Autor Tema: Forza Motorsport 4 VS Gran Turismo 5  (Posjeta: 19152 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline ManTheRamparts

Forza Motorsport 4 VS Gran Turismo 5
« u: Siječanj 19, 2013, 21:16:52 »


Trenutno igram paralelno obadve igre, pa sam došel na ideju da ih direktno, ukratko (a opet - detaljno) usporedim jer sad najbolje vidim razlike + u obadve sam provel jako puno vremena pa mogu realno navesti mane i prednosti.

Svi ste dobrodošli u raspravu s konstruktivnim komentarima, fanboyske spike 'buhuhu druga igra je smeće' (tema nije zamišljena ko flame-bait) se brišu instantno. Post je napisan u čim je više moguće objektivnom tonu, dok je u pitanju subjektivniji stav - primjeti se + teško je biti objektivan i uvek postoji trunka subjektivnosti. Podjelite svoja iskustva koja ste imali s ovim igrama.

Ova tema bi mogla biti dobra za ljude koji tek kupuju jednu od konzola i jednu od ovih vožnji. thumbs1

Pa krenimo.

FIZIKA/VOZNI MODEL

Po pitanju fizike su se s ovim nastavcima oba serijala izjednačila s PC simulacijama i više ne kaskaju za njima, već su s velikom većinom na istom nivou (od nekih bolje, od nekih lošije) - kolko god si to puno zadrtih PC igrača ne htelo priznati - istina je. Jedna i druga nude dovoljno opcija i asistencija tak da nije zapostavljena ni casual, ni hardcore publika. Vozni model je jako kvalitetan u obje igre i tu pravog pobjednika nema jer tu najviše dolaze ukusi u pitanje, kak kome bolje paše. Meni je za nijansu bolji Forzin zbog bolje odsimuliranog gripa, tj. samih guma i način na koj one prenose snagu automobila na asfalt i sam brutalniji osjećaj vožnje jačih automobila, dok mi je GT-ova fizika malo 'klizavija' u usporedbi s FM. Obadva su dosta realna, tj. kolko mogu biti - kolko god mi tvrdili da je jedna igra realnija od druge - ni jedna zapravo nema puno veze s vožnjom pravog auta (to znaju svi s vozačkom) jer su na kraju krajeva ipak samo igre (pozdrav zadrtoj PC ekipi, isto tak i zadrtim GT i FM fanboyima) i (karikirano) jedina je poveznica da za razliku od 99% ostalih vožnji treba kočiti prije zavoja. Auti se ponašaju realno kolko je to moguće, ali još to nije ona prava stvar. Ono kaj pokušavaju odsimulirati obje igre odrađuju - odlično. Pobjednika u ovoj kategoriji nema jer se i GT5 i FM4 voze odlično.

GRAFIKA

Grafički je Forza bolja od GT-a - to sad najbolje vidim dok često pokrečem jednu igru za drugom. Oštrija je slika, više detalja ima, čak imam dojam da su modeli automobila na Forzi trunčicu detaljniji od GT premium modela. Standarde nema smisla uspoređivati, isto tak i one staze koje su samo prenesene iz GT4 u peticu. Forza se vrti na zakucanih 60 frameova, dok na GT-u framerate vidljivo zna varirati (pogotovo na stazama s promjenjivim uvjetima), da ne pričamo o prisutnom screen tearingu - FM se fluidnije vrti i bolji je osjećaj brzine upravo zbog tih zacementiranih 60fps-a. Gran Turismov glavni adut zbog kojeg zapravo jako dobro izgleda (i s kojim prikriva dosta grafičkih nedostataka) je osvjetljenje koje je najprirodnije u ovom žanru. Forza ne zaostaje puno po tom pitanju, al GT je tu bolji. Jedan od odličnih grafičkih efekata kod Forze, kojeg nema u GT-u (a tiče se osvjetljenja), su odbljesci sunca na karoseriji automobila (slika niže za primjer). Još jedna od prednosti GT-ovog grafičkog engine-a je više particle efekata, tj. ima puno više dima i prašine u odnosu na Forzu. Sve u svemu, ukratko - Forza izgleda bolje, detaljnije i fluidnije se izvodi, Gran Turismo isto jako dobro izgleda ponajviše zahvaljujući svojem osvjetljenju, ali nažalost ukupni dojam narušava slabija oštrina slike, povremeni pad fps-a i itekak vidljivi screen tearing. Obje konzole su spojene na isti monitor (Samsung SyncMaster BX2431) prek HDMI-a.



