Autor Tema: Automobili  (Posjeta: 267599 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Shimmy

  • Racing Legend
  • *****
  • Postova: 5342
  • Total likes: 0
  • But you don't know how I can drive!
Odg: Automobili
« Odgovori #285 u: Travanj 27, 2013, 14:28:36 »
Ni ja jer na Pandi koju vozim ni ne možeš petom do papučice gasa - preduboko je unutra  cer1njo
Track drivers see the same corner thousands of times, rally drivers see a thousand corners one time.

Offline Thergothon

Odg: Automobili
« Odgovori #286 u: Travanj 27, 2013, 16:28:40 »
Tehnika ne donosi beneficije u svakodnevnoj normalnoj vožnji, a često je i prava muka zbog udaljenosti pedala i visinskoj razlici u "obiteljskim" autima. Heel and toe, odnosno održavanje visokog okretnog momenta ima smisla ako nakon kočenja i downshiftanja ne želiš da odziv snage kasni u odnosu na tvoj pritisak gasa tj. treba se podudarati da možeš maksimalno iskoristiti performanse.

Idealna stvar za početnike u svrhu vježbanja je neki volan (G25/27) s kojim se u paketu dobije H-shifter i kvačilo. Za online okršaje je tehnika totalno beskorisna jer 99,9% vozača koristi sekvencijalno šaltanje, tak da left-foot braking dominira u svakom smislu te riječi.

Offline versus

Odg: Automobili
« Odgovori #287 u: Travanj 27, 2013, 17:18:49 »
i ja bi heel & toe, vrlo rado, ima par godina da znam za to
ali..
ja to ne mogu  cry1 onemogućeno mi je to

( http://img90.imageshack.us/img90/5219/39963183.jpg )

Offline DogZy

Odg: Automobili
« Odgovori #288 u: Travanj 27, 2013, 17:33:35 »
Uzmi bemburu koja ima papucice pogodne za heel and toe ;D

Ther je sve rekao, ja samo mogu reci da smo heel and toe tehniku imali prilike vidjeti u best motoringu, u jednom (od njih milijun) videu s EVO vs. STi temom. Gan-san i ekipa toliko brzo to rade da ni ne mozes vidjeti rad nogu, sve je robotizirano :P
I da, to nema koristi u svakodnevnoj voznji, tj. kod normalnih gradskih auta se to ne moze tako voziti. A i mislim da se moze auto shebati ako to radis... Na neki nacin, ne znam sad tocno kako to opisati.
You are aiming for just one sweet spot in the corner. It's the point where centrifugal and cornering forces reach their equilibrium, where they are all at once replaced with acceleration.
APEX - The invisible vertex of a corner, a place where the fastest lap times are recorded.

Offline Shimmy

  • Racing Legend
  • *****
  • Postova: 5342
  • Total likes: 0
  • But you don't know how I can drive!
Odg: Automobili
« Odgovori #289 u: Travanj 27, 2013, 17:58:35 »
Naravno da nema koristi ali mislim da je svatko tko zna za pojam probao to - i vidio da ne samo da nema koristi nego nije ni moguće  cer1njo

@versus - takva papučica gasa mi je predobra i ne znam zašto nije zastupljena u više, ako ne i svim autima, barem normalnim cestovnim. Ne znam kakva je za racing svrhe ali vozio sam par auta sa takvom "obrnutom" pedalom (svi zapravo iz VW grupacije) i sviđa mi se više nego "obična" - ljepši je osjećaj, noga nekako ljepše leži a i - drugačije je od većine  ;D

To je samo subjektivan dojam no meni se sviđa
Track drivers see the same corner thousands of times, rally drivers see a thousand corners one time.

Offline versus

Odg: Automobili
« Odgovori #290 u: Travanj 27, 2013, 18:09:33 »
sad me ponukalo tražit slike moje neprežaljene bivše vozilice

eto kako japanac to složi, savršeno za heel&toe
u principu, kad razmislim, rijetki su sa papučicama baš poslaganim u ravnini
no, možebitno sam u krivu  kuul



« Zadnja izmjena: Travanj 27, 2013, 18:11:12 od versus »

Offline Thergothon

Odg: Automobili
« Odgovori #291 u: Travanj 27, 2013, 21:08:19 »
A i mislim da se moze auto shebati ako to radis... Na neki nacin, ne znam sad tocno kako to opisati.

Ako tehniku idealno primjenjuješ, onda ne.
Najlakše ti je da si zamisliš koliziju 2 objekta koji se rotiraju neujednačenom brzinom. Posljedica je veći otpor, trenje i na kraju moguće oštečenje ili brža potrošnja. Cilj heel and toe tehnike je postizanje ujednačenih i optimalnih okretaja, a to barem u teoriji znači manja potrošnja cjelokupnog pogonskog sustava. Glavna korist bi se trebala manifestirati kao ubrzanje nakon usporavanja i  downshiftanja prije zavoja, ali nema nikakve štete ako to radiš pri manjim brzinama, sve dok imaš sluh i osjećaj za auto.

