Formula 1 | Analiziramo i komentiramo VN Kine #3

Utrka u Kini, iako nije bila jedna od najnapetijih u povijesti donijela je odgovore na mnoga pitanja koja su ostala u zraku nakon Malezije. Lewis Hamilton je krenuo s pole positiona i nakon vladanja cijelom utrkom pobijedio, Rosberg i Vettel su popunili ostala dva mjesta na podiju.

racepictures_1428825129.41

Start je prošao uredu. Hamilton se na gridu parkirao dosta ukoso, kasnije je rekao slučajno, kako bi obranio poziciju od Rosberga u čemu je i uspio. Vettel i Raikkonen su napravili što su trebali – Nijemac je obranio poziciju od Williamsa, a Raikkonen ih je nakon loših kvalifikacija, obojicu prešao. Ricciardo je imao užasan start, iako je promijenio još jedan Renaultov V6 motor i pao sa sedmog mjesta. Carlos Sainz se u drugom krugu, okrenuo u prvom zavoju, nakon čega se trkaćem injženjeru na team radiu, požalio da ne priča s njim u zavojima.

racepictures_1428832602.67

Tokom prvog stinta, Ferrari se solidno držao iza Mercedesa, ali bilo je očito da su mekše gume trajale dulje nego se to očekivalo i Mercedesi su se odlučili drugi stint također odraditi na njima, umjesto na planiranim tvrđim. Vjerojatno se i Ferrari iznenadio tom odlukom, jer su ovdje vidjeli šansu protiv Mercedesa.
Ako će se tokom sezone razviti borba za naslov i psihološki rat između Hamilton i Rosberga, korijen će se vjerojatno tražiti ovdje. Hamilton je odlučio čuvati gume i voziti nešto sporije, bio je najsporiji od vodeće četvorke, što se nije svidjelo Rosbergu, jer je i on morao biti nešto sporiji, zbog čega mu se približio Vettel i na razmak manji od dvije sekunde. Neki će reći zašto ga Rosberg onda nije prošao na stazi, međutim on će odgovoriti da u razmaku manjem od dvije sekunde, bolid ispred gubi dosta aerodinamičkog gripa i gume se više troše, čime bi riskirao da ga Vettel prođe. Na Hamiltonovu štednju su sjele kamate krajem tog stinta, napravio je dva 1:42:2 kruga (Rosberg je u zadnjim krugovima radio 1:42:8, Vettel čak 1:40:0) i povećao svoju prednost. Zadnji stint na mediumu je pokazao da je Mercedes ipak korak ispred Ferrarija. Crveni bolid unosi nešto manje temperature u gume od Mercedesovog, to im je dalo pobjedu u Maleziji, ali danas kad su temperature bile malo niže i kada se radilo o stazi na kojoj je bitan prednji kraj, to nije bila takva prednost. Ferrari bi trebao biti konkurentniji na mjestima gdje će temperature biti visoke, a gume mekane. Mercedes je i prošle sezone imao problema s najmekšom komponentom guma (pod problemom, mislim da su imali nešto manji razmak do druge najbolje momčadi), čini se da bi situacija mogla biti slična i ove sezone.

racepictures_1428827936.94

Iza svega toga Williams je vozio svoju utrku bez mnogo akcije. Massa je drugu utrku zaredom završio ispred Bottasa. Lotus, barem jedan od njih je imao realtivno čistu utrku. Grosjean je završio sedmi, ali je imao solidan tempo kroz utrku, bolje od Saubera i ne predaleko od Williamsa. Malo razvoja bolida i mogli bi ugroziti Williams, što im je i cilj. Svakako bi bilo dobro da malo otežaju život Bottasu i Massi radi zanimljivosti u utrkama. Onaj drugi – Maldonado nije završio treću utrku zaredom, ali nije mu bilo dosadno u utrci. Prvo je otišao široko u ulazu u pit lane, pa se okrenuo u sedmome zavoju, da bi mu na kraju Button “poljubio” zadnji kraj u prvome zavoju što mu je uništilo zadnje kočnice i poslalo ga u garažu. Britanac je dobio dva kaznena boda na superlicencu i pet sekundi kazne.

