A dobro, svakome njegovo. onda su dobre šanse da će se tebi trojka više svidjeti nego meni ;D
jer sumnjam da će ići sada opet na zatvorenost i "minimalizam"
Znam da nije prikladna tema, ali kad si vec spomenuo opsjednutost Alienom - jednostavno moram ;D
Prastara slika, pocastio se tocno za 18. rodjendan, preko 3 sata muke - crvenilo jer je slikano istog trena dok je bilo gotovo:
(http://i.imgur.com/Hu3hZ.jpg)
Sviđa mi se trailer, ne sviđa mi se co-op u takvoj igri. Iako je to zapravo i ajmo reć realno, jer neće sada tip baš svaki put biti sam bez partnera. Ma zapravo vjerujem u igru, iako se vjerojatno sve više miče od horora, i dvojak mi je bila puno manje strašna od jedinice pa je svejedno bila vrhunska igra, među najboljim prošle godine tako da zapravo ne sumnjam ni u ovo.
Čekaj, jesam li ja to rekao prošle godine? Što je već prošlo godinu i pol otkad sam igrao DS2???
Evo mojih dojmova nakon zavrsene igre na impossible tezini za 23 i pol sata.
Odmah moram napomenuti da sam spreman pojesti sva govna koja sam sasuo po igri prije izlaska. Onaj demo nije pokazao ni 0,1% igre. Takodjer vam je poznato da nisam fan serijala. Odmah da pojasnim... od prvog sam prema najavama ocekivao punokrvni survival horror, a drugi je jos vise zastranio po tom pitanju, iako su obje igre uz pravi pristup kvalitetne. I trojki bi se moglo naci mana (citava igra bi bila mana) uz takav pristup, ali nema smisla kad igra ne pokusava biti klasicni survival, a ono na sto su se fokusirali su odradili odlicno. Jako dobro zaokruzen proizvod koji pojede 95% smeca koje svakodnevno izlazi. Atmosfera je vrhunska, svidja mi se nacin na koji u prvoj polovici kombiniraju atmosferu i lokacije iz prethodnih igara.
Skuceni prostori, klaustrofobija i sve to pomijesano sa epskim prizorima koji mi spadaju medju najbolje sto je ova generacija igara ponudila. Bestezinsko stanje i lebdenje u orbiti Tau Volantis planeta se mora iskusiti da bi shvatili o cemu pricam. Cesto sam se na mjestu samo vrtio i osiguravao dovoljne kolicine kisika da sto duze mogu uzivati u navedenome, u tom trenutku je samo falio kvalitetan soundtrack da vec epskoj sceni da dodatnu snagu i impact. Mozda je i bolje ovako, samo sum i zvukovi disanja u mrtvom svemiru koji ti daje do znanja koliko si malen i beznacajan. Gameplay se nije previse promijenio, ali to ne zaci da je to negativna stavka, dapace, hit detekcija i scene dekapitiranja neprijatelja su bolje nego ikad.
Sustav craftanja je odlican, kao i mogusnost rastavljanja i preslagivanja dijelova i poboljsanja na oruzjima. Mala zamjerka bi isla na okrsaje i napucavanje s ljudskim protivnicima, tijekom kojeg se vidi nezrelost developera da ponudi tip-top TPS cover-based napucavanje i dostojan AI. Nebitno jer takve scene nisu ceste i opravdava ih prica. Prva cetvrtina ili bolje receno polovica mi je odlicna, samo spustanje na planet mi je mlako i u pocetku mi nije dobro sjelo. Nakon kratkog privikavanja i upijanja atmosfere mi je sve dobro sjelo, snijeg i mecava su uvjerljivi i detaljni. Tragovi u snijegu nisu na razini AC3 i UC2, ali su svejedno jako dobro docarani. Nova lokacija daje dasak svjezine, a ujedno je i tribute starim horror filmovima kao sto je The Thing.
