1. Usporediti s FC3 je teško jer su različiti žanrovi i totalno drukčiji koncepti. U obzir jedino dolazi usporedba po pitanji vizualne prezentacije, a i to nije relevantno jer je FC3 open world igra, a TR nije. Otok na mapi izgleda dosta velik, ali to je samo iluzija pošto je svako područje limitirano i u najboljem slučaju poluotvoreno, a napredak je jako linearan tj. strogo se prati priča i nema sandbox slobode u izboru pristupa.
Uncharted je poslužio kao uzor i glavna inspiracija. To se vidi gotovo na svakom koraku, čak su i neki kadrovi tj. kutevi kamere identični, pogotovo dok se Lara penje na toranj, samo što je ovdje prizor oku puno ugodniji jer je fini fokus na Larinu guzu
Tempo gameplaya je jako sličan, malo trčkaranja i skakutanja, pa nakon toga cover based borba i napucavanje ili korištenje basic stealth pristupa (luk i strijela) i tako u krug.
Zagonetke su izbacili - ima tu i tamo neka, ali nije u pravom smislu riječi zagonetka pošto ne treba koristiti intelekt. Ima "tu i tamo" quick time evenata i scena u kojima imaš jako malo kontrole i tijekom kojih je fokus na eksplozijama i preživljavanju nemogućeg. Ekvivalent tome bi u FPS igrama bile on-rails scene. Level dizajn po pitanju arta i gameplaya (veličina lokacija gdje se odvija borba, razmještaj covera, mogućnost horizontalnih i vertikalnih napada, taktiziranje itd.) je bolje odrađen u Unchartedu. Umjetna inteligencija je gotovo na istoj razini, samo Uncharted puno bolje prikriva mane, ovdje su agresivni na totalno krivi način. Nelogično napuštaju zaklon i zaletavaju se na igrača koji ih u tom trenutku može pitati u koje koljeno ili oko žele popljugati strijelu ili metak. Igram na hard i nije baš izazovno, pogotovo ako se pametno koristi cover kojeg protivnici vole jako brzo napustiti i krenuti u samoubilačku misiju. Hit detekcija ili napucavanje me iznenadilo u TR-u. Uncharted na tom polju ne briljira i neprijatelji šalju lošu povratnu informaciju nakon što popiju kilu olova. Da ne spominjem neke imaginarne šljemove zbog kojih im treba pola spremnika iz kalaša u glavu. Ovdje je potreban jedan metak u glavu i općenito je osjećaj satisfakcije nakon killa (pogotovo sa lukom) bolji, ali nemjte očekivati detekciju na razini RDR-a, Max Paynea ili Gears of wara. Pristup priči je puno ozbiljniji, borba za goli život i psihička transformacija tj. one spike: ne znaš za što si sve sposoban sve dok ti život nije ugrožen. Drake je totalna suprotnost, kuler koji iz svake situacije opasne za život radi sprdnju. Sve je stvar ukusa...
2. Radnja je limitirana na otok, nema putovanja po čitavom svijetu.