1. vozni model
2. staze i natjecanja
3. prezentacija
4. kolicina automobila
5. destrukcija
Otprilike ovako i tim redoslijedom, samo bih još negdje ubacio AI, ne znam gdje točno tj je li mi bitniji od količine/kvalitete izbora staza/evenata. Volim izazov ali nikako ga ne volim umjetnim pojačavanjem protivničkih automobila i slično. Dakle tražim da ti protivnici konkuriraju dobrom vožnjom a ne jačim autom, ali isto tako da izlijeću sa staza i rade greške. To mi je jako bitno jer volim realizam pa tako i u tom pogledu. Savršeni vozači mi nisu neki gušt.
A ovo što je gore napisano, stavka pod brojem 1 je jasna svima; zvuk je možda i meni bitniji od grafike malo, ali ja bih to oboje stavio pod prezentaciju jer nije mi lijepo ni kada je prekrasna igra ali ima očajan zvuk, niti kada igra loše izgleda ma da ima najbolji zvuk na svijetu.
Staze su mi kao i Lolliku puno bitnije od automobila i to još od vremena TOCA-e 3 gdje sam to saznao. GT2 sam igrao otprilike u to vrijeme, i gdje je TWC rasturao (između ostalih nekih područja) je bio izbor staza. Ne znam sad je li ih bilo više od GT-ovih, ali su mi sve do jedne bile fantastične! GT2 je imao pecto (i mislim doslovno
) automobila, WTC valjda desetinu, no manje mi je smetalo jer su svi bili zabavni, a draže mi je varirati manje auta pa ih možda i sve odvozim, po više i boljim stazama, nego imati stotine automobila od kojih valjda 70% neću ni voziti i onda još neke staze nikad ne vozit ako baš ne moram u sklopu nekog eventa.
Onda dolazimo do količine automobila koju bih ipak preimenovao, tj... ne, drugačije malo. Točka 4 kod mene će se odnositi na 2 stvari, podjednako mi bitne. Dakle volim što više auta, iako ne treba pretjerivati kao u GT-u, tj radje bih kvalitetu nego kvantitetu (dobra Coletova usporedba GT-a i Forze), no ima i ono drugo pod tim pojmom "količina automobila" a to je na smaoj stazi. Nešto što mi je uvijek falilo u GT-u i što su tek sa 5-icom ispravili (a nju onda pak ne mogu igrat jer nemam PS3
) su mi bila tek 6 auta na stazi. No s druge strane, i nije mi toliko smetalo koliko bi moglo jer mi se ta stavka veže sa zadnjom - destrukcijom. Zapravo mi količina auta nije toliko bitna ako se auto ne može uništiti, a to je opet i sa AI-em povezano, što je "zabavniji" Ai odn koliko bio dobar, toliko i da može pogriješiti, i što je destrukcija bolja, želim i više auta na stazi radi još veće zabave i autentičnosti sa odustajanjima. Osobno mi ništa ne znači 20 auta na stazi ako će kako god okreneš svi završiti utrku i ako toliki pack na stazi ne izaziva neki strah od kakvog masivnog sudara nego se mogu svi odbijati jedni od drugih, ak me berete.
Zato to navodim na predzadnjem mjestu, jer mi je bitno, ali opet ako igra nema dobar damage model i/ili AI, ne znači mi puno. Također u npr rally igrama mi to ne igra nikakvu ulogu, tj nema ni smisla. OK, tamo je lijepo recimo kada auti idu jedni za drugim kao u zadnjim Dirtovima i kada ako ste spori može vas preteći auto koji je krenuo iza vas i obratno. To mi se sviđa jer opet pridonosi realnosti i osjećaju da nismo sami na stazi.
I na kraju damage model - to je pak povezano sa onim gore - u GT-u 4 koji još igram mi ni najmanje ne fali jer je samo 6 auta ionako na stazi, dok u F1 bih ga volio vidjeti i više, odn detaljnije jer ima tmao odustajanja itekako, ali sam vizualni prikaz oštećenja je slab. Ma realno mi je destrukcija jako bitna, pogotovo danas (GT 4 je ipak već dosta stara igra), ali ipak ne bitnija od onog svega gore