Autor Tema: Automobili  (Posjeta: 267597 vremena)

0 Članova i 2 Gostiju pregledava ovu temu.

Offline Shimmy

  • Racing Legend
  • *****
  • Postova: 5342
  • Total likes: 0
  • But you don't know how I can drive!
Odg: Automobili
« Odgovori #210 u: Veljača 22, 2013, 23:50:20 »
Zanimljivo je da je u SAD-u veća potražnja za manualnim mjenjačima od automatskih nego u Europi
Track drivers see the same corner thousands of times, rally drivers see a thousand corners one time.

Offline Punisher

Odg: Automobili
« Odgovori #211 u: Veljača 23, 2013, 00:35:40 »
Pa da, neće ti ga nitko ukrast kad ima manual.  cer1njo cer1njo cer1njo cer1njo

Offline Shimmy

  • Racing Legend
  • *****
  • Postova: 5342
  • Total likes: 0
  • But you don't know how I can drive!
Odg: Automobili
« Odgovori #212 u: Veljača 23, 2013, 08:59:54 »
 ave1 ave1 dobro razmišljanje  cer1njo
Track drivers see the same corner thousands of times, rally drivers see a thousand corners one time.

Offline Wulf

Odg: Automobili
« Odgovori #213 u: Veljača 23, 2013, 09:53:56 »

Offline DogZy

Odg: Automobili
« Odgovori #214 u: Veljača 24, 2013, 15:40:49 »
On the other hand..

Porsche May Nix the Manual Soon
 jaad


Porsche bez ručnog? Oskvrnjenje povijesti! fpalm1

The Lamborghini Heaven

Malo ezoterije... i dosta ne toliko poznatih prototipova i koncepata.
You are aiming for just one sweet spot in the corner. It's the point where centrifugal and cornering forces reach their equilibrium, where they are all at once replaced with acceleration.
APEX - The invisible vertex of a corner, a place where the fastest lap times are recorded.

Offline Shimmy

  • Racing Legend
  • *****
  • Postova: 5342
  • Total likes: 0
  • But you don't know how I can drive!
Odg: Automobili
« Odgovori #215 u: Veljača 24, 2013, 16:01:32 »
Ako ja to dobro shvaćam, zapravo se ne izbacuje manualno mijenjanje brzina, samo H mjenjač. Umjesto njega će biti sekvencijalni. Full automatic bi bio retardiran na takvom autu, da, ali ako je riječ o ovome što sam rekao ne vidim preveliki problem. Ionako je sekvencijalni mjenjač superiorniji nad klasičnim H te je to "trkači" mjenjač. Formula 1 koristi takav, u WRC-u ga koriste, u većini automobilističkih natjecanja se zapravo koristi i vozač sa njime i dalje ima jednaku kontrolu kao i sa H mjenjačem gdje je najveća razlika nedostatak pedale kuplunga. Ali posao koji obavlja je isti, samo još brži zbog manjka iste.

Jedini uvjetno rečeno nedostatak sekvencijalnog prema tom H mjenjaču jest što se brzine moraju mijenjati po redu, ne može se npr iz četvrte ubacit u drugu i sl, ali opet, koliko traje pritisak na tu polugicu, i kojom brzinom se stupnjevi mijenjaju, opet brže se i obavi posao dva puta povlačenja poluge mjenjača (bilo da su flapsevi bilo da je onakav "WRC stil" odn klasični izgled mjenjača samo "gore-dolje"), nego pritiskom na pedalu kuplunga i šaltanjem ručno.

Razumijem kako i zašto bi nekome falio klasični H-mjenjač, ali zapravo osim navike i/ili neke nostalgije, on realno nije potreban i ništa se ne gubi zamjenom sekvencijalnim, a kako je već bilo rasprava na forumu po pitanju tehnologije, ona mora ići naprijed.

