Virtual Racing > Racing filozofija

Trkaći handy book

(1/2) > >>

Wulf:
Evo Cole... znam da je potrajalo i da je trealo biti to prije onak šest godina, al jebiga - nisam imao nikakve volje, NHF :)
A sad sam se malo organizirao i da samo ne visim na kompu i igram se i gleam pornjavu, odlučio sam nekaj napraviti za zajednicu  cer1njo cer1njo
Podijelit ću s vama najbolje porno stranice  cer1njo cer1njo cer1njo dsmoker
šalim se

Primio sam se posla i počeo sam pisati, prepisivati, prevoditi i napraviti unofficial "vodič za set up" za vožnju u GTRu, rFactoru, GTu, RACE07, etc etc
Spominjem i ostale igre jer pretpostavljam da se u njima ugl nalaze iste stvari za podešavanje automobila/bolida i za sve vrijedi isto i svi žele biti - savršeni na stazi.

Počinjemo sa....

Camber ili nagib kotača – Podešava se kut kotača u odnosu na površinu. Negativan nagib pomiče vrh kotača prema unutra prema sredini podvozja i pomaže pri boljem držanju kroz zavoj. Iako korišten rjeđe, pozitivan nagib znači da se vrh kotača pomiče prema van, koji daje stabilnost na ravninama, ali manje stabilnosti u krivinama. Za cestovne trkaće aute, koristi se samo negativan nagib kotača.
Idealni nagib kotača se može namjestiti uz pomoć temperature guma kao vodič. Temperatura unutarnjeg dijela gume bi trebala biti 7-10°C toplija nego vanjski dijelovi gume, malo manje straga. Količina (negativnog) nagiba će varirati s obzirom na tip ovjesa i količinu otpora kotrljanja(opruge i ARBovi) koji su namješteni. Što je veći otpor kotrljanja to je manje negativnog nagiba potrebno. Što je manje učinkovit ovjes, to je potrebno više negativnog nagiba.
Samo da napomenem, da to nije pomicanje kotača doslovno. Nego se fizički mijenja dinamika samog vozila, a trošenje guma, upravljivost loša ili dobra su simptomi, tj. uzroci.

Evo par primjer na papiru:

     

I u real life







Wulf:
Caster ili zatur(nagib osi kotača) – Podešava stupanj prema kojem se guma naginje naprijed(negativan) ili nazad(pozitivan) na vrhu kotača. Zatur povećava ili smanjuje upravljivost vozila, ako se stavi previše pozitivnog zatura, otežava se skretanje. Negativan zatur traži manje naprezanja kod skretanja ali može učiniti da auto „odluta“ na ravnici.
Kut  zatura je kut između vertikalne centralne linije točke koja prolazi kroz amortizer i vertikale na zemlju gledano na vozilo sa strane. Većina automobila nisu previše osjetljivi na podešavanje zatura.
Važno je osigurati isti zatur na obje strane vozila da se izbjegne tendencija povlačenja na stranu. Dok veći kut zatura koristi za poboljšanje upravljivosti na ravnicama također povećavaju napor kod skretanja. Od tri(3) do pet(5) stupnjeva pozitivnog zatura je standardni domet podešavanja, dok se manji kutevi zatura koriste za teža vozila da skretanje bude razumno, tj. normalno.
Jedan od najednostavnijih primjera su - kotači na kolicima  ;D
Pozitivan zatur ima tendenciju ispravljanja kotača dok vozilo ide prema naprijed i zbog toga je korišteno za bolju upravljivost na ravnicama. Mehanizam koji je uzrokuje ilustriran je na slici dolje na kotaču od kolica.  Os skretanja kotača na kolicima je namješteno prema naprijed prema odnosu na kotač gdje dodiruje površinu.
Kad su kolica gurana prema naprijed, os skretanja povlači kotač i kako se kotači vuku po površini, trag pada direktno iza os skretanja. Sila koja je uzrok tome da kotač prati os skretanja je direktno proporcionalan udaljenosti između osi skretanja i dodirnoj površini kotača s površinom – veća udaljenost rezultira većoj sili.




Primjer:



Primjer:



Primjer pozitivnog zatura:
Ispravan zatur je gotovo uvijek pozitivan. Primjer je bicikl – prednje vilice imaju očit nagib prema iza, prema ručkama i tako daju pozitivan zatur. Cijela poanta toga je da auto ima centralnu točku skretanja(upravljanja) – točku gdje je očito da će auto ići, tj. nastaviti ravno

E sad, nemojte se dati zbuniti kod ovog kao i ja... Jer izgleda kao da je sve izokrenuto, tj. pojmovi su obrnuti.
Ako je prema NAPRIJED onda je NEGATIVAN, a ako je prema NAZAD onda je POZITIVAN. Ovaj tekst sa bojama nije usporediv gore sa slikama, samo vam oću dočarati da ako nekaj ide naprijed ne mora uvijek biti pozitivno  ;D