Zastrasivanje s efektom "iskakanje cudovista iz ormara" na mene nije imalo nekog utjecaja, ali za to su krivi survival horrori koje igram za dobro jutro i cije OST-ove slusam za opustanje. Predvidljivo i totalno ocekivano gdje ce neprijatelji skociti pred ili iza vas. Jos vise se taj efekt gubi na zadnjoj tezini gdje se mnoge scene moraju vise puta ponavljati. Bez obzira na to, znalo je biti scena koje su me dobro iznenadile i soundtrack tj. razni zvukovi koji dobro docaravaju osjecaj nelagode i napetosti.
Prica mi ni prije nije bila neki vrh, sasvim solidna, a ovo je logican slijed dogadjaja i smjer u kojem je sve otislo. Predvidljivo, ali nikad naporno, a za to je zasluzan cjelokupni setting i dizajn koji me na trenutke zbilja odusevio. Dostojan zavrsetak po mom gustu, ALI (ne citati ako niste odigrali) Nakon odgledanih creditsa kao sto je i ocekivano, dano je do zanja da ovo nije kraj fransize kao ni glavnog protagonista.
Developer zna znanje i volio bi vidjeti neki njihov novi IP/projekt na novoj generaciji. Nisam ni razmatrao nesto ispod impossible tezine, istina, u par navrata je bilo frustracije da me mozak zapekao, ali posto sam mazohisticki pasji skot - uzivao sam u tome jako cer1njo
Nakon zavrsetka sam otkljucao dodatne modove kao stu su classic (po uzoru na prvi dead space), pure survival (neprijatelji ne ostavljaju municiju i health - sve se mora od sakupljenih resursa izraditi) i Hardcore mode (postoji save opcija i nastavljanje, ali nakon samo jedne smrti igra vas vraca skroz na pocetak i nema load opcije). Poceo sam taj HC mode i dosao do 5. chaptera, ali puno je lakse od impossible tezine, koja je ipak ultimativni izazov. Lakse jer je tezina hard i resursa ima u izobilju, HC je zbog te jedne smrti, ali kao sto rekoh, 5 chaptera bez igubljene mrvice healtha i ne stane mi vise u inventory municija i health. Odlicno zaokruzen i atmosferican proizvod kojemu u plus ide replay value i trajnost, mogucnost simuliranja survivala je jako dobra opcija i sve zagrizene fanove istoga ce donekle zadovoljiti. Definitivno preporuka i najbolja igra koju sam ove godine igrao - naravno, posto je godina tek pocela...
Nije mi tolko taj horor aspekt bitan, jer znam još od prvog DS da na mene ne pali taj njihov pristup hororu - više mi je problem na demu bil ti quick time eventi, non-stop Uncharted-like filing, ono famozno 'filmsko iskustvo', akcija, sve se ruši UUUUUUUUUU. cer1njo fpalm1
Morem kužiti da je nekome strašna igra, jer ima tu elementi horora, al meni 2 zida pofarbana krvlju i monster koj u susjednoj sobi ti pred nosom iskoči iz ormara nije pojam horora. cer1njo
Ma opet je sve to na kraju subjektivna stvar, svakome je na igrama nekaj drugo strašno - meni su te tipa SH, Fatal Frame, Amnesia puno gore od ovog - ovo je šetnja parkićem meni. cer1njo
Npr. Silent Hill dok još malo proučiš simboliku i te sve spike, onda te tek sjebe onak. cer1njo
Ima dobru atmosferu DS3, ali meni nije strašna ili nekaj - nema onog jezivog filinga, sve više ide na tzv. 'jump scares' kaj te pokušava trznuti, a kod mene to većinom izaziva roll eyes reakciju. cer1njo
BTW - priča je užasna zasad kolko vidim! cer1njo
Kakve su ono ljubavne Santa Barbara spike?!?! cer1njo
Glavno da gameplayem igra to nadoknađuje.
Za one koji su došli bar do 13. chaptera:
Norton nakon kaj sam završil s njim:
(http://i.imgur.com/3hVn7K9.jpg)
Baš mi je drago da je ta šupčina popušila olovo med oči. cer1njo
A borba s onom nemani, dok te proguta je totalni rip off s Gears of War 2, tam ima tak jedan celi level u nekoj beštiji kaj pilite i p00cate po nutra. cer1njo
Igra definitivno oće biti GoW. cer1njo
Dok kupis iste, onda da, ali i sebe jer si podrzal takvu politiku cer1njo
+ nije bas da si puno platil za igru cer1njo
Posveceno svima koji su odigrali na impossible cer1njo
Bloodbath - Eaten (http://www.youtube.com/watch?v=UBfoMgllphs#)
I've had one desire since I was born
To see my body ripped and torn
To see my flesh devoured before my eyes
I'm here for you, I volunteer as a human sacrifice
[Chorus]
Carve me up, slice me apart
Suck my guts and lick my heart
Chop me up, I like to be hurt
Drink my marrow and blood for dessert
EATEN...
