Formula 1 | Analiziramo i komentiramo VN Japana #14

Na VN Japana, slavio je Lewis Hamilton, Nico Rosberg je završio drugi, a nešto manje od dvije sekunde iza njega došao je Sebastian Vettel.

Formula One World Championship 2015, Round 14, Japanese Grand Prix

Nakon anomalije u Singapuru, stvari su se vratile u normalu. To se vidjelo već u subotu na trećem slobodnom treningu, a nešto kasnije i u kvalifikacijama, gdje su Mercedesi ponovno zauzeli prvi startni red, tek drugi put ove sezone s Rosbergom na pole positionu. Treći je startao Bottas u Williamsu, a pobjednik iz Singapura, Sebastian Vettel četvrti. Oba Mercedesa su imala dobar start, no nešto bolji je imao Hamilton i prošao Rosberga s unutarnje strane u prvom zavoju, čak malo i izguravši Rosberga na travu, čime je Rosberg pao na četvrto mjesto. Iza njih dvojice, čak tri vozača nisu preživjela start sa sve četiri gume. Ricciardo se pokušao ubaciti između Masse i Vettela, Massa ga je krenuo zatvarati i probušio svoju prednju desnu i Ricciardovu zadnju lijevu gumu. Problema je imao i Sergio Perez, koji je završio u šljunku, također s jednom probušenom gumom.

Formula One World Championship 2015, Round 14, Japanese Grand Prix

Hamilton je odradio prilično mirnu utrku, u prvom dijelu je gradio prednost ispred tada drugoplasiranog Vettela, vozio prema planiranoj strategiji i pobijedio s prednošću od 19 sekundi. Njegov momčadski kolega pak, nije imao tako jednostavnu utrku. U prvom stintu imao je problema Bottasom, a da bi stvar bila gora morao je i pripaziti na motor. U Williamsu su ovoga puta odlučili biti malo agresivniji po pitanju strategije i Bottasa pozvalli na promjenu guma četiri kruga prije Rosberga. Tako su uspjeli zadržati treću poziciju, no ne zadugo. U 18. krugu Rosberga ga je prošao s unutarnje strane na kočenju za šikanu. Ispred Rosberga je još ostao Vettel, kojega je preskočio ranijim drugim zasutavljenjem u boksu. Rosberg je promjenio gume četiri kruga ranije nego Vettel, odvozio nekoliko brzih krugova i završio ispred Vettela.

Formula One World Championship 2015, Round 14, Japanese Grand Prix

Na sličan način je i Raikkonen prošao Bottasa, čime je Bottas izgubio i četvrto mjesto te završio peti. Nakon starta s oba vozača unutar top pet, Williams se vjerojatno nadao većoj količini bodova. Nešto više bodova sigurno su htjeli i u Red Bullu, pogotovo više od ničega, koliko su osvojili. Ricciardo je izgubio previše vremena u prvom krugu zbog dodira s Massom, a Kvyatovi problemi su počeli još u kvalifikacijama. Rus je imao sudar koji je potpuno uništio Red Bullov bolid. Startao je iz pit lanea i došao tek do 13. mjesta, dva mjesta ispred Ricciarda. Bodove je zato osvojila sestrinska momčad Toro Rossa. Sainz je završio deseti, Verstappen deveti. Sainz je možda imao i šansu uzeti koji bod više, no izgubio je nekih 18 sekundi u drugo zaustavljanju u boksu. Pri ulazu u pit lane je prednjim krilom pogodio čunj i polomio krilo. Momčad nije znala da treba mijenjati i prednje krilo i nije imala ni jedno spremno.

Formula One World Championship 2015, Round 14, Japanese Grand Prix

Solidan vikend imao je Lotus s Grosjeanovim sedmim i Maldonadovim osmim mjestom. Tim rezultatom su smanjili zaostatak do Force Indije na 17 bodova.. Ta Force Indija je se Hulkenbergom uzela šesto mjesto, ali nakon Perezovog problema u prvom kruga tek dvanaesto s Meksikancem. U Sauberu su imali zanimljiv kraj utrke. Nasr je odustao nekoliko krugova prije kraja, zbog čega je i klasifikciran, a Ericsson je bio lokomotiva Red Bullu. Kvyat je bio na strategiji s tri zaustavljanja, a Ricciardo se probijao nakon užasnog prvog kruga. Stvar i ne bi bila tako zanimljvia da ih za to vrijeme nisu prelazili vodeći vozači, pa je tako Kvyat uspio proći Ericsson kad je ovaj propuštao Raikkonena.

Formula One World Championship 2015, Round 14, Japanese Grand Prix

Ostali su još McLaren i Manori. McLarenu, odn. McLaren Hondi je ovo bila neka vrsta druge domaće utrke sezone i dok su u prvoj, VN V. Britanije uspjeli uzeti bod, ovdje je najveće dostignuće bilo završiti utrku s oba vozača. Alonso je uzeo jedanaesto mjesto, više zahvaljujući Ericssonovu držanju dva Red Bulla nego čistoj brzini bolida. U prvom dijelu utrke Alonsa i Buttona se obilazilo na stazi, pogotovo od strane dva Toro Rossa koji su Alonsa prešli s vanjske strane u brzom prvom zavoju. Španjolac već puca po šavovima i tokom utrke se to u tri navrata moglo čuti na team radiju. Hondin motor je opisao kao GP2 motor, a bio je tu i sarkastični komentar – „…s kime se to mi utrkivamo?“. Nešto slično moglo se čuti od Buttona u Singapuru, samo što je britanski gentleman to upakirao u nekoliko šala. Ron Dennis je poslije utrke rekao da će obojica voziti za McLaren i sljedeće sezone, no pitanje je koliko to zapravo oni žele. Zadnja mjesta popunili su dva Manora. Alexander Rossi ponovno je završio ispred Stevensa, nakon što se ovaj okrenuo na izlazu iz zavoja 130R.

Formula One World Championship 2015, Round 14, Japanese Grand Prix

Sljedeća utrka vozi se u Sočiju za dva tjedna. Prošle godine tamo je s pole positiona slavio Lewis Hamilton. Rosberg je imao dobar start i unutarnju putanju za drugi zavoj, no blokirao je kotače, Hamilton je otišao naprijed, a Nico je odmah morao u boks. Može se reći da je to bila jedna od glavnih točaka sezone zbog kojih Rosberg nije uzeo naslov. Godinu dana poslije, favorit ponovno mora biti Mercedes, onaj Hamiltonov nešto više nego Rosbergov. No, nakon što su prošle godine gume, medium i soft, dugo trajale zbog niske abrazivnosti asfalta, Pirelli je za ovu godinu promijenio odabir na soft i supersoft. Mercedesova prednost se tradicionalno smanjuje na supersoft gumama, što bi utrci moglo dati dozu zanimljivosti.