Nedavno je bila pres-konferencija u Brazilu, gde su bili pozvani predstavnici nekih PES sajtova, kao i ostalih medija kako bi im Konami predstavio PES 2013, dao izjave, saopštenja i odgovore na određena pitanja. Zahvaljujući WENB blogu, u prilici smo da dobijemo eskluzivan materijal od njih tako da prvi put objavljujemo vest u isto vreme kao i ostali portali. U nastavku teksta izdvojili smo delove koji su nas najviše interesovali, a ostatak impresija i info možete pogledati i na winningelevenblog.
Golmani
Golmani su bili najviše traženi element igre za koji su fanovi zahtevali da bude unapređen, tako da je Konami proveo dosta vremena i napora kako bi ih poboljšao, njihove animacije kao i njihov AI.
Ove godine možemo biti veoma optimistični, golmani su totalno unapređeni počevši od potpuno novih animacija koje će izvoditi u zavisnosti od situacije, odbrana jednom rukom, različite reakcije kod 1 na 1, pri pokušaju loba i td., sad sve to izgleda sveže i novo. Čak i u ovoj ranoj fazi pokreti i opšte ponašanje golmana je daleko ispred onoga iz predhodnim verzijama.
Druga novina je ta da će korisnik imati bolju i bržu kontrolu nad golmanom, što vam može omogućiti brze kontre. Imaćete Power Bar kojim kontrolišete ispucavanje i bacanje lopte, s tim i veću preciznost i kontrolu gde želite da pošaljete loptu.
Igranje odbrane (Response Defending)
Igranje odbare u PES 2011 i PES 2012 je bilo dobro u konceptu, ali u praksi je to izgledalo drugačije, nije funkcionisalo baš najbolje pošto nikad niste znali kada će vaš igrač da napadne loptu. Ove godine postoji dugme da zadate komandu igraču kada želite da napadne, što vam daje veću kontrolu u defanzivnom delu igre i donosi novi nivo veštine kada je u pitanju osvajanje lopte. Naravno i ovo će pratiti nove animacije u zavisnosti od situacije, da li je igrač blizu protivniku ili je više udaljen, kao i njihovog položaja u odnosu jedan na drugog.
Takozvani Response Defending ćete izvoditi tako što dva puta tapnete X (dodavanje) dugme i time ćete biti u mogućnosti da izvedete stojeći start na loptu kad vi to želite, to će vam takođe omogućiti i da napravite taktičke faulove da bi prekinuli igru.
Player ID
Sada je prepoznatljivost dobro poznatih igrača na još većem nivou. Uspeli su da snime i ubace u igru 40 do 50 igrača, da skinu njihove dobro prepoznatljive pokrete i veštine do sitnih detalja. Tako Kaka ne samo da ima svoju jedinstvenu animaciju trčanja, već ima i duže korake kad trči sa loptom.
Player ID nisu samo animacije koje su jedinstvene, već utiče i na igru. Naprimer kao u stvarnom životu Xavi može izvesti oštar okret za 180 stepeni spoljnom ili unutrašnjom stranom kopačke koristeći R2 dugme, tu je jasno da to nije samo lepa animacija već to itekako ima uticaja u igri.
Bližu kontrolu lopte sa R2 će mnogo bolje izvoditi igrači sa visokom dribling ocenom. Tako će Inijesta koji je veoma spretan pri driblingu pomoću R2 imati bližu kontrolu lopte, tako da kad se nađe u tesnom prostoru prebacivaće loptu sa jedne na drugu nogu. To je jedinstvena side step animacija gde Xavi tesno drži loptu između nogu i može da se završi ubrzanjem gde lako beži od protivnika. Onda, Riberi koristi svoju petu pri izvođenju marsejskog ruleta, Neymar može da izvede njegov dribling koji je postao njegov zaštitni znak gde nogu vrti iznad lopte pripremajući se da izvede nastavak driblinga, dok sa druge strane u odbrani ćete moći na razne načine da blokirate udarac, pa čak i na način kao što je to Terry izveo sa svojim supermen bacanjem (slika gore).
WENB impresije posle igranja igre
Ono što ćete prvo da primetite je novi meni kod biranja ekipa, gde imate model celog igrača na obe strane ekrana, a ne samo gornju polovinu igrača. U sredini je slika obe postave sa tačnim pozicijama na terenu. Sa ovog skrina možete odabrati stadion, formaciju i gameplan. Meni formacije se ne razlikuje nešto od PES 2012, ali mogu se očekivati neke ključne promene do kompetnijeg koda igre.
Ulazak u meč je gotovo isti kao i u PES 2012, sa istim uglovima kamera, ali kad igra počne biće vam jasno da je glavni fokus Konami tima bio gameplay koji daleko odstupa od PES 2012.
Kako lopta ide terenom primetićete da je tempo mnogo sporiji nego u PES 2012, tako da sve izgleda mnogo realnije. Ovo nije samo eskluzivno na način kako lopta putuje, već takođe kako se igrači kreću sa loptom i bez nje. Pozicioniranje igrača je mnogo bolje, kao i kretanje u prostor. Videćete kako se protivnik dobro pozicionira na terenu u zavisnosti kako se igra razvija. Kada kontrolišete loptu, protivnički igrači sredine terena će znati da se postave tako da blokiraju očigledne pasove, pre nego što će da izvrše pritisak na vas.