ZVUK

Kratko i jasno, ono kaj svi znaju - glede zvuka Forza je puno bolja od GT-a. GT kaska minimalno jednu generaciju za FM4. Makar video nemre dočarati taj zvuk i tu grmljavinu motora ko dok se igra na prave slušalice, evo za primjer video kolege Ther-a:

FM4 Corvette C6.R Monstrous Sound


PROMJENJIVI UVJETI

U ovoj kategoriji Gran Turismo rastura Forzu jer na Forzi nema ni kiše, ni noći. Ima samo na nekim stazama mogućnost vožnje predvečer, ali to je fiksna opcija i nema pravih promjenjivih uvjeta. U drugu ruku, na Gran Turismu je promjena noć/dan/kiša na par staza koje to podržavaju izvedena fenomenalno. Vizualno izgleda impresivno dok se noć spušta na Le Mansu, a prve kapi kiše počinju padati na ŠOFERŠAJBU. Jedina zamjerka je vizualni izgled na rubovima automobila dok se podigne vodena zavjesa iza automobila, tj. uglatost ili dok se vozi blizu auta ispred s pogledom iz kabine kak uglato izgledaju brisači i rubovi haube (slična situacija dok se prašina digne). U žaru borbe se ne obraća pažnja na to, ali recimo u Photomode-u baš jako bode u oči. Sve u svemu - odlično da ima promjenjivih uvjeta jer daju vožnji potpuno novu dimenziju. Veliki plus za GT.

Gran Turismo 5 Weather Effects Trailer [HD]




AI - Umjetna Inteligencija

Po ovom pitanju su obje igre u banani. AI je blago rečeno debilan, ne na Shift razini debilizma (ono je čudo jedno), ali solidno debilan. Blagu prednost dajem Forzi jer su malo agresivniji, ali kolko je plus, tolko je i minus u nekim situacijama dok komp poblesavi. Na professional su jako izazovni, ne rade greške, ne puštaju gas na ravnini (do kraja stišću, čini mi se da je i na ostalim težinama tak). Bolji je AI u odnosu na GT u smislu da ne odustanu čim ih prestigneš, tj. pokušavaju vratiti poziciju, ne puštaju gas na ravnini, bore se. U nekim situacijama bolje reagiraju, u nekim nelogično. Zbog toga su trunkicu bolji. Tu su igre izjednačene.

Gran Turismo 5: Crazy pit incident at Spa


Forza Motorsport 4 - BMW Track day genius AI


Legenda M. Rossi na djelu (svi koji su igrali FM serijal su dobro upoznati s njim i P. Mullerom):

Forza Motorsport 4 - A.I Crash


KARIJERA

GT-ova karijera nije skroz loša, ali je u odnosu na prijašnje nastavke iz serijala očajno izvedena. Leveling sistem je konačno proradil kolko tolko dolaskom seasonal eventi, single player A-Spec eventi djeluju ko da su u zadnji čas tek tolko, na brzinu stavljeni u igru - opće nema neke maštovitosti, malo ih je i nezanimljivi su. O nepostojećim opcijama i mogućnostima prilagodbe karijere da ne pričam. Seasonal eventi spašavaju stvar do neke mjere, ali s vremenom je postal dosadan sistem 'catch the rabbit' koj je 20 sekundi ispred na samom startu. Ajde, tu su i Time Trial i Drift seasonalsi, pa nije sve tak crno. Forza, na drugoj strani, ima odlično rješenu single player kampanju s jako puno raznolikih eventi, za svaki auto postoje minimalno 2-3 eventa (koji se granaju na 3-5 utrka svaki, karikiram). Opcija ima dosta, tak da se fino može prilagoditi za svačij ukus - npr. može se podesiti da protivnici koriste tunirane aute ili zabraniti tuning, naravno - kaj su protivnici više izazovniji, veća je novčana nagrada na kraju utrke. Uz to postoji i World Tour koji traje 10 sezona di igra automatski stavlja random evente prilagođene za auto koji koristite. Osim toga, FM ima svoj oblik seasonalsa - rivals mod. Svaki mjesec dolaze novi izazovi i puno je zanimljivije loviti duh i vrijeme nekog igrača (bilo s frend liste ili nekog random baju) nego glupog AI protivnika. Jedini minus je izostanak endurance utrka. Na svu sreću - sadržaja ima jako puno, samih eventi ima više od 300, tak da se ima jako puno za voziti.

