Formula 1 | Analiziramo i komentiramo VN Meksika #17

Prvu VN Meksika nakon 23 godine osvojio je Nico Rosberg, drugi je završio novopečeni trostruki svjetski prvak Lewis Hamilton, a treći je bio Valtteri Bottas.

Formula One World Championship 2015, Round 17, Mexican Grand Prix

Cijeli vikend je Rosberg ostavljao dojam bržeg Mercedesa na novoj stazi u Meksiku. U kvalifikacijama se to potvrdilo i Nijemac je uzeo pole position dvije desetinke ispred momčadskog kolege. Hamiltonovo guranje u prvom zavoju u Austinu prošloga tjedan mu je bilo samo dodatna motivacija, čini se dobro. Rosberg je, treba reći na boljoj strani (neparne startne pozicije su bile na trkaćoj putanji) grida imao bolji start, branio unutarnju putanju u prvi zavoj i na kraju prvog kruga ostao bez problema zadržao vodeću poziciju. Iza njih se desilo nekoliko promjene, dva Red Bulla su sada kao u Austinu bila iza Mercedesa, no ona najveća je pad Sebastiana Vettela. Naime, vozač Ferrarija je u prvom zavoju imao dodir s svojim momčadskim kolegom iz prošle sezone, Danielom Ricciardom. Ricciardo je napao s unutarnje strane, Vettel ga je zatvarao i došlo je do kontakta koji je Vettelu probušio zadnju desnu gumu i na kraju prvog kruga ga bacio na posljednje mjesto u utrci. Nitko nije kažnjen za incident, no iako su oba vozača krivicu prebacila na onog drugog, dojam je da je Vettel u prvom krugu trebao ipak malo više paziti i ostaviti malo više prostora.

Formula One World Championship 2015, Round 17, Mexican Grand Prix

Do same utrke nije bilo jasno koja će strategija prevladavati u utrci, a priče su se vrtile oko jednog ili dva zaustavljanja. Williams je prvi trepnuo i u osmome krugu pozvao Bottasa na prvu promjenu guma. Nakon njega su se i ostali odlučili na isto, no najdulje su na stazi ostali dva Mercedesa, Rosberg do 26., Hamilton do 28. kruga. Uglavnom, poredak se nakon promjena guma nije previše promijenio, Williamsi su prošli Ricciarda, a Perez je s osmog pao na jedanaesto mjesto. No domaći vozač je na tom setu medium guma odlučio ići do kraja i na njima odradio čak 53 kruga te se tako planirao popeti kroz poredak. U 52. krugu to se nije činila kao dobra odluka jer je na stazu izašao SC i svi su oko njega bili na novijim gumama pa je postojala realna mogućnost da Meksikanac u domaćoj utrci ostane bez bodova. SC je na stazu izašao zbog sudara Sebastiana Vettela, Nijemac je u sedmome zavoju, gdje se već ranije tokom utrke okrenuo i uništio taj set guma, samo produžio ravno u barijeru. Utrka je za Ferrari od jako loše postala užasna. Raikkonen je u međuvremenu odustao nakon dodira s Bottasom. Kimi je u utrku startao 19. zbog promjene mjenjača i dijelova pognske jedinice, probijao se kroz grid i došao do šeste pozicije, podij je bio moguć. No Bottas je iza njega dolazio na novim gumama, pokušao ga proći, došlo je do kontakta Kimijevog zadnje desnog i Bottasovog prednjeg lijevog kotača koji je uništio Kimijev ovjes. Sudci su to proglasili trkaćim incidentom. Mercedesi tokom SC-a mijenjali gume jer su ih oni primijenili ranije tokom utrke, iako za to nije bilo prave potrebe. Naime, htjeli su završiti na gumama sa što manje odvoženih krugova, kako bi izbjegli mogući Vettelov scenarij iz Spa. Rosberg je uredno ušao u boks u 46. krugu, no Hamilton je u sljedećem krugu umjesto promjene guma (mehaničari su ga čekali) preko team radio propitkivao tu odluku, da bi nakon još jednog kruga ipak i on ušao na promjenu guma.

Formula One World Championship 2015, Round 17, Mexican Grand Prix

Nakon restarta utrke snaga Mercedesovog motora u Williamsu je došla do izražaja i Bottas je lakoćom na kilometarskom pravcu prešao Kvyata za zadnje mjesto na podiju. Iza njih smo očekivali dosta promjena pozicija, no to je međutim izostalo, a Perez je uspio zadržati osmo mjesto. Zanimljivo, taj Bottasov prolaz Kvyata je bilo jedina promjena pozicija između 58. kruga (SC izašao sa staze) i 71., odn. kraja utrke. Red Bull na već drugi vikend zaredom pokazao koliko njihov dobra šasija pati zbog lošeg motora, a čini se da se ta situacija neće previše promijeniti i sljedeće godine. Naravno, ako će ih uopće biti na gridu sljedeće godine, Mercedes i Ferrari su digli ruke od opskrbljivanja RB-a, Honda razmatra tu mogućnost, no Ron Dennis ju blokira, a pitanje koliku želju nakon svih komentara od strane RB za time ima Renualt. Williams je pokazao suprotno, koliko nešto lošija šasije može profitirati zbog dobrog motora i sigurno će biti zadovoljni podijem na utrci koja nije trebala biti jedna od boljih za njih. Force India je ukupno, osmim mjestom Pereza i sedmim Hulkenberga uzela deset bodova. Ništa loše, ali niti ništa spektakularno. Verstappen je bio jedini Toro Rosso u bodovima, a Grosjean jedini Lotus. Sauber nije uzeo bodove, Ericsson je završio 12., a Nasr je imao svoje uobičajene probleme s kočnicama, koji su ovdje zbog problema s hlađenjem bilo izraženiji i u 57. krugu se parkirao pokraj staze. Jedna McLaren Honda, ona Alonsova je odustala u prvom krugu zbog problema s Mgu-H koji je korijene vukao još iz subote, dok je ona Buttonova imala mirnu utrku i završila 14. Kvalifikacije Button nije ni vozio zbog problema s Hondom.

Formula One World Championship 2015, Round 17, Mexican Grand Prix

Meksiko je pokazao na kakva mjesta bi Formula 1 trebala dolaziti. Tokom vikenda je na stazi bilo čak 335 850 gledatelja. Radi se o ljubiteljima motorsporta koji su svaki put kad je Checo Perez prošao pokraj tribine urlali od oduševljanja, koji su svakog vozača na podiju pozdravili ovacijama, koji su jedva čekali da se Formula 1 nakon 23 godine vrati u Meksiko. Takve slike nismo gledali u Koreji, Rusiji, čak i Indiji, a siguran sam da ih nećemo gledati niti u Azerbajdžanu sljedeće godine. No prije sljedeće godine moramo završiti ovu, a preostale su nam još dvije utrke. Prva od njih se vozi za dva tjedan u Brazilu, Sao Paulo na stazi Autodromo Jose Carlos Pace, poznatijom kao Interlagos. Prošle sezone tamo je sa pole positiona slavio Nico Rosberg.