Evo i ja konačno odigrao DS3 i mogu reći da bi mi ovo bio daleko najbolji Dead Space samo da nema tog užasnog promašaja sa borbama. No istina sa kojom znam da se nitko ne slaže jest da mi je možda i ovako najbolji Dead Space što i mene rastužuje jer sam stvarno fan(boy) serijala i kada je takva situacija, znači da nisu fulali sa tom gameplay odlukom, ova igra bi mi bila remek-djelo, za 10/10.
Sve u igri mi je apsolutno vrhunsko. Osim navedenog što je loše, ali opet ne kroz cijelu igru, stvari sa municijom o kojoj ću kasnije (a nije tako ozbiljan problem, možda nije uopće problem) i doslovno jedne jedine scene koja mi je smiješna, a to je onaj
reunite Ellie i Isaaca u mašini i ono kada se planet počne raspadati, sve odlazi k vragu i ovi sada se grle, pričaju kako će sve biti dobro ovo ono, bullshit. To mi je loše.
Ali sve ostalo mi je na mjestu, dapače uopće nisam primjetio odn imao dojam Santa Barbare o kojoj svi pričaju, tim više što mi je Isaac kao lik stvarno skroz na mjestu, a onaj Norton je šupak, ali dobro odlglumljeni šupak. Uopće mi nije zvučao nategnuto niti naporno u klasičnom smislu - naporan mi je bio jer je ljubomorni idiot ali za razliku od gore spomenute scene, nije djelovao patetično ili isforsirano.
Tako da kada se makne ta jedna jedina scena u cijeloj igri koja mi nije valjala, što je isto super jer mnoge vrhunske igre ih imaju i više od jedne, te taj promašaj sa borbom, sve ostalo mi je stvarno predobro - atmosfera mi je vrh u Dead Space serijalu. A to stvarno ima težinu jer sam ja jedan kompliciran tip (kao što Cole recimo već zna
) koji ima te neke svoje mušice u vezi mnogih stvari, a u vezi igara je ta da mi je stvarno rijetko, ali EKSTREMNO rijetko koji nastavak bolji od originala, bilo koje igre. Jasno, ne govorim o racing igrama ili sl gdje se ugl stvari popravljaju tj teško se može zaribati stvar, nego o igrama sa pričom i nekom atmosferom.
Ne znam točno čemu je tako, valjda kada mi se neka igra jako svidi, najčešće je to zbog atmosfere što je meni broj jedan parametar kod određivanja kvalitete igre i koliko će me zadržati, očekujem i od nastavka da ima istu takvu atmosferu, ali barem još malo bolju da nadmaši prethodnika koji mi je bio "originalan".
I tako recimo dok je Dead Space 2 možda (vjerojatno) i bolja igra od prvog dijela, prvi mi je ostao u sjećanju kao bolji jer mi se više svidjela ta atmosfera "napuštenog" broda koja me je strašno podsjećala na prvi Alien. I kada me dvojka više nije tako podsjećala na Aliena zbog mjesta odvijanaj radnje, dosta živih ljudi, šarenih svjetala i općenito osvjetljenih prostora, automatski mi je bila lošija od prvog. Zapravo daleko najbolji dio dvojke i jedan od rijetkih koje baš pamtim mi je bio
povratak na Ishimuru, koja mi je sada bila još strašnija jer sam se sjećao tih prostorija i što se događalo u jedinici, a opet bilo je novo iskustvo. Tu su sjajno uspjeli postići taj neki strašan deja vu efekt na likove poput mene
Dakle to dovoljno govori o ovome što sam rekao o atmosferi i prvim dijelovima itd
No prvi sam odigrao 3 puta i to 2 puta za redom, i onda prije izlaska dvojke još jednom, trebao bih opet dati priliku dvojci da i nju odigram još barem jednom, i to sada i nakon trojke, i budem jednom već - odigrao sva 3 u komadu, možda mi se mišljenje promjeni.
Nego nazad na trojku - ona mi je atmosferom uspjela nadmašiti jedinicu. Inače kada kažem atmosfera, pritom mislim i na lokacije i zvuk, a često i protivnike i još koješta jer sve to čini neku specifičnu atmosferu. Dakle u trojci imamo i još naseljeni grad (dvojka), i napuštene brodove (jedinica), i planet i alienske tvorevine (oboje potpuno novo
OK, u jedinici smo se kratko spustili na Aegis VII, ali svi koji su igrali oba znaju što mislim i da ono nije bilo pravo istraživanje planeta
), plus scene plutanja u svemiru koje su nešto fantastično i podigle su na n-tu potenciju dosadašnje takve izlete koji su se uglavnom ograničavali na neki "hodnik" između dvije prostorije. Pa one "cliffhanger" dionice, stvarno ima svega da doprinosi raznolikosti a ne odskače od osnovne ideje igre. Također iako je do sada u prethodnicima bilo malo The Thing štiha, to je bilo ugl zbog protivnika, dizajna istih, a sada imamo cijeli taj planet, plus muziku i razne scene i protivnike (poput onih glava koje hodaju koje se kreću na isti način kao u The Thingu). Alienska mašina podsjeća pak čak i na Predatora a opet ima i svoju originalnu atmosferu.
