Ako ja to dobro shvaćam, zapravo se ne izbacuje manualno mijenjanje brzina, samo H mjenjač. Umjesto njega će biti sekvencijalni. Full automatic bi bio retardiran na takvom autu, da, ali ako je riječ o ovome što sam rekao ne vidim preveliki problem. Ionako je sekvencijalni mjenjač superiorniji nad klasičnim H te je to "trkači" mjenjač. Formula 1 koristi takav, u WRC-u ga koriste, u većini automobilističkih natjecanja se zapravo koristi i vozač sa njime i dalje ima jednaku kontrolu kao i sa H mjenjačem gdje je najveća razlika nedostatak pedale kuplunga. Ali posao koji obavlja je isti, samo još brži zbog manjka iste.
Jedini uvjetno rečeno nedostatak sekvencijalnog prema tom H mjenjaču jest što se brzine moraju mijenjati po redu, ne može se npr iz četvrte ubacit u drugu i sl, ali opet, koliko traje pritisak na tu polugicu, i kojom brzinom se stupnjevi mijenjaju, opet brže se i obavi posao dva puta povlačenja poluge mjenjača (bilo da su flapsevi bilo da je onakav "WRC stil" odn klasični izgled mjenjača samo "gore-dolje"), nego pritiskom na pedalu kuplunga i šaltanjem ručno.
Razumijem kako i zašto bi nekome falio klasični H-mjenjač, ali zapravo osim navike i/ili neke nostalgije, on realno nije potreban i ništa se ne gubi zamjenom sekvencijalnim, a kako je već bilo rasprava na forumu po pitanju tehnologije, ona mora ići naprijed.
Zapravo kad sam se već dotakao tih mjenjača i novih tehnologija, dugo sam bio zadrti seljo sa stavom "jebeš automatik, jebeš paljenje na gumb, ja moram šaltat, ja moram okretat ključ i da čujem ono trrrr-vruuum", ali onda sam u nazad par mjeseci vozio nekoliko novih auta sa novim tehnologijama, bogate opreme i sl, i moram reći da ne bih imao ništa protiv automatika. Nisu ameri ni tako glupi kako se misli.
Zašto sam baš amere spomenuo - jer imam frenda, isto petrolhead, koji je bio u Americi prošle godine na par mjeseci i tmao je rentao auto i vozikao se po zapadnoj obali. I isto petrolhead kao takav, stalno je srao po automatiku. Dok nije vozio po stotine kilometara praktički svaki dan i ono bintije, našao se u San Franciscu. Kaže tip da nema pojma na šta bi tamo ličio promet da ljudi imaju manualne mjenjače pošto je na svakih 50 metara raskrižje, a stalno se penješ, i tako jedno 10 raskrižja imaš ako samo želiš do vrha jedne ulice doći. Ručna, diži, vaga, kreći, stani, opet ručna...
Ugl, svidjelo mu se to za svakodnevnu uporabu, a kako sam i sam vozio, kao što rekoh, neke takve aute i imao neke slične situacije priznajem da u idealnoj situaciji, tj nekoj mojoj želji i nadam se ostvarenju kroz par godina - da imam para za 2 auta, jedan praktični i svakodnevni za grad i putovanja itd, a drugi da si složim neku jurilicu za track dayeve (Alfa GTV
), ta jurilica bi jasno morala biti klasik, ali ovaj za svakodnevicu bih si uzeo i automatik, i da se pali na gumb, i da ima ekrane i grijanje svih mogućih površina od stakala do sjedala i ovo i ono, jer jendostavno je fakat lijepo, a po gradu/duža putovanja se čovjek ionako ne bi trebao ganjati da mu treba neki takav HC auto. Puno je bitniji komfor. A bome i ti automatici mogu povući. Npr vozio Passata zadnjeg 2.0 TDI (140KS) sa svim điđa bajama ali automatik i stvarno evo tvrdim da nijednom čovjeku za išta svakodnevno ne treba išta više po pitanju snage odn performansi. I taj automatik bome vuče ko lud i nema čovjek problema kod nijednog pretjecanja ili bilo čega, pogotovo jer se mogu brzine i manualno "korigirati" u nižu odn višu, a da ne pričam sport mode.
OK, to je sad malo van teme automobila o kakvim pričamo, a to su petrolhead odn auti za ganjanje, ali htio sam se dotaknuti i toga. Dok čovjek ne proba, zadrt je
A za ove aute kakvi nas većinu zanimaju sam rekao - sekvencijalni - baš ništa se ne gubi u odnosu na onaj sa kuplungom osim ako netko stvarno baš mora stistkati odn puštati isti dok ubrzava. Performanse su kod istih čak i bolje a to je ionako ono što je bitno
@DogZy - Lambo