Prisutan je opet passing bar sistem, ima 3 nivoa koji su mnogo slobodniji nego u PES 2012. Netačni i prejaki pasovi su sad vrlo mogući, ali ste u boljoj mogučnosti da pošaljete lotpu baš tamo gde ste želeli. Stavite pass na 0 i imaćete potpuno manuelno dodavanje, gde kontrolišete i jačinu i pravac. Naravno nemoj da mislite da ocene igrača tu više neće imati nikakav uticaj.
Pri prijemu lopte sad možete koristiti R2 i R3 dugme. Tajming je sad ključan faktor, pogotovo sa R3 kontrolom gde možete da tapnete loptu u vis ispred sebe, naravno to sve prate nove animacije. R2 će vam pomoći da što bolje primirite tešku loptu, gde možete videti gde igrač svojim đonom pokušava da smiri loptu koja poskakuje. Ovaj element igre će itekako da ima smisla i da se razlikuje u zavisnosti od timova i igrača sa različitim skilovima.
Nema više šina po kojima igrači idu, tako da nećete morati da koristite super cancel ne bi li poslali igrača tamo gde želite, već imate totalnu kontrolu nad njim kad se kursorom prebacite na njega. Takođe igrači ne ostaju ukopani na pozicijama sa koje ne možete da ih pomerite ako ne koristite super cancel kao ranije, već morate da budete veoma pribrani kad primate pas ili dugu loptu. Vaš igrač neće automatski da krene na loptu, sve dok mu to ne kažete u suprotnom će da džogira ka njoj. Kod visokih lopti, npr. kod ispucavanje bekovske sami ćete morati da pozicionirate igrača u prostor gde lopta treba da padne. Za ovo će malo trebati vremena da se naviknete ali je ova novina više nego dobrodošla.
Sledeće veliko poboljšanje se vidi u odbrani. Startovanje na loptu se najzad zasniva na ocenama igrača. I dalje su bitni preciznost i tajming pri startovanju, ali na to se sad dodaju i karakretistike igrača kojeg kontrolišete. Igrači poput Pepea i Ramosa su veoma efikanski pri startovanju, dok napadači deluju nezgrapnije u pokušaju da osvoje loptu. Najzad ima mnogo više koristi u kontrolisanju vrhunskog defanzivca.
Nasuprot ovome nalazi se poboljšan sistem driblanja koristeći R2, kojim se mogu izbaciti iz ravnoteže defanzivci sa pravovremenim promenama pravca. Korišćenjem R2 igrač pravi male dodire sa loptom, drži je blizu sebe; tu se vide i neke lepe nove animacije.
Kad pređete tog igrača dolazite u situaciju da šutnete na gol, a šutiranje je doživelo velike promeneu odnosu na PES2012. Verovatno najslabiji element igre uz golmane prošle godine. Najveća novina što se tiče šutiranja u PES2013 je modifikator za manuelno šutiranje, gde držite L2 dok punite šut. Nije stvar samo u tome da imate punu kontrolu gde će lopta da ode, postoji i nagrada za taj rizik, a to je da manuelno šutiranje ima malo dodatne brzine. Njegovo korišćenje daje malo dodatne snage, ali naravno i više šanse da lopta ode preko ili pored gola. Kao i na manualno dodavanje i na šutiranje utiču određene ocene igrača kako bi se sačuvala individualnost. Igrači poput Ronalda i Benzeme imaju tu dodatnu snagu pri šutu i ona se ne gubi pri manuelnom šutiranju.
Na drugoj strani konetrolera je R2 i njegovim pritiskanjem posle popunjavanja šuta dočekaće vas felširana lopta. Za razliku od prethodne godine u PES2013 felširanost je mnogo primetljivija. Lopta ima potpuno drugačiju putanju u odnosu na normalni šut. Šutiranje uopšteno deluje mnogo slobodnije, ne računajući manuelni modifikator. Postoji veća kontrola gde će lopta da ide.
Na drugoj strani šutiranja su golmani, a i tu ima šta da se kaže. Pouzdani, inteligentni i reaguju na vreme. Greške su svedene na minimum i sad se može računati na golmane da odrade svoj posao kako treba. U situacijama 1 na 1 golmani reaguju drukčije svaki put, nema više istrčavanja i bacanja pre vremena, duže ostaju na nogama i reaguju mnogo bolje. Kad uhvate loptu mnogo brže ustaju i spremni su da brže proslede loptu dalje.
Što se tiče grafike, vizuelni deo igre tek treba da napreduje, ali će svakako da ostane blizak prošlogodišnjem. Animacije su sa druge strane mnogo bolje, veliki broj varijacija za dodavanje i šutiranje, a dosta je urađeno i za centriranje. Postoji i dosta ambijentalnih i kontekstnih animacija, npr. za prvi dodir igrača sa loptom postoji nekoliko animacija.
Na kraju igre na čeka uobičajeni prikaz detalja sa utakmice, a posle njega dobijamo sliku koja pokazuje ocene igrača kao i igrača utakmice.