što nije taktika bitno drugačija od njegove do sada u sezoni (prisjetimo se Valencije!), Alonso će svoju strategiju sada morati modificirati. Više neće igrati tek ˝pokrivanje˝ rivala najbližeg po bodovima. Od sada pa u idućih sedam tjedana pali samo flat-out juriš na prva mjesta.

Nije li to, za nas koji sve gledamo sa strane, ipak najbolje?
« Zadnja izmjena: Listopad 11, 2012, 21:49:19 od James Hunt »

Offline DogZy

Odg: Formula 1
« Odgovori #1473 u: Listopad 11, 2012, 23:00:44 »
Tek sam sad skuzio da si editirao post :P
Pratim njegov sajt s vremena na vrijeme, a s obzirom na to kako kvalitetne clanke pise, trebao bih ga imati u bookmarksima. Od sada i je. Pa cu link od sajta staviti u onu temu koju nitko ne voli citati niti postati u nju kadt1kažem

Kako idem lijegati da se ranije probudim, nemam volje niti vremena za pisanjem romana o ovoj temi, samo mogu reci da se slazem sa 99% onoga sto je napisao. Takvih nam ljudi nedostaje u RH, a vidis kako ga svi sikaniraju... Dobro, ne kazem da je on bubica, tko zna sta se sve dogadalo iza zavjesa, ali Jergovic zna znanje i najbolji je u svom podrucju ovdje, a i puno sire.
You are aiming for just one sweet spot in the corner. It's the point where centrifugal and cornering forces reach their equilibrium, where they are all at once replaced with acceleration.
APEX - The invisible vertex of a corner, a place where the fastest lap times are recorded.

Offline James Hunt

Odg: Formula 1
« Odgovori #1474 u: Listopad 12, 2012, 00:12:20 »
Prvi sam koji ga nije mogao podnijeti kao komentatora, ali Jergović je ipak korak ispred ovih žutih f1 portala što se tiče određene vrste informacija.

Offline James Hunt

Odg: Formula 1
« Odgovori #1475 u: Listopad 12, 2012, 03:13:03 »
Eplsite Channel 1 - Eplsite.com

Evo link, izravni prijenos prvog treniga, počeo je prije 10min.

Offline Cole™

Odg: Formula 1
« Odgovori #1476 u: Listopad 12, 2012, 07:31:16 »
Yeeees we did it!  cer1njo

CASE: CoolerMaster HAF 912 Plus || CPU: Intel Core i5-2500K 3.3GHz/ 4.5Ghz Boost || MBO: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 || RAM: DDR3 8GB (2x4GB) Corsair, 1600Hz || GPU: GeForce® GTX 1070 WINDFORCE OC 8G - Gigabyte  || SSD: SSD KIN 240GB HyperX Savage || HDD: 2 TB Toshiba || HDD 2: WD 1TB blackcaviar || EHDD: WD 500 GB || POWER: XFX Core Edition 80+ 650W PSU || LCD: DELL S2415H 23.8" IPS glossy || OS: Windows 10® - 64bit || GAME CONTROLER: Xbox One Controller for PC || KEYBOARD: Logitech Illuminated Keyboard K740 || MOUSE: Logitech G502 ||  RACING CHAIR: NITRO CONCEPTS E200 Race || SPEAKERS: Logitech X530 - 5.1. || SOUND CARD: ASUS XONAR DG PCI 5.1 || HEADSET: Logitech G430 || CONSOLE: PS4 PRO 1TB

Offline James Hunt

Odg: Formula 1
« Odgovori #1477 u: Listopad 12, 2012, 12:54:11 »
@Cole-;D...sve se bojim da će prstić ponovno biti u igri sljedečih par trka.

Pogledao sam prvi trening i s obzirom na viđeno, Red Bull i Mclaren imaju najbrži kvalifikacijski ritam, a Ferrari bi mogao biti jako brz u utrci. Mislim da je to potvrdio i drugi trening gdje je Alonso vozio jako dobra vremena u dužem stintu. Neznam što se desilo sa Lewisom na drugom treningu, ali na prvom je izgledao brže od ostalih.

