Nico Rosberg, pobjednik je VN Španjolske. Uz pole position dan ranije i ovu pobjedu, nijemac je imao savršen vikend i tako ugrabio svoju prvu pobjedu ove sezone. Drugi je bio njegov timski kolega Lewis Hamilton, a treći Sebastian Vettel u Ferrariju.
Nakon 3 tjedna Formula 1 vratila se u Europu, u Španjolsku Barcelonu. Rosberg je svake kvalifikacije i utrku do sad završio iza Hamiltona i napravio je ono što je trebao. U subotu je na kvalifikacijama bio dvije i pol desetinke brži od Hamiltona i uzeo prvi pole position ove sezone. Vettel je bio na svojoj, ove sezone čestoj trećoj poziciji, dok je njegov momčadski kolega Raikkonen imao prilično loš krug u Q3 i startao tek sedmi, gotovo sekundu sporiji od Vettela.
Rosbergovi dosadašnji startovi (i prošle sezone) nisu uvijek bili najbolji, pa se očekivao dvoboj Mercedesa do prvog zavoja, ali je ovaj put Hamilton bio taj s lošijim startom i izgubio mjesto od Vettela, a zamalo i Bottasa. Veći dio prvog stinta od 16 krugova je Hamilton bio na repu Vettela, ali zbog karakteristika staze koje ne olakšavaju pretjecanje, mjesta za prolaz nije bilo. Probao je uči ranije u boks, no Mercedesovi mehaničari su imali problema s pričvršćivanjem zadnje lijeve gume, Hamilton je izgubio dvije sekunde i nakon prvih bokseva ostao iza Vettela unatoč ranijem zaustavljanju. Tokom drugog stinta u Mercedesu su odlučili prebaciti Hamiltona na strategiju s tri zaustavljanja umjesto planiranih dva, ranije su stali drugi put, prebacili se na tvrđe gume. Dok je Vettel, koji ga nije pratio, nego se držao prvotnog plana, obavio svoje drugo i zadnje zaustavljanje, Hamilton je bio ispred. Rosberg je cijelo to vrijeme na čelu vozio svoju utrku, pazio na gume, pazio na pogonsku jedinicu, vozio tek toliko koliko je trebalo i zadnji je u top četiri napravio zadnje zaustavljanje u boksu. Raikkonenove loše kvalifikacije su ga u utrci vjerojatno koštale jedne pozicije, one četvrte Valtterija Bottasa. Kimi je, drugačije od vodeće trojke, u drugom stintu bio na tvrđim gumama, a u zadnjem na mekšim. Lovio je Bottasa dosta dugo vremena, a kad ga je ulovio, ponovno zbog staze koja ne omogućuje laka pretjecanja, ga nije uspio proći. Bottas se polako naviknuo na branjenje pozicije od Ferrarijevih vozača pred kraj utrke – u Bahreinu je prije tri tjedna dosta dugo držao Vettela iza sebe, a sada Kimija.
U top šest završile su top tri momčadi – Mercedes, Ferrari i Williams. Dojam je da se Williams malo približio Ferrariju, sigurno više nego što se Ferrari približio Mercedesu. Ostaje za vidjeti kako će se razvijati ova situacija, jer je na papiru ova staza u kombinaciji s najtvrđim mogućim komponentama guma više odgovarala Mercedesu. Vettel je završio 45,3 sekunde iza Rosberga, taj razmak je u prve četiri utrke (izuzev Melbournea) bio znatno manji.
U kvalifikacijama se odličnim pokazao Toro Rosso. Domaći Sainz je bio peti, Max Verstappen desetinku iza njega čime su se oba Toro Rossa kvalificirala ispred oba Red Bulla. Na startu su dva rookiea izmjenila pozicije i izgubili jednu zbog Raikkonenovog prolaza, a onda je sve krenulo nizbrdo. Prošli su ih Massa, dva Lotusa te Ricciardo i već su do prvih ulaska u bokseve bili na rubu osvajanja bodova. Nakon što se dobar dio utrke vozio iza desetog Verstappena, Sainz ga je prošao u 62. krugu, da bi nešto kasnije ulovio pa zatim napao i Kvyata u Red Bullu, napravio dodir i morao rezati drugi zavoj čime je završio ispred Rusa. FIA nije kaznila Sainza uz objašnjenje da se radilo o trkaćem incidentu.