My one desire, my only wish is to be-
EATEN...
The longer I live the more I'm dying to feel the pain
EATEN...
I would do anything to be-
EATEN...
My one desire, my only wish is to be-
EATEN...
I finally found you, my personal slaughter
As an appetizer,I let you taste my daughter
Call me sick but this is what I need
My only purpose here is for you to feed
[Chorus]
Carve me up, slice me apart
Suck my guts and lick my heart
Chop me up, I like to be hurt
Drink my marrow and blood for dessert
EATEN...
My one desire, my only wish is to be-
EATEN...
The longer I live the more I'm dying to feel the pain
EATEN...
I would do anything to be-
EATEN...
My one desire, my only wish is to be-
EATEN...
Desecrate me
Tear me limb from limb
Eviscerate me
Chew me to death
EATEN...
My one desire, my only wish is to be-
EATEN...
The longer I live the more I'm dying to feel the pain
EATEN...
I would do anything to be-
EATEN...
My one desire, my only wish is to be-
EATEN...
Evo i ja konačno odigrao DS3 i mogu reći da bi mi ovo bio daleko najbolji Dead Space samo da nema tog užasnog promašaja sa borbama. No istina sa kojom znam da se nitko ne slaže jest da mi je možda i ovako najbolji Dead Space što i mene rastužuje jer sam stvarno fan(boy) serijala i kada je takva situacija, znači da nisu fulali sa tom gameplay odlukom, ova igra bi mi bila remek-djelo, za 10/10.
Sve u igri mi je apsolutno vrhunsko. Osim navedenog što je loše, ali opet ne kroz cijelu igru, stvari sa municijom o kojoj ću kasnije (a nije tako ozbiljan problem, možda nije uopće problem) i doslovno jedne jedine scene koja mi je smiješna, a to je onaj reunite Ellie i Isaaca u mašini i ono kada se planet počne raspadati, sve odlazi k vragu i ovi sada se grle, pričaju kako će sve biti dobro ovo ono, bullshit. To mi je loše.
Ali sve ostalo mi je na mjestu, dapače uopće nisam primjetio odn imao dojam Santa Barbare o kojoj svi pričaju, tim više što mi je Isaac kao lik stvarno skroz na mjestu, a onaj Norton je šupak, ali dobro odlglumljeni šupak. Uopće mi nije zvučao nategnuto niti naporno u klasičnom smislu - naporan mi je bio jer je ljubomorni idiot ali za razliku od gore spomenute scene, nije djelovao patetično ili isforsirano.
Tako da kada se makne ta jedna jedina scena u cijeloj igri koja mi nije valjala, što je isto super jer mnoge vrhunske igre ih imaju i više od jedne, te taj promašaj sa borbom, sve ostalo mi je stvarno predobro - atmosfera mi je vrh u Dead Space serijalu. A to stvarno ima težinu jer sam ja jedan kompliciran tip (kao što Cole recimo već zna cer1njo) koji ima te neke svoje mušice u vezi mnogih stvari, a u vezi igara je ta da mi je stvarno rijetko, ali EKSTREMNO rijetko koji nastavak bolji od originala, bilo koje igre. Jasno, ne govorim o racing igrama ili sl gdje se ugl stvari popravljaju tj teško se može zaribati stvar, nego o igrama sa pričom i nekom atmosferom.
Ne znam točno čemu je tako, valjda kada mi se neka igra jako svidi, najčešće je to zbog atmosfere što je meni broj jedan parametar kod određivanja kvalitete igre i koliko će me zadržati, očekujem i od nastavka da ima istu takvu atmosferu, ali barem još malo bolju da nadmaši prethodnika koji mi je bio "originalan".