POTROŠNJA GUMA/GORIVA

Gran Turismo je puno bolji po ovom pitanju. Zakaj? Zato jer se Turn 10-u potkrala jedna jako čudna dizajnerska odluka - gume i benzin se troše, ali jaaaaako sporo, tak da se rezervar sprazni vjerojatno treba oko 2 sata neprekidne vožnje, isto vredi i za gume. Mogli su barem staviti opciju (koja je došla u GT s jednim od patcheva) za brzinu trošenja guma/benzina tipa very fast, fast, normal. Iako velikoj većini igrača ova stavka ne predstavlja ništ, za mene je veliki propusti i GT tu pobjeđuje.

CAR LIST

GT5 ima puno više automobila, ali su glupo odabrani i samo oko 250+ ih je premium dok je ostatak standard bez kabine i izgledom iz kamenog doba. Naravno - ima odličnih strojeva za voziti među tih 250 premium modela, ali u usporedbi s FM4 djeluje dosta siromašna ponuda. FM4 - tu su svi auti jednako dizajnirani, svi imaju kabinu i pomno su odabrani (među tih 650 komada) strojevi - od kultnih mašina s filmskog platna, pa to legendarnih trkaćih pila s svjetskih staza. Ne treba spominjati da su svi bitni proizvođači nutra. Porsche je stigel naknadno u DLC-u s 30 modela i 20 dodatnih eventi za karijeru. Među tima vozilima u igrama se nalaze auti iz nekih licenciranih prvenstvi - GT5 npr. ima licencu za SUPER GT, NASCAR, WRC, dok FM4 ima ALMS, V8 Supercars, SUPER GT. Forzina car lista je puno bolja, jedina prednost GT petice u odnosu na FM je to da ima open wheel bolida - F1, karting itd. Forza je skroz orjentirana na automobile.

GT5 CAR LIST

FM4 CAR LIST

TRACK LIST

GT5 je kroz dlc-ove upotpunil svoju listu s SPA i Twin Ring Motegi, ima promjenjive vremenske uvjete na nekim stazama, ali ipak prednost dajem Forzi. FM4 ima puno stvarnih, legendarnih staza i to je najveći plus. Šteta da nema SPA u Forzi, ali su zato tu npr. Silverstone, Hockenheim, Road Atlanta, Sebring itd. Zanimljiv je izostanak gradskih staza u ovom nastavku Forze - ne fale mi, iskreno, ali npr. GT-ov Tokyo, SS5 itd. su mi super staze.

FM4 TRACK LIST

GT5 TRACK LIST

DAMAGE

FM4 ima puno bolji sustav štete - od vizualnog do mehaničkog. GT-ov vizualni je koma, mehanički je ok - ali meni npr. jednostavno to nije to dok se auto mehanički more potrti, a vizualno izgleda celo. Dok ga zakantam ima da se raspada, da spojleri padaju, lim da se vija, boja da se guli. Mehanički damage je oduvek na Forzi bil dosta dobro izveden, vizualni je solidan - nije najbolji ikad viđen, ali dobro radi svoj posao. Neki auti se jače mogu razbiti, neki manje, ali glavno da se na svima vidi šteta i da nisu imuni na udarce. Niže je par slika štete iz Forze, sve od blažih dodira:







ONLINE

Dobar dio obje igre je fokusiran na online utrkivanje. Tu bi Forzi dal prednost zbog bolje organiziranog community-a i puno više opcija u samom lobiju. Od djeljenja setupa, skinova, replayeva, slika iz photomode-a na storefrontu do mogućnosti osnivanja car cluba s prijateljima i vožnje rivals moda. Te stvari mislim da su puno važnije za 99.99% igrača, od recimo GT Akademije - koja je jako dobro zamišljena stvar, ali kak je bil zadnji sustav natjecanja po principu licenci - dosadno. Jedina prava prednost GT5 nad FM4 u online-u je mogućnost praćenja vožnje drugih igrača iz lobija i vremena koja postavljaju u free practice-u.