racepictures_1428832655.15

Red Bull je ponovno muku mučio s Renaultom – Kvyat je završio utrku u travi, a Red Bull je postao White Bull od količine dima koju je francuski agregat pustio. Mladi Rus je startao utrku na tvrđim gumama i brzo je trebao pustiti kolegu Ricciarda ispred sebem koji je zbog već spomenutog starta pao iza njega. Na kraju su uzeli dva boda s Ricciardom, no ono što im neće lako pasti je činjenica da je Toro Rosso ponovno bio bolji, točnije Verstappen je bio bolji. Sainz je imao dosta lošu utrku, prvo se okrenuo u drugom zavoju, da bi na stražnjem pravcu imao problem s mjenjačem i izgubio ogromnu količinu vremena. Verstappen nastavlja impresionirati, u 14. zavoju je odličnim potezom prošao oba Saubera, a malo kasnije i Pereza u šestom zavoju. Krenuo je i u lov na Grosjeana, ali je Renaultova pogonska jedinica, gle čuda; opet dala svoje prije vremena i Max je stao na startno-ciljnoj ravnini, što je uzrokovalo safety car – tri kruga prije kraja , veliko razočarenje u Toro Rossu i prikaz nesposobnosti kineskih suca, dok su pokušali gurati bolid kroz prolaz između staze i pit lanea.

racepictures_1428832604.51

Od ostalih, Force India je imala dosta lošu utrku. Hulkenberg je odustao zbog najvjerojatnije kvara na mjenjaču, a Perez je bio jedini vozač koji je morao tri puta stati u boksu, što pokazuje koliko su u zaostatku s bolidom. U Austriju bi trebali doći s B specifikacijom bolida, što bi trebalo poboljšati situaciju, ali do tada će se trebati naviknuti na ovakve vikende. McLaren Honda je prvi put ove sezone završila utrku s oba bolida. Alonso i Button su bili na različitim strategijama, gdje je Button u drugom stintu bio na mekšoj gumi i prešao Alonsa, da bi Španjolac isto trebao napraviti u zadnjem stintu – trebao, jer taman kad ga je stigao Button se sudario s Maldonadom i Alonso je samo prošao. Manor također završio utrku s oba bolida i napravio jedino što može u trenutačnoj situaciji. Merhi ima problema s praćenjem Mercedesa, ali ne onih Mercedesa Hamiltona i Rosberga, nego AMG GT S, odn. safety cara za što je dobio poklon od FIA-e u obliku dodatnih pet sekundi kazne i dva kaznena boda.

racepictures_1428827944.29

Sljedeća utrka je već za tjedan dana u Bahreinu na stazi u malo drukčijem terminu – nakon tri rana ustajanja, za tjedan dana od danas ćemo u 17h gledati prvu noćnu utrku sezone. Prošle sezone je slavio Lewis Hamilton nakon epskog dvoboja s Rosbergom, treći je bio Perez osvojivši jedini podij za Force Indiju od Giancarla Fisichelle 2009. Ferrari je prošle sezone ovdje dotaknuo dno, što je pokrenulo rekonstrukciju cijele momčadi i nakon te utrke šef momčadi Stefano Domenicali je dobio otkaz. Pirellijev odabir guma jednak je Kini – medium i soft pa možemo očekivati sličnu situaciju kao i u Kini, ali u F1 ništa nije sigurno, a treba reći da je Ferrari najavio par nadogradnji bolida. Možda će se ponoviti Malezija, ali s Kimijem Raikkonenom u glavnoj ulozi, koji će silno htjeti pobijediti Vettela nakon tri utrke gledanja Vettela na podiju.

Rezultati VN Kine:
1	Lewis Hamilton	               1h39m42.008s
2	Nico Rosberg	               0.714s
3	Sebastian Vettel	       2.988s
4	Kimi Raikkonen	               3.835s
5	Felipe Massa	               8.544s
6	Valtteri Bottas	               9.885s
7	Romain Grosjean	              19.008s
8	Felipe Nasr	              22.625s
9	Daniel Ricciardo	      32.117s
10	Marcus Ericsson	               1 krug
Poredak u prvenstvu vozača:
 1.  Lewis Hamilton      68
 2.  Sebastian Vettel    55
 3.  Nico Rosberg        51 
 4.  Felipe Massa        30
 5.  Kimi Raikkonen      24
 6.  Valtteri Bottas     18
 7.  Felipe Nasr         14 
 8.  Daniel Ricciardo    11
 9.  Romain Grosjean      6
10.  Nico Hulkenberg      6
11.  Max Verstappen       6
12.  Carlos Sainz         6
13.  Marcus Ericsson      5
14.  Daniil Kvjat         2
15.  Sergio Perez         1
16.  Jenson Button        0
17.  Fernando Alonso      0
18.  Roberto Merhi        0
19.  Will Stevens         0

Poredak u prvenstvu konstruktora
 1.  Mercedes             119
 2.  Ferrari               79
 3.  Williams Mercedes     48
 4.  Sauber Ferrari        19
 5.  Red Bull Renault      13
 6.  Toro Rosso Renault    12
 7.  Force India Mercedes   7
 8.  Lotus Mercedes         6
 9.  McLaren Honda          0
10.  Marussia Ferrari       0