Prvo - super tema
A drugo - ja tu baš i ne mogu pomoći
Iako sam zapravo još negdje od GT-a 3 počeo biti "hardkor", odn od tada gasim uvijek sve moguće asistencije u svakoj igri, i vozim na manualni mjenjač (GT3 je bio prva igra sa kojom sam počeo tako ponajviše jer mi je bila prva dovoljno realna da bih mogao to izvesti kako spada, i gdje sam skužio da manualnim mijenanjem imam više kontrole), nisam nikada imao volan tako da moj dojam i dalje nije 100% "realan".
No kako kažu da je teže voziti na kontroler, a ja evo već 10 godina vozim tako, i još uvijek sa svim aistencijama na off, a pri tom sam uvijek bio dobar, jako dobar, ili odličan u igrama koje sam igrao, valjda imam nekog znanja.
Ali kako rekoh, mogu govoriti iz pogleda samog kočenja, mijenjanja, a ne točno kako je na volanu/pedalama, ali princip je isti.
Za pad koncentracije ne znam jer meni je baš suprotno - što više toga moram radit, veća je koncentracija. Da danas idem vozit na automatci, pa zaspao bih tijekom utrke
Sad, ja sam zapravo neki čudan, hibridni vozač - iako sam globalno agresivac, neke zavoje (a ovisi i o igri, prolazim više tehnički). Ili barem pokušavam. Ono što mi oduvijek predstavlja problem su dugi zavoji koji idu za više od 90° - znači oni gdje se skoro okreće u "suprotni smjer", a dugi su. Ne znam akko bih to opisao dobro, npr Istanbul, Silverstone i Suzuka su takve staze.
Najbolji primjer od svih je možda Suzukin Spoon corner - njega nikad u nijednoj vožnji nisma prolazio kako spada.
Dok s druge strane ono što rasturam su šikane (brze ili spore), oni brzi zavoji gdje uopće nema, ili ima jako malo kočenja, no ne mislim na nešto tipa
drugi zavoj na Monzi na kojima "samo voziš", nego one gdje moraš uletiti sa točno određenom putanjom, pod pravim kutem, gdje ga moraš baš točno pogoditi i "dozirati" skretanje, odn držati točan pravac, i na taj način ćeš doslovno proletiti kroz zavoj, no ako bilo što pogriješiš, izletit ćeš iz njega kao iz katapulta.
Evo opet za primjer Suzuku, jer ima i takav jedan, i to meni jedna od najdražih zavoja uopće - 130R:
Taj, pa onda recimo Eau Rouge, pa
4. i 10. zavoj u VN Mađarske,
8. i 9. u Indiji itd.
Takve zavoje najviše volim, i uvijek ih vozim tako da prvi put krenem relativno polako kroz njih, i onda idme sve brže i brže, i tu mi pričinjava najveći gušt proći kroz zavoj sa što manje kočenja, ili ako je moguće, bez imalo kočenja/puštanja gasa, baš na granici izlijetanja
OK, tu nema neke posebne filozofije, no ono drugo što volim su šikane, i spori kratki zavoji, a tu pristupam sa tom kombinacijom agresivnosti i preciznosti. Za razliku od dugih zavoja koej en znam voziti, kratke znam, no moj način vožnje je da uvijek kočim što je kasnije moguće. Kao s aonim zavojima koje sma gore opisao, kako volim što je brže ići, na rubu izlijetanja, tako i takve zavoje volim zakočiti taman toliko da se stignem zaustaviti na vrijeme, ali uvijek ulijećem pod kutem koji je potreban da bih izašao iz zavoja optimalno.
Dakle recimo Indija prvi zavoj - idem skroz s lijeve strane, i zaletim se ko manijak koliko mogu, zakočim isto ko budala, taman na granici blokiranja kotača (a nekad mi se i zablokiraju na par desetinki, no dosta sam izvježban u tome i odmah pustim pa opet stisnem), i uletim u njega tako da dodirnem praktički desni rub staze i rokam po punom gasu već čim sam na pola zavoja, nekad i manje.
Stvar je dakle da pokušavam uvijek slijediti onu idealnu putanju, samo osim što kočim ko luđak, čak često sa blokadom (jer igram bez BAS-a i ikakvih asistencija), no to mi ni najmanje ne smeta, tako sam se naučio voziti, i ono drugo što radim je da često dajem puni gas, ili barem puno više nego što bi netko drugi, i što bi školski trebalo u zavoju, odn "prerano" se čupam iz njega što rezultira često laganim plesanjem bolida, kao kod kočenja blokadom kotača, no opet, to nije slučajno, nego tako sam se naučio voziti, a to je sve isto stvar one kontrole, da volim kontrolirati auto što više, i dosadno mi je kada ide kao po tračnicama, bez da je nešto stalno radim
Uf, napisao sma puno toga, a ne znam ima li kakve koristi ikome, jer se zapravo radi o mom stilu vožnje koji nekima (mnogima možda), ne paše, ali eto, ako netko želi probati na taj način...
I da, ono gdje bih mogao pomoći coletu, ili nekome možda tko tek počinje voziti više "sim", a tiče se mijenjanja brzine - ono gdje je meni mjenjač zapravo i najkorisniji, savršeni primjer za to su oni Suzukini uzastopni zavoji odmah nakon onog prvog.
Znači zavoji od 3 do 6. Takve zavoje, pogotovo kada se nanižu tako jedan za drugim - gdje stalno moraš usporavati i odmah potom ubrzavati, ja vozim praktički bez kočenja, nego - mijenjam brzine. Dakle, održavam više manje istu brzinu (ne kao gear nego speed
), i kod ulaska u zavoj prebacim u nižu brzinu (gear) čime "ograničim" auto, tj zakočim ga motorom taman da prođem zavoj a ne poljubim travu ili zid, i onda kod trena kada treba početi ubrzavati, kada dođe vrijeme za to, prebacim u višu te ga držim u toj do sljedećeg zavoja, bez da idme previše u okretaje (osim jasno ako je sljedeći zaovj puno dalje, ne kao ovi na Suzuki), i opet prije zavoja samo spustim brzinu, auto naglo uspori, ali i dobije strašan moment i ubrza ko lud kada opalim po gasu pri izlasku
Svjestan sam da ovaj način vožnje ne bi bio baš dobar za bolid da sam pravi šofer, i dapače, znam to napraviit uživo kad se malo zaje***am s autom, no nakon vožnjice spojka i kočnice ne miriše baš lijepo
Ali ovdje je riječ o igrama, i to je moguće. No svejedno em za ona luđačka kočenja kažnjavaju sa gumam koje prekratko traju (u apsolutno SVAKOJ vožnji mi je to najveći problem - morma u boks češće nego drugi), no što da kažem - dobro je onda možda da nisma pravi profi vozač jer bih na veliko uništavao motore/mjenjačke kutije/gume momčadima