KUSTOMIZACIJA

Glede kustomizacije automobila Forza je svjetlosnim godinama ispred GT-a. Od mijenjanja spojlera, do bojanja auta, skidanja liverija od drugih igrača s storefronta. Sam editor je user friendly izveden, a u njemu se čuda mogu napraviti dok čovjek ima volje.

IGRIVOST

U ovom segmentu obje igre briljiraju. Dok krene vožnja samo je - još, još, još samo malo, još. Iskreno - Forza mi je bolja po samom pitanju utrkivanja, uzbudljivija je, bolji zvuk puno pridonosi samoj atmosferi, bolji je osjećaj brzine i sve je dosta brutalnije i življe od GT-a dok se dođe na stazu. GT je isto jako dobar u samoj vožnji, ali FM mi je življa. Ono di je GT bolji je briga oko limenog ljubimca, mjenjanje ulja, pranje auta, taj osjećaj kolekcionarstva. Ima jedna stvar koju ni jedna igra nemre imati, a to je i jedan od najvećih pluseva GT-u - onaj posebni Gran Turismo osjećaj koj je prisutan od samog početka serijala. Tu su igre podjednake u mojim očima, s istaknutim - Forza je bolja na stazi, GT ima neku nostalgičnu crtu.

ISPOLIRANOST

Eh, tu je Gran Turismo crna ovca. Svi se sjećamo one katastrofe kad je igra izašla - brdo bugova, dugi loadingi, bugovi koji su uništavali hard diskove konzola i slično. Od onda je prošlo više od 2 godine i GT5 zahvaljujući jako dobroj podršci  developera Polyphony Digital djeluje puno konkretnije i kompletnije. Još uvijek su prisutni bugovi - neki od njih su i game breaking (tipa bug koj je došel s 2.10 patchem - problem s sejvom) kaj je za jednu igru ovog kalibra razočaravajuće. Očito je da se radi na poboljšanju igre, ali puno frustrirajućih problema ju okružuje. S vremenom bi trebalo sve sjesti na svoje mjesto. FM4 u drugu ruku je jako dobro ispolirana i jedini pravi bug za koj znam je problem s instaliranjem jednog car packa s drugog diska na hard - bug s kojim se kolega Ther suočil, ali to smo sredili tak da je instaliral taj pack s mojeg DVD-a. Uglavnom, Forza po ovom pitanju šiša GT debelo.

PODRŠKA VOLANA

E a sad glavna Forzina boljka, koja više ide na dušu Xbox konzoli nego samoj igri - nedostatak HID čipa i nepodržavanje velike većine volana. Dok GT5 podržava praktički sve volane od svih bitnijih igrača (Logitech, Thrustmaster, Fanatec...), FM4 podržava samo Fanatecove koji se u našoj državi službeno ne prodaju - tak da ko hoće voziti FM4 na volan u Lijepoj Našoj - jako skup sport naručivanja volana izvana. Možda se u oglasniku nađe tu i tam koj Fanatec, ali i za to treba imati para jer su Fanateci skupe igračke. Uglavnom - Gran Turismo glede podrške volana pojede Forzu.

ZAKLJUČAK

Obje igre imaju svoje prednosti i mane - Gran Turismo je nažalost doživel standard/premium nebulozu, brdo bugova, staze prenesene direkt iz GT4 itd. itd. Puno toga je vremenom kroz patcheve ispravljeno i igra je unatoč tome must have za svakog ljubitelja automobilizma. Igra je zapravo remek-djelo igraće industrije, nažalost popunjeno manama i nedostacima koji se nisu smjeli desiti. Šteta je da nakon 2 godine u igri ima još game breaking bugova. Ko veliki fan Gran Turismo serijala se nadam da je ovo dobra lekcija Polyphony Digitalu da nam izbaci puno bolji nastavak u budućnosti. Subjektivna ocjena igre je - 85% (igra je 90+ rang, ali s tolko grdih bugova ne zaslužuje ulazak u taj klub).