Početnici većinom nemaju, ali si takvi najviše zabrijavaju i kolju aute prije nego savladaju najnormalnije šaltanje. Imamo na raspolaganju dosta HC simulacija u kojima se heel & toe može vježbati bez ikakvih posljedica. Nije problem to izvesti, problem je usavršiti, a jedino onda je tehnika korisna - proces između je samo enutuzijazam nadobudnih ljubitelja brzine.

Offline versus

Odg: Automobili
« Odgovori #292 u: Travanj 28, 2013, 17:50:13 »
previše faktora treba biti zadovoljeno za heel&toe
od samih papučica (gas nesmije biti odozdo "priključen"), pa trebaju bit gas i kočnica u ravnini i moraju bit dovoljno blizu,
motor treba bit dovoljno jak da odma diže RPM
a i danas su svi  drive-by-wire, pa odziv gasa nije momentalan (kao sa starom dobrom sajlom) nego sporiji pa je nemoguće to izvoditi

Offline Wulf

Odg: Automobili
« Odgovori #293 u: Travanj 29, 2013, 09:46:53 »
Bum stavio ovdje jer je tehnika :P

Ugl, VW počeo razvijatli 10 brzinski dual clutch mjenjač. Samo izmišljaju toplu vodu jer je Chrysler već ima 9 brzinski... Naime, VW kaže da je to zbog novih CO2 zahtjeva koji će valjda biti na snazi i također kažu da bi se na benzinskim i dizelskim motorima efikasnost mogla povećati za 15% s obzirom na laganije materijale, smanjenje trenja, etc.
Više pročitajte ovdje.

VW to Develop 10-Speed Dual-Clutch

Offline Wulf

Odg: Automobili
« Odgovori #294 u: Travanj 29, 2013, 09:50:41 »
Porsche izgleda donosi na svijet "nekaj novo" - Ravni 4cilindrični turbak(valjda sam dobro napisao)  cer1njo
U svakom slučaju radi se o boxeru ali samo sa četiri cilindra koji će pogoniti nove boxstere i caymane, a zadnji takav motor je pogonio 968 liniju.
Čak će možda biti predstavljen i ove godine na Frankfurtu autoshowu u Rujnu. Radit će se o 2,5 litrenom motoru, direktno ubrizgavanje, VarioCam plus i razvijat će oko 350ks..
Više infoa na linku  ;D

Porsche to Introduce Turbo Flat-Four

Offline versus

Odg: Automobili
« Odgovori #295 u: Travanj 29, 2013, 13:49:44 »
"ravni", kao termin za motor još nije upotrebljen kod nas kadt1kažem
iako englezi nazivaju flat, kod nas je to uvijek boxer. Eto, ispada da smo siromašni čak i jezikom.

dizlajkam i četverocilindrični porš i deseterobrzinski VW
baš su sinoć njurgali u nekoj autoemisiji da novi Aston, Vanquish, ima "samo" 6brzina, da mu treba više. Bezveze, 6 ih je skoro pa previše.



Offline Shimmy

  • Racing Legend
  • *****
  • Postova: 5342
  • Total likes: 0
  • But you don't know how I can drive!
Odg: Automobili
« Odgovori #296 u: Travanj 29, 2013, 17:58:25 »
10 brzina? U VW?  cer1njo cer1njo cer1njo

10 brzina po meni nije normalno ni u Ferrariju a ne Volkswagenu. Kaj ćeš šaltati na svakih 15km/h fpalm1
Track drivers see the same corner thousands of times, rally drivers see a thousand corners one time.

Offline versus

Odg: Automobili
« Odgovori #297 u: Travanj 29, 2013, 20:43:26 »
10 brzina? U VW?  cer1njo cer1njo cer1njo

10 brzina po meni nije normalno ni u Ferrariju a ne Volkswagenu. Kaj ćeš šaltati na svakih 15km/h fpalm1

nećeš šaltat, taj je automatski
svejedno katastrofa, još kad čuje konkurencija, trebat će tih 10 nadmašit

Offline Shimmy

  • Racing Legend
  • *****
  • Postova: 5342
  • Total likes: 0
  • But you don't know how I can drive!
Odg: Automobili
« Odgovori #298 u: Travanj 29, 2013, 23:31:04 »
Ma svejedno, auto će šaltat ali opet isti drek. Ne shvaćam  fpalm1
Track drivers see the same corner thousands of times, rally drivers see a thousand corners one time.

Offline Wulf

Odg: Automobili
« Odgovori #299 u: Svibanj 03, 2013, 21:43:36 »
Alfa se nekaj "bahati"  cer1njo
Da buju oko 2015 i oni izbacili SUV koji će možda biti AWD i FWD pogonjen. Iako izgleda mi ok sprijeda, ali samo da ne ispadne kao povišena 147ica... Ako sam dobro skužio u grupaciji su sa Fiatom koji je u kompi sa Jeepom i tu se Alfi otvorilo pun k tehnologije... Ovo zvuči ko da su se lvl uppali pa su otključali new abilities  cer1njo :P
Da vidimo kako će i to ispasti...

Alfa Romeo Confirms SUV by 2016 - autoevolution