Zapravo kad sam se već dotakao tih mjenjača i novih tehnologija, dugo sam bio zadrti seljo sa stavom "jebeš automatik, jebeš paljenje na gumb, ja moram šaltat, ja moram okretat ključ i da čujem ono trrrr-vruuum", ali onda sam u nazad par mjeseci vozio nekoliko novih auta sa novim tehnologijama, bogate opreme i sl, i moram reći da ne bih imao ništa protiv automatika. Nisu ameri ni tako glupi kako se misli.
Zašto sam baš amere spomenuo - jer imam frenda, isto petrolhead, koji je bio u Americi prošle godine na par mjeseci i tmao je rentao auto i vozikao se po zapadnoj obali. I isto petrolhead kao takav, stalno je srao po automatiku. Dok nije vozio po stotine kilometara praktički svaki dan i ono bintije, našao se u San Franciscu. Kaže tip da nema pojma na šta bi tamo ličio promet da ljudi imaju manualne mjenjače pošto je na svakih 50 metara raskrižje, a stalno se penješ, i tako jedno 10 raskrižja imaš ako samo želiš do vrha jedne ulice doći. Ručna, diži, vaga, kreći, stani, opet ručna...

Ugl, svidjelo mu se to za svakodnevnu uporabu, a kako sam i sam vozio, kao što rekoh, neke takve aute i imao neke slične situacije priznajem da u idealnoj situaciji, tj nekoj mojoj želji i nadam se ostvarenju kroz par godina - da imam para za 2 auta, jedan praktični i svakodnevni za grad i putovanja itd, a drugi da si složim neku jurilicu za track dayeve (Alfa GTV shy1 dsmoker), ta jurilica bi jasno morala biti klasik, ali ovaj za svakodnevicu bih si uzeo i automatik, i da se pali na gumb, i da ima ekrane i grijanje svih mogućih površina od stakala do sjedala i ovo i ono, jer jendostavno je fakat lijepo, a po gradu/duža putovanja se čovjek ionako ne bi trebao ganjati da mu treba neki takav HC auto. Puno je bitniji komfor. A bome i ti automatici mogu povući. Npr vozio Passata zadnjeg 2.0 TDI (140KS) sa svim điđa bajama ali automatik i stvarno evo tvrdim da nijednom čovjeku za išta svakodnevno ne treba išta više po pitanju snage odn performansi. I taj automatik bome vuče ko lud i nema čovjek problema kod nijednog pretjecanja ili bilo čega, pogotovo jer se mogu brzine i manualno "korigirati" u nižu odn višu, a da ne pričam sport mode.

OK, to je sad malo van teme automobila o kakvim pričamo, a to su petrolhead odn auti za ganjanje, ali htio sam se dotaknuti i toga. Dok čovjek ne proba, zadrt je ;D
A za ove aute kakvi nas većinu zanimaju sam rekao - sekvencijalni - baš ništa se ne gubi u odnosu na onaj sa kuplungom osim ako netko stvarno baš mora stistkati odn puštati isti dok ubrzava. Performanse su kod istih čak i bolje a to je ionako ono što je bitno  thumbs1

@DogZy - Lambo  hug1
« Zadnja izmjena: Veljača 24, 2013, 16:06:09 od Shimmy »
Track drivers see the same corner thousands of times, rally drivers see a thousand corners one time.

Offline DogZy

Odg: Automobili
« Odgovori #216 u: Veljača 24, 2013, 16:15:03 »
Sticky post? :P

Odlično napisano. Da je po meni, neki modeli bi trebali imati opciju ručnog (GT3, GT3RS), a za ostale ne znam, vjerojatno ne zbog sve veće prodaje doppel kupplunga. Shvaćam i ja da je auto s njim brži, bolju akceleraciju ima, brže izmjenjuje, manje troši ali za one HC vozače bi svakako trebalo imati razumijevanja.
You are aiming for just one sweet spot in the corner. It's the point where centrifugal and cornering forces reach their equilibrium, where they are all at once replaced with acceleration.
APEX - The invisible vertex of a corner, a place where the fastest lap times are recorded.