Forza Motorsport 4 je napravila veliki skok u odnosu na prijašnje nastavke iz serijala, u puno segmenata je nadmašila GT - igru za kojom je u prošlosti uvijek malo kaskala (na nekim područjima više, na nekima manje). Turn 10 Studios je napravil odličan posao s ovim nastavkom i imaju fenomenalne temelje za nastavak serijala na novoj generaciji. Samo da nova Xbox konzola dopusti pravu podršku za volane i trebali bi imati pravu stvar. Igra nije savršena, ima svoje mušice, ali ko paket djeluje jako zaokruženo i kvalitetno. Igra koja bi morala biti u kolekciji svakog ljubitelja automobilizma, nažalost malo je u nezasluženoj sjeni velikog Gran Turisma, zadrta fanboy baza je retardirana s obje strane fronta. Subjektivna ocjena - 95%

Na konzolama kad je u pitanju simulacija vožnje, samo 2 igre dolaze u obzir - kralj i kraljica - Gran Turismo i Forza Motorsport, ostalo je kompromis. Fenomenalne igre koje svaki ljubitelj automobila mora barem probati.
« Zadnja izmjena: Siječanj 20, 2013, 00:31:19 od ManTheRamparts »

Offline DogZy

Odg: Forza Motorsport 4 VS Gran Turismo 5
« Odgovori #1 u: Siječanj 19, 2013, 21:32:53 »
Bravo MTR ave1

Nemam što tu raditi/pisati jer sam Forzu 4 igrao ravno 20 minuta jaad ;D
You are aiming for just one sweet spot in the corner. It's the point where centrifugal and cornering forces reach their equilibrium, where they are all at once replaced with acceleration.
APEX - The invisible vertex of a corner, a place where the fastest lap times are recorded.

Offline ManTheRamparts

Odg: Forza Motorsport 4 VS Gran Turismo 5
« Odgovori #2 u: Siječanj 19, 2013, 21:39:45 »
Slobodno napišeš dojmove tog kratkog druženja. thumbs1

Sigurno su ti upale u oči neke razlike između GT5 i FM4 u tom kratkom vremenu.

Offline Punisher

Odg: Forza Motorsport 4 VS Gran Turismo 5
« Odgovori #3 u: Siječanj 19, 2013, 21:40:47 »
 ave1

Fenomenalan tekst, objektivan, kritički se osvrće na obje igre, i odlično pokazuje u čemu koja igra dominira.

svaka čast  thumbs1

Offline Thergothon

Odg: Forza Motorsport 4 VS Gran Turismo 5
« Odgovori #4 u: Siječanj 19, 2013, 21:46:56 »
Sudar titana, obje igre su must have.
Svaka cast na trudu  thumbs1

Offline ManTheRamparts

Odg: Forza Motorsport 4 VS Gran Turismo 5
« Odgovori #5 u: Siječanj 19, 2013, 21:47:41 »
Fala ekipa!  hug1

Teško je biti objektivan dok su ove 2 igre u pitanju, jer i jedna i druga imaju puno kvaliteta. thumbs1

Offline Punisher

Odg: Forza Motorsport 4 VS Gran Turismo 5
« Odgovori #6 u: Siječanj 19, 2013, 21:54:20 »
Igrao sam također obje, doduše gt5 više nego fm4 iako sam više htio forzu. Nekih 2 mjeseca sam igrao gt5, dok sam forzu igrao možda sveukupnu par tjedana do mjesec dana maksimalno, i mogu reći da se potpuno slažem sa tvojim tekstom. Uživao sam i igrajući gt5 i igrajući forzu. Jedino što sam online malo više gt5 igrao, forzu nažalost jako malo, ali sam fm3 online imao jako puno sati pa otprilike znam kakav je iako je vjerojatno dosta i napredovao od fm3. Sve u svemu, obje su super igretine, i must have na konzolama ako ih posjedujete. Još da mi je bio volan za gt5 osjećaj bi bio vjerojatno i puno bolji, jer ipak mi je bilo malo čudno na DSu voziti, pošto mi isti pretjerano ne odgovara, no svejedno sam iskoristio ono što sam imao i maksimalno uživao.

Offline DogZy

Odg: Forza Motorsport 4 VS Gran Turismo 5
« Odgovori #7 u: Siječanj 19, 2013, 21:57:23 »
U ovom postu se osvrćem isključivo na Forzu Motorsport 4.