I tako recimo dok je Dead Space 2 možda (vjerojatno) i bolja igra od prvog dijela, prvi mi je ostao u sjećanju kao bolji jer mi se više svidjela ta atmosfera "napuštenog" broda koja me je strašno podsjećala na prvi Alien. I kada me dvojka više nije tako podsjećala na Aliena zbog mjesta odvijanaj radnje, dosta živih ljudi, šarenih svjetala i općenito osvjetljenih prostora, automatski mi je bila lošija od prvog. Zapravo daleko najbolji dio dvojke i jedan od rijetkih koje baš pamtim mi je bio povratak na Ishimuru, koja mi je sada bila još strašnija jer sam se sjećao tih prostorija i što se događalo u jedinici, a opet bilo je novo iskustvo. Tu su sjajno uspjeli postići taj neki strašan deja vu efekt na likove poput mene cer1njo Dakle to dovoljno govori o ovome što sam rekao o atmosferi i prvim dijelovima itd
No prvi sam odigrao 3 puta i to 2 puta za redom, i onda prije izlaska dvojke još jednom, trebao bih opet dati priliku dvojci da i nju odigram još barem jednom, i to sada i nakon trojke, i budem jednom već - odigrao sva 3 u komadu, možda mi se mišljenje promjeni.
Nego nazad na trojku - ona mi je atmosferom uspjela nadmašiti jedinicu. Inače kada kažem atmosfera, pritom mislim i na lokacije i zvuk, a često i protivnike i još koješta jer sve to čini neku specifičnu atmosferu. Dakle u trojci imamo i još naseljeni grad (dvojka), i napuštene brodove (jedinica), i planet i alienske tvorevine (oboje potpuno novo OK, u jedinici smo se kratko spustili na Aegis VII, ali svi koji su igrali oba znaju što mislim i da ono nije bilo pravo istraživanje planeta
), plus scene plutanja u svemiru koje su nešto fantastično i podigle su na n-tu potenciju dosadašnje takve izlete koji su se uglavnom ograničavali na neki "hodnik" između dvije prostorije. Pa one "cliffhanger" dionice, stvarno ima svega da doprinosi raznolikosti a ne odskače od osnovne ideje igre. Također iako je do sada u prethodnicima bilo malo The Thing štiha, to je bilo ugl zbog protivnika, dizajna istih, a sada imamo cijeli taj planet, plus muziku i razne scene i protivnike (poput onih glava koje hodaju koje se kreću na isti način kao u The Thingu). Alienska mašina podsjeća pak čak i na Predatora a opet ima i svoju originalnu atmosferu.
Onaj research facility, gdje slažemo Rosettu mi je bio jedan od najboljih dijelova igre, i možda i najbolji na planetu.
Mogao bih pisati do sutra o pojedinim dijelovima i kako su me oduševili, no kako sam već ionako dosta napisao, i vidi se poanta, da probam to zaključiti. Dakle DS3 mi ima najbolju atmosferu, lokacije, protivnike (ne količinu odn kretanje istih, samo dizajn i raznolikost), grafiku, zvuk, oružja (crafting), pa bome možda i priču i tko zna što još.
Ono što mi nema najbolje sam već naveo a sada samo da kažem kako i zašto - na nekim dijelovima zbog stvarno prevelike količine protivnika na premalom prostoru, ali tih dijelova ima stvarno za nabrojati na prste - i ono drugo - zbog prevelike brzine protivnika, što je puno veći problem. Ther je sve to jako dobro napisao i objasnio i skroz se slažem. Često nije prostor problem, čak i ako je zatvoren, bilo bi ga dosta, samo kada bi se moglo pobjeći tim beštijama a ne da je svaki pokušaj bježanja tjeranje u kut i mlaćenje ja njih-oni mene, i tako naizmjenično pa tko prvi padne.
Da su to bolje riješili, igra bi mi bila praktički savršena, jer stvarno nije problem u većem broju protivnika, dapače, zbog priče, lokacija i svega ostalog u trojci, paše tako.