Offline Shimmy

  • Racing Legend
  • *****
  • Postova: 5342
  • Total likes: 0
  • But you don't know how I can drive!
Odg: Automobili
« Odgovori #217 u: Veljača 24, 2013, 17:47:23 »
A s tim se slažem. Uostalom, ionako je to "premium" firma, auti koji se ne rade u baš velikim serijama, pogotovo ako gledamo te spomenute GT modele i s obzirom na to sve, i cijenu, mislim da bi trebala postojati opcija. Ali opet, vjerujem da isto tako, kod takvih firmi, ako ti imaš love i želiš da ti naprave nešto posebno, pa makar i drugačiji mjenjač, da budu  ;D
Track drivers see the same corner thousands of times, rally drivers see a thousand corners one time.

Offline Shimmy

  • Racing Legend
  • *****
  • Postova: 5342
  • Total likes: 0
  • But you don't know how I can drive!
Odg: Automobili
« Odgovori #218 u: Veljača 25, 2013, 11:24:46 »
Ne volim interijere Minija, dapače odvratni su mi i to je razlog zašto nikada ne bih kupio Minija, ali izvana su mi lijepi, a ovaj ovdje  - fenomenalan je. Šteta što isto ima unutra taj grdi zidni sat za brzinomejer

Track drivers see the same corner thousands of times, rally drivers see a thousand corners one time.

Offline Praetorian

Odg: Automobili
« Odgovori #219 u: Veljača 25, 2013, 13:32:18 »
Pa da, neće ti ga nitko ukrast kad ima manual.  cer1njo cer1njo cer1njo cer1njo

Pa ovo bi čak i moglo biti istina cer1njo cer1njo

Baš bih volio probat vozit auto s automatskim mjenjačem, mogao bih u autu onda i jest i pit dok bi se vozio cer1njo
« Zadnja izmjena: Veljača 25, 2013, 13:42:13 od Praetorian »

Offline Shimmy

  • Racing Legend
  • *****
  • Postova: 5342
  • Total likes: 0
  • But you don't know how I can drive!
Odg: Automobili
« Odgovori #220 u: Veljača 25, 2013, 13:39:23 »
Misliš automatskim. Ali da, možeš svašta, treba ti jedna noga i jedna ruka manje za vozit. Zamisli što možeš sa pola udova slobodnih  cer1njo
Track drivers see the same corner thousands of times, rally drivers see a thousand corners one time.

Offline Praetorian

Odg: Automobili
« Odgovori #221 u: Veljača 25, 2013, 13:41:58 »
Da da automatskim krivo sam napisao, idem ispravit  cer1njo

Pa da jedna noga mi manje treba, i jedna ruka manje cer1njo
Puno više mogućnosti imaš cer1njo

Offline versus

Odg: Automobili
« Odgovori #222 u: Veljača 25, 2013, 14:09:42 »
i sekvencijalni i automatik su sranje
mislim, to je moje mišljenje

čisti manualac, mehaničko ubacivanje u brzinu gdje rukom osjetiš da sjedne u brzinu postaje prevaziđena stvar i to je šteta. Meni ide nakurac stiskati gumbiće i polugice i osjećaj je nepotpun.

Veselio sam se prvim sekvencijalnim koje sam probao, i zabavnije je to prvih pola sata-sat, al ... bljak ...
Nije to to.

tehnologija je zlo !  ;D

Offline Punisher

Odg: Automobili
« Odgovori #223 u: Veljača 25, 2013, 15:51:53 »
I ono sto su u top gearu komentirali, nestajanje rucne kocnice, to me rastuzuje :(

Offline Shimmy

  • Racing Legend
  • *****
  • Postova: 5342
  • Total likes: 0
  • But you don't know how I can drive!
Odg: Automobili
« Odgovori #224 u: Veljača 25, 2013, 16:03:55 »
E to se ni meni ne sviđa jer sam i to vidio kako funkcionira i nije baš primjenjivo ako želiš npr u zavoju iskoristit ručnu, plus više vjerujem mehanici, manje šanse da otkaže nego elektronika
Track drivers see the same corner thousands of times, rally drivers see a thousand corners one time.