Bilo je to jednog sivog, hladnog, proljetnog dana... u Links Hardwareu u zagrebačkoj Trešnjevci sm1jeh

Vidio sam kako je izložen primjerak Xbox 360 konzole i FM4 igre koja se vrtila u njoj. Uzeh kontroler u svoje ruke i švrljah po menijima tražeći idealan auto i idealnu stazu. Roster automobila mi je bio strašan, to se baš sjećam. Na kraju sam uzeo 458 Italiju ( bilo bi mi pametnije da sam uzeo neki kojeg nema u GT5 fpalm1) i odlučio se za Bernese Alps (Eiger Nordwand khm). Utrka je počela, vidim nekakve šugave linije po cesti (pomagala) i pokušavam to maknuti... Uspijem nekako. Staza kao staza, štojaznam, nije bila loša, ali je grafika bila jako lijepa. U daljini planinski vrhunci, detaljno izvedeni auti i odličan zvuk istih. Par trenutaka kasnije, skužim da mi auto ne drifta, ne pruža neki veliki otpor na cesti već ide k'o po traci. Onda idem micati te asistencije i nekako spojim čisti, normalni, HC krug prije nego što sam se zaputio kući.

Dakle, tih 15ak, 20 minuta koliko sam bio igrao FM4 je bilo prekratko za išta, osim za reći da bih rado još probao. Hoću reći, kad bih imao novaca (baš p00no ;D), svakako bih kupio Xbox360 i FM4. I Fanatec volan, naravno kadt1kažem. Ali, kako ipak nije tako, i više sam nego zadovoljan onim što imam a to je PS3, GT5 i DFGT. šofe1
You are aiming for just one sweet spot in the corner. It's the point where centrifugal and cornering forces reach their equilibrium, where they are all at once replaced with acceleration.
APEX - The invisible vertex of a corner, a place where the fastest lap times are recorded.

Offline ManTheRamparts

Odg: Forza Motorsport 4 VS Gran Turismo 5
« Odgovori #8 u: Siječanj 19, 2013, 22:02:11 »
Evo, ovakve postove očekujem.  hug1

Sve je stvar navike, volan je ipak volan i šteta da Xbox nema bolju podršku da se Forza pokaže u punom sjaju.

@Dogzy - vjerujem da ne bi bil razočaran igrom, malo je mutavo da na početku FM4 moraš odvoziti jedan krug s svim pomagalima po Bernese Alps (to je meni ko najgora noćna mora, sve asistencije uff). Eh, da je Fanatac lakše dobavljiv, to bi bilo idealno. Ovak je samo san.

Da, Bernese Alps je baš onak - odgovor na Eiger iliti šaka u oko.  cer1njo

I želim i tebi i sebi p00no para.  cer1njo

Offline Thergothon

Odg: Forza Motorsport 4 VS Gran Turismo 5
« Odgovori #9 u: Siječanj 19, 2013, 22:03:07 »
@DogZy

Vjerojatno ti se prvo pokrenul tutorijal tijekom kojeg nije moguce ugasiti sve asistencije, meni je zbog toga prvi susret bil katastrofalan  cer1njo Kasnije sve sjedne na svoje mjesto...

Offline versus

Odg: Forza Motorsport 4 VS Gran Turismo 5
« Odgovori #10 u: Siječanj 19, 2013, 22:08:18 »
slažem se sa pohvalama, lijepo je sve to napisano
a taman sam svjež od višednevnog okršaja sa fanbojevima GT5 (sa jednog drugog foruma)

kao zakleti Granturizmičar, zavidim na Forzinoj listi automobila
nekako manje, al bolje. Kvalitet a ne kvantitet. Konkretno, najviše zavidim na fantastičnom izboru BMW-a, Ferraria i Lamborghinija. Sramotno da u GT5 nema običnog Diabla ili 360Modene...da ne nabrajam

no ne pišem radi toga
pišem da postavim pitanje

u tekstu je samo kraći osvrt na osjećaj brzine
osjećaj brzine i ubrzanja, u Granturismu je, najblaže rečeno - jadan

jel u Forzi bolji ?
i da li možeš malo elaborirat tu tezu ?

Offline ManTheRamparts

Odg: Forza Motorsport 4 VS Gran Turismo 5
« Odgovori #11 u: Siječanj 19, 2013, 22:14:30 »
Bolji je osjećaj brzine zbog same fluidnosti igre, jer je igra u realnih, zaključanih 60 fps-a, a to je za taj dio jako bitno.