Ali čak i ovako sam se brzo navikao, tj odlučio sam negdje na trećini igre prebaciti težinu na normal i igrati ju tako, smanjiti izazov i jednostavno uživati u atmosferi. Istina, šteta, jer bi izazov bio još bolji (da funkcionira kak spada), ali zbog toga mi igra i niej za tih 10/10, nego negdje 8/10. Ma neka sam proklet, možda i 9, negdje između, evo 8,5 cry1 cer1njo
P.S. Sad sam se sjetio još jedne a ujedno i zadnje scene koja mi smeta, no to se odvija svega 10 minuta prije one prošle, dakle isto na kraju, a to je kada Isaac skine masku kod borbe sa onim mjesecom - dovraga čovječe, u svemiru si, kako sad možeš disati? Samo jer ti se maska jammala pa da bude kul kao sada ćeš ti skinuti nju i razbiti ovog.
Ugl, to su doslovno dvije scene zajedno od par minuta koje su mi u cijeloj igri smetale.
I druga stvar - meni je igra toliko dobra unatoč tim problemima, a nisam recimo ni probao co-op, koji možda ne valja, no tada uopće ne umanjuje ocjenu igri jer ionako ga nisam ni tražio, a možda je dobar, što opet može samo povećati ocjenu i dojam.
I municija, to sam zaboravio iskomentirati. Prethodnici su imali različite tipove municije za svako oružje i to mi ovdje malo fali, pojednostavljeno je sa jednim. Da, razumijem da je sada tu crafting i tko zna kakvo se oružje može napraviti, ali opet se sva oružja mogu svesti na par tipova (municije) - energetska, "šiljci", eksplozivne naprave, obični metci- Možda još jedno ili dva. Ali kako rekoh, to nije prava mana jer to mi više smeta zbog navike i neke logike (kako može biti ista municija za rakete odn rocket launcher i plasma cutter?). Ali tko zna kako bi se tada tek sredio balans, koliko koje municije sakupiti i sl. Ugl, mana koja možda to i nije i ne smeta toliko.
Joj rekao sam post završiti davno ali još jedna stvar samo na koju da se osvrnem - mnogi su kritizirali dužinu. Istina, igra je dvostruko duža od prethodnika, završio ju za 20 sati i 15 minuta. Ali stvarno mi nije smetalo jer se lokacije stalno mijenjaju i igra cijelo vrijeme uspijeva biti zabavna, jer taman kad bi možda nešto postalo zamorno, dođe nova lokacija ili ubaci neku scenu penjanja ili anti-gravity ili nešto. Jedino gdje bi ta dužina mogla biti problem je za one koji žele speed run koljačinu, ili više prelazaka, no opet zbog prijašnjeg problema sa protivnicima mislim da ova igra nije za više prelazaka tj onih uzastopnih čime dolazmi do toga da dužina ne smeta nego je poželjna za igru koju nećemo odmah ponovno igrati cer1njo
A i nepošteno je - svi se žale kako su igre kratke, i onda kada jedna traje tih novaca koju netko da za nju, opet ne valja.
Dead Space 3: Floating Around Gameplay (http://www.youtube.com/watch?v=iW4yMEH0VoI#ws)
Samo ove scene (poseban naglasak na MUZIKU!!!! Skroz Alien cry1 hug1 hug1) čine po meni igru više nego vrijednom igranja
Katastrofa. Zanemarit ću ono sve što su napisali za prolaženje istim prostorima radeći iste stvari, ali priča - meni zajedno sa općom atmosferom najbitniji dio kod takve igre - e zasrali su ga da nisu mogli više. Naprave jednu ideju koja kako kažu traje 15 sati (meni i 20) i onda zbog pohlepe za dodatnom zaradom to odmah unište. Novi "propovjednik", WTF?
Pohlepni idioti kava1
Čak sam učinio nešto što nikad ne radim - pogledao kraj tog DLC-a na YT-u i ono - fakat predvidljivo i skroz evo uništilo priču. Vjerojatno samo zato što su sada napravili lakši posao za smisliti nastavak ako ga bude i ono bit će kao kul, na Zemlji. Iako ne znam šta će sada Isaac, inženjer kakav je, napraviti sam onu alien machine i uništiti sve one "mjesece" koji su sad oko Zemlje?? fpalm1