Wulf:
Smjer kotača(Toe) – Podešava koliko stupnjeva se prednji dio kotača naginje prema unutra ili prema van. Ovo utječe na upravljivost i početak ulaska u zavoj. Sprijeda, često se prefererira mala količina usmjeravanja prema van(toe-out) ili negativna vrijednost, jer pomaže kod skretanja. Straga, preferira se podešavanje prema unutra(toe-in) ili pozitivna vrijednost jer negativna vrijednost narušava stabilnost.
Previše usmjeravanja kotača, pozitivnog ili negativnog, može usporiti auto povećavajući otpor kotrljanja. Previše pozitivnog usmjeravanja(toe-in) u bilo kojem smjeru uzrokuje podupravljanje i trošenje guma. S obzirom da ovo nije istaknuta točka u cijelom podešavanju, preporučaju se zadane vrijednosti.
Usmjerenje se koristi za promjenu ponašanja automobila kod ulaska u zavoj. Što više pozitivnog usmjerenja na kotačima, to je teže ući u zavoj. Što više negativnog usmjerenja, to je lakše kotačima ući u zavoj.
Sa negativnim usmjerenjem, unutarnja guma u zavoju skreće sa manjim kutem nego vanjska(kak i treba). To povećava držanje prednjih guma kod ulaska u zavoj.

Primjer:






I evo još jedna slika za kraj, sa trenutno "svim" postavkama...

Wulf:
Odbojne gume ili Gumene "ciglice"– Za podešavanje broja umetnutih odbojnih guma. "Packers" su male gumene „ciglice“ koje su umetnute u ovjes automobila. One služe za ograničavanje maximalnog hoda amortizera dostupnog za ovjes. Koristi od toga su što se sprječava podvozje od „potapanja“ odnosno udaranja po površini staze(bottoming out).
Dodatne odbojne gume određuju kada će odbojnici početi djelovati i zaustaviti kretanje podvozja prema dolje. Više guma, bolji efekt i prije će odbojnici spriječiti pomicanje prema dolje, ali sa previše dodatnih odbojnika može uzrokovati nestabilnost u vožnji pri velikim vertikalnim zavojima sa puno G-sila – npr Eau Rouge na Spa-u. Preporuka je da ih se koristi jedino kao zadnja opcija da se spriječi grebanje podvozja. Sa postavljanjem  previše guma vozilo postaje jako nestabilno na neravnoj stazi i kod kočenja. Kad ovjes obavlja kompresiju i završi na odbojnim gumama, amortizer više nema mjesta za obavljanje svog cijelog hoda. To znači, ako se naleti na neravninu dok se amortizer oslanja na odbojnim gumama, najvjerojatnije će auto poskakivati jer amortizer ne obavlja svoj posao do kraja.
Važno je odlučiti trebaju li se odbojne gume koristiti ili ne. Ako staza ima neravnina bolje je rješenje povećati visinu vozila nego riskirati sa odbojnim gumama. Međutim, ako je cesta ravna, uglađena, bolje bi bilo smanjiti visinu vozila i dodati odbojne gume, da se iskoristi što veći downforce vozila.

Za ovo nema nekih slika, ali nadam se da ste skužili poantu  sm1jeh

Wulf:
Fast bump – Ova postavka se koristi za podešavanje ovjesa za "brze" neravnine na stazi, znači pasice ili bankine i neke ostale neravnine koje mogu biti na stazi. Zato što se amortizer kreće(kompresira) ubrzano PREMA GORE, uobičajeno oko 100mm/sec. Ako vozilo vuče prema vanjskom djelu staze u „kližućem“ običaju preko neravnina onda je potrebno smanjiti(ublažiti) tvrdoću. Ako vozilo „pluta“ i neizvjesno mijenja smjer , zbog naginjanja cijelog vozila, onda treba povećati(ukrutiti) tvrdoću. Ako u sumnji, smanjite tvrdoću.

Slow Bump – Ova postavka se koristi za podešavanje ovjesa kod blagih unosa koji su inače nuspojava vozačevih reakcija(kočenje, ubrzavanje, skretanje). „Blage“ postavke zbog toga što se amortizer kreće(kompresira) PREMA GORE brzinom inače manjom od 70mm/sec. Služi za balansiranje šasije kod prelazaka u zavoje i iz zavoja. Smanjenjem ove vrijednosti ćemo ubrzati prijenos težine koje zavoj prihvaća kod prelazaka istih, povećanjem vrijednosti ćemo usporiti taj prijenos.

Fast Rebound – Ova postavka se koristi za podešavanje ovjesa za neravnine na stazi, znači pasice ili bankine i neke ostale neravnine koje mogu biti na stazi. Zato što se amortizer kreće(širi) ubrzano PREMA DOLJE, uobičajeno oko 100mm/sec. Ako je promijenjen FAST BUMP onda je i dobro da se u sličnoj mjeri podesi i Fast Rebound.

Slow Rebound – Ova postavka se koristi za podešavanje ovjesa kod blagih unosa koji su inače nuspojava vozačevih reakcija(kočenje, ubrzavanje, skretanje). „Blage“ postavke zbog toga što se amortizer kreće(kompresira) PREMA DOLJE brzinom inače manjom od 70mm/sec.. Služi za balansiranje šasije kod prelazaka u zavoje i iz zavoja. Smanjenjem ove vrijednosti ćemo ubrzati prijenos težine koje se zavoj rješava – odnosno „baca“ - kod ulazaka ili izlazaka iz zavoja, povećanjem vrijednosti ćemo usporiti taj prijenos.

Navigacija

[0] Lista Poruka

[#] Slijedeća stranica

Idi na punu verziju