Offline James Hunt

Odg: Formula 1
« Odgovori #1478 u: Listopad 13, 2012, 08:20:03 »
 1.  Mark Webber           Red Bull-Renault     1m37.242s
 2.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault     1m37.316s  + 0.074
 3.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes     1m37.469s  + 0.227
 4.  Fernando Alonso       Ferrari              1m37.534s  + 0.292
 5.  Kimi Raikkonen        Lotus-Renault        1m37.625s  + 0.383
 6.  Felipe Massa          Ferrari              1m37.884s  + 0.642
 7.  Romain Grosjean       Lotus-Renault        1m37.934s  + 0.692
 8.  Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes 1m38.266s  + 1.024
 9.  Nico Rosberg          Mercedes             1m38.361s  + 1.119
10.  Michael Schumacher    Mercedes             1m38.513s  + 1.271
Q2 vrijeme: 1m38.436s                                           **
11.  Jenson Button         McLaren-Mercedes     1m38.441s  + 0.674
12.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari       1m38.460s  + 0.693
13.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari       1m38.594s  + 0.827
14.  Paul di Resta         Force India-Mercedes 1m38.643s  + 0.876
15.  Pastor Maldonado      Williams-Renault     1m38.725s  + 0.958
16.  Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari   1m39.084s  + 1.317
17.  Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari   1m39.340s  + 1.573
Q1 vrijeme: 1m39.180s                                            *
18.  Bruno Senna           Williams-Renault     1m39.443s  + 1.235
19.  Vitaly Petrov         Caterham-Renault     1m40.207s  + 1.999
20.  Heikki Kovalainen     Caterham-Renault     1m40.333s  + 2.125
21.  Charles Pic           Marussia-Cosworth    1m41.317s  + 3.109
22.  Timo Glock            Marussia-Cosworth    1m41.371s  + 3.163
23.  Pedro de la Rosa      HRT-Cosworth         1m42.881s  + 4.673
24.  Narain Karthikeyan    HRT-Cosworth         nema vrijeme

107% vrijeme: 1m45.082s

Isprika na duplom postu  sm1jeh

Offline Montoya

Odg: Formula 1
« Odgovori #1479 u: Listopad 13, 2012, 08:24:59 »
Drago mi je zbog Webbera, mislim da on (u tim godinama, sa tim iskustvom i ipak najvažnije - željom za naslovom) nije podložan nekim timskim odredbama - u smislu propuštanja Vettela.

Hamilton i Alonso u 2. redu, a na kraju Q1 bili su 17. i 16. :)
CroGrid & CroSimRacing osnivač i administrator

od 2008. & od 2009.


"And I came way too far in this game to turn and walk away"

"Nothin to smile about, I'm about to lose my mind"

Offline DogZy

Odg: Formula 1
« Odgovori #1480 u: Listopad 13, 2012, 08:54:00 »
Opa!
Mislio sam da ce kvale biti negdje oko 10h, ali sam se prevario. Red Bull ocekivano brz, Hamilton me iznenadio, Alonso cupa sve moguce da bude na vrhu, Kimi vrlo dobar, Massa yeah, presretan zbog njega. Vise od icega zelim Hamiltonovu pobjedu, Alonsovo drugo mjesto i Raikkonenovo trece mjesto.
You are aiming for just one sweet spot in the corner. It's the point where centrifugal and cornering forces reach their equilibrium, where they are all at once replaced with acceleration.
APEX - The invisible vertex of a corner, a place where the fastest lap times are recorded.

Offline Iceman

Odg: Formula 1
« Odgovori #1481 u: Listopad 13, 2012, 14:10:02 »
Drago mi je zbog Webbera, mislim da on (u tim godinama, sa tim iskustvom i ipak najvažnije - željom za naslovom) nije podložan nekim timskim odredbama - u smislu propuštanja Vettela.

Hamilton i Alonso u 2. redu, a na kraju Q1 bili su 17. i 16. :)

Ti stvarno misliš da će se sutra ako Webber kojim slučajem tokom utrke bude ispred Vettela pitati za njegovo mišljenje? Prvo zna se tko je broj 1 u RB-u, drugo Vettel ima trenutno veće šanse za naslov (zaostaje 4 boda), situacija iz mislim 2011 Silverstone je sve rekla tko je broj 1 (Webberovo novo krilo Vettelu).
Možda neće biti Mark, Seb is faster then you, ali bit će pazi na potošnju goriva, guma, sporije vozi jer očitavamo neke promjene u radu motora, mjenjača itd. Ili će ga Vettel sam prestići ako bude dovoljno blizu

Offline Montoya

Odg: Formula 1
« Odgovori #1482 u: Listopad 13, 2012, 14:18:47 »
Ja se nadam da bude ovo zadnje...iako nije da to želim.

Ti stvarno misliš da će se sutra ako Webber kojim slučajem tokom utrke bude ispred Vettela pitati za njegovo mišljenje?

Ne mislim, samo očekujem - da ih on ignorira, na kaj sam sugeriral s onim iz zagrade...
On vozi bolid, ne ovi kaj tuku s tenisicama u boksu ;)
CroGrid & CroSimRacing osnivač i administrator

od 2008. & od 2009.


"And I came way too far in this game to turn and walk away"

"Nothin to smile about, I'm about to lose my mind"

Offline Punisher

  • John-117
  • Racing Legend
  • *****
  • Postova: 3569
  • Total likes: 84
  • "wake me, when you need me"
    • Crojimaku
Odg: Formula 1
« Odgovori #1483 u: Listopad 13, 2012, 14:42:19 »
Obilazi ga Vettel u prvom zavoju, Webber je redovito katastrofalan na startu.

Offline Iceman

Odg: Formula 1
« Odgovori #1484 u: Listopad 13, 2012, 16:34:05 »
Ako ih ignorira svaka mu cast na tome. Mislim da bi mnogima postao jedan od najdrazih vozaca. No sumnjam u takav rasplet