U Lotusu su imali zanimljivu utrku – prvo je Maldonado polomio desnu krajnju stranicu zadnje krila (u dodiru s Grosjeanom) čime je gubio performanse, da bi na kraju odustao u 52. krugu. Nakon pet utrka sezone, završio je samo jednu, iako treba reći da se nije radilo o njegovim krivicama. Grosjean je pak prebrzo ušao u boks i pogodio mehaničara na prednjoj dizalici. Nesretnik je dobio udar tamo gdje najviše boli, srećom bez većih ozljeda. U Španjolsku su došli s velikim nadama, no dojam je da su se, ako su se pomaknuli, pomaknuli prema iza. Grosjean je najavio nadogradnje u nadolazećim utrkama, pa treba držati oko na njima.
O Red Bullu se nam puno reći. Napokon su prošli crash test s novim nosom (iz četvrtog pokušaja), no napredak se nije vidio po rezultatima. U utrci su sačuvali čast i završili ispred sestrinskog Toro Rossa,barem sedmi Ricciardo, Kvyat nakon onog dodira sa Sainzom deseti. Slično Red Bullu, mirnu utrku su imali i u Sauberu, te Force Indiji. Nasr je uzeo 12. mjesto solidnih devet sekundi ispred Pereza, dok je iza njih Ericsson bio tek osam desetinki brži od Hulkenberga koji je puno vremana izgubio tokom 15 krugova provedenih iza Maldonada.
McLaren je imao velika očekivanja od Španjolske, na kraju ih se jako malo ostvarilo. Honda je uspjela naći nešto snage bez trošenja razvojnih tokena što se vidjelo na maksimalnoj brzini, no dojam je da šasija nije bila spremna na to. Oba bolida su plesala više nego u dosadašnjim utrkama, Button se tokom kvalifikacija i utrke žalio na kočnice. Alonsu se tokom utrke pokvario brake by wire sustav zbog čega je produžio ravno u prvom zavoju i kao Grosjean u boksu, srećom iskusan mehaničar se maknuo na vrijeme, ali Alonso je morao odustati u domaćoj utrci. Neki su mislili da će Mclaren ovdje doći do prvih bodova sezone, Alonso je čak i imao neke šanse s jako agresivnom strategijom (najdulje je ostao u prvom stintu na stazi – 24 kruga, ali sve što su ostvarili u utrci je Buttonovo mizerno 16. mjesto, ponovno krug iza vodećih, te jedino ispred dva Manora.
Sljedeća postaja na kalendaru je legendarni Monte Carlo, za dva tjedna, ali će momčadi prvo ostati u Barceloni, za dva dana testiranja. Nakon Rosbergove pobjede Hamiltonova i pete utrke sezone prednost se smanjila na solidnih 20 bodova, no u ovoj ranoj fazi sezone Nico će više gledati da vrati svoje samopouzdanje. U Monacu je pobijedio zadnje dvije utrke, sigurno će htjeti nastaviti taj niz. Prošle sezone je tamo osvojio onaj kontroverzni pole position i pobjedu nakon koje je, što zbog svojih dobrih vožnji i što zbog Hamiltonovih problema složio 14 bodova prednosti nad Hamiltonom nakon VN Njemačke. Nešto slično će htjeti napraviti i ove sezone, o slaganju prednosti ne može razmišljati, ali o zatvaranju Hamiltonove može i mora ako misli imati neke šanse za naslov.
Rezultati VN Kine:
1 Nico Rosberg Mercedes
2 Lewis Hamilton Mercedes
3 Sebastian Vettel Ferrari
4 Valtteri Bottas Williams/Mercedes
5 Kimi Raikkonen Ferrari
6 Felipe Massa Williams/Mercedes
7 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault
8 Romain Grosjean Lotus/Mercedes
9 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault
10 Daniil Kvyat Red Bull/Renault
Poredak u prvenstvu vozača:
1 Lewis Hamilton 111
2 Nico Rosberg 91
3 Sebastian Vettel 80
4 Kimi Raikkonen 52
5 Valtteri Bottas 42
6 Felipe Massa 39
7 Daniel Ricciardo 25
8 Romain Grosjean 16
9 Felipe Nasr 14
10 Carlos Sainz 8
11 Max Verstappen 6
12 Nico Hulkenberg 6
13 Sergio Perez 5
14 Marcus Ericsson 5
15 Daniil Kvyat 5
Poredak u prvenstvu konstruktora
1 Mercedes 202
2 Ferrari 132
3 Williams/Mercedes 81
4 Red Bull/Renault 30
5 Sauber/Ferrari 19
6 Lotus/Mercedes 16
7 Toro Rosso/Renault 14
8 Force India/Mercedes 11
9 McLaren/Honda 0
10 Marussia/Ferrari 0