Sad - da je čudo - nije, al je solidan, ono - dal bi mu 7/10. Još nema igre koja bi mogla pravo prikazati tu brutalnost ubrzanja. Prema viđenom, od ovih novijih kaj dolaze, SimBinov RaceRoom Experience bude imal najbolje to sređeno, sigurno ima hillclimb video iz igre na Youtube-u i po videu se već vidi da auto ima ubrzanje i da je sam osjećaj dobro pogođen. Istina - video to nemre dobro predočiti ko dok se baš sjedne pred igru, tak da predpostavljam da bi to moglo biti najbliže dobrom osjećaju brzine u simracing svijetu.

Problem je svim tima developerima prikazati, kolko sam skužil, brzinu do 150-200. Uvek djeluje presporo na tim brzinama, dok iznad 200 je ok.

Glede car liste - da, strahovita je lista, stvarno su napravili odličan presjek bitnih i legendarnih automobila iz povijesti motorsporta.
« Zadnja izmjena: Siječanj 19, 2013, 22:16:32 od ManTheRamparts »

Offline ManTheRamparts

Odg: Forza Motorsport 4 VS Gran Turismo 5
« Odgovori #12 u: Siječanj 20, 2013, 00:33:21 »
Update-al sam AI chapter s 3 videa, da se vidi slikovitije.  cer1njo

Offline Jack-Darkman

Odg: Forza Motorsport 4 VS Gran Turismo 5
« Odgovori #13 u: Siječanj 20, 2013, 00:58:11 »
Da i ja kažem riječ, dvije, pošto sam proveo i ja na jednoj i drugoj igri po godinu dana, a na Forzi ću još toliko. Više manje se slažem sa razlikama koje si naveo. Osvrnut ću se samo na neke stvari;
ONLINE - u Forzi djeluje fantastično, nikad me nije izbacilo iz looby-a, u utrci sve teče bez zaštekavanja i nema predugog loading-a prilikom ulaska u istu. Sve to vrijedi bilo da igram s vama ili britanskom ekipom. Čak sam znao i nekolicinu događaja odigrat bežično, tako da mi je ruter u dnevnom, a ja igram u sobi (~8m), bez ikakvih problema. Ovo kažem zato što sam s GT5 imao dosta problema oko svega toga.

POTROŠNJA GUMA I GORIVA - E pa to je vjerovatno i jedino što mi u Forzi fali, ali sam ubrzo to prebolio, pa i zaboravio koliko sam bio očaran svemu ostalom. Svejedno bi volio to vidjet na petici.

DAMAGE - Nije loš na Forzi, ali se i ja nadam još boljem radu na tome k usavršavanju. Slažem se s tvojim navedenim.

AI - Tu se nebi složio s tobom i reć ću da je u Forzi puno bolje napravljen. Ja sam dosta event-a morao ponavljat da bude pobjeda i clean race.

PROMJENJIVI UVJETI - To mi ništa nije extra.

FIZIKA/VOZNI MODEL - E  tu prijatelju mislim da uopće nisi kompetentan da pričaš o Forzi. Pa ti nikad nisi probao da voziš na volan, jer preko njega je pravi doživljaj vozit i osjetit fiziku, jebeš joystick. Dakle što je (kako bi rekao jedan kolega); ja koristim 900 stupnjeva na volanu, a ti na joystick-u imaš 270 stupnjeva okreta (virtualnog). Također gibanja po x-osi (lateralna) za volan nemaju tzv. buffer, a joystick ga po defaultu ima, a on je praktično asistencija (koja se za volan nemože uključiti) s kojom se može doslovno letjeti lijevo-desno bez gubitka trakcije zato jer taj buffer kompenzira brze izmjene smjera.

Nemaš pojma kako je to vozit s volanom, mjenjačom i kvačilom FM4.
« Zadnja izmjena: Siječanj 20, 2013, 01:01:03 od Jack-Darkman »

Offline ManTheRamparts

Odg: Forza Motorsport 4 VS Gran Turismo 5
« Odgovori #14 u: Siječanj 20, 2013, 01:05:05 »
Sve je to istina - ali vidim kak se auto ponaša i koja su pravila fizike u igri.  thumbs1

Vidiš kaj moreš s autom, kaj nemreš. Normalno da je na volan to sve neusporedivo bolje, force feedback i sve.

Ali govoriti da se fizika na kontroler nemre osjetiti je glupost.