Onaj research facility, gdje slažemo Rosettu mi je bio jedan od najboljih dijelova igre, i možda i najbolji na planetu.
Mogao bih pisati do sutra o pojedinim dijelovima i kako su me oduševili, no kako sam već ionako dosta napisao, i vidi se poanta, da probam to zaključiti. Dakle DS3 mi ima najbolju atmosferu, lokacije, protivnike (ne količinu odn kretanje istih, samo dizajn i raznolikost), grafiku, zvuk, oružja (crafting), pa bome možda i priču i tko zna što još.
Ono što mi nema najbolje sam već naveo a sada samo da kažem kako i zašto - na nekim dijelovima zbog stvarno prevelike količine protivnika na premalom prostoru, ali tih dijelova ima stvarno za nabrojati na prste - i ono drugo - zbog prevelike brzine protivnika, što je puno veći problem. Ther je sve to jako dobro napisao i objasnio i skroz se slažem. Često nije prostor problem, čak i ako je zatvoren, bilo bi ga dosta, samo kada bi se moglo pobjeći tim beštijama a ne da je svaki pokušaj bježanja tjeranje u kut i mlaćenje ja njih-oni mene, i tako naizmjenično pa tko prvi padne.
Da su to bolje riješili, igra bi mi bila praktički savršena, jer stvarno nije problem u većem broju protivnika, dapače, zbog priče, lokacija i svega ostalog u trojci, paše tako.
Ali čak i ovako sam se brzo navikao, tj odlučio sam negdje na trećini igre prebaciti težinu na normal i igrati ju tako, smanjiti izazov i jednostavno uživati u atmosferi. Istina, šteta, jer bi izazov bio još bolji (da funkcionira kak spada), ali zbog toga mi igra i niej za tih 10/10, nego negdje 8/10. Ma neka sam proklet, možda i 9, negdje između, evo 8,5
P.S. Sad sam se sjetio još jedne a ujedno i zadnje scene koja mi smeta, no to se odvija svega 10 minuta prije one prošle, dakle isto na kraju, a to je
kada Isaac skine masku kod borbe sa onim mjesecom - dovraga čovječe, u svemiru si, kako sad možeš disati? Samo jer ti se maska jammala pa da bude kul kao sada ćeš ti skinuti nju i razbiti ovog.
Ugl, to su doslovno dvije scene zajedno od par minuta koje su mi u cijeloj igri smetale.
I druga stvar - meni je igra toliko dobra unatoč tim problemima, a nisam recimo ni probao co-op, koji možda ne valja, no tada uopće ne umanjuje ocjenu igri jer ionako ga nisam ni tražio, a možda je dobar, što opet može samo povećati ocjenu i dojam.
I municija, to sam zaboravio iskomentirati. Prethodnici su imali različite tipove municije za svako oružje i to mi ovdje malo fali, pojednostavljeno je sa jednim. Da, razumijem da je sada tu crafting i tko zna kakvo se oružje može napraviti, ali opet se sva oružja mogu svesti na par tipova (municije) - energetska, "šiljci", eksplozivne naprave, obični metci- Možda još jedno ili dva. Ali kako rekoh, to nije prava mana jer to mi više smeta zbog navike i neke logike (kako može biti ista municija za rakete odn rocket launcher i plasma cutter?). Ali tko zna kako bi se tada tek sredio balans, koliko koje municije sakupiti i sl. Ugl, mana koja možda to i nije i ne smeta toliko.
Joj rekao sam post završiti davno ali još jedna stvar samo na koju da se osvrnem - mnogi su kritizirali dužinu. Istina, igra je dvostruko duža od prethodnika, završio ju za 20 sati i 15 minuta. Ali stvarno mi nije smetalo jer se lokacije stalno mijenjaju i igra cijelo vrijeme uspijeva biti zabavna, jer taman kad bi možda nešto postalo zamorno, dođe nova lokacija ili ubaci neku scenu penjanja ili anti-gravity ili nešto. Jedino gdje bi ta dužina mogla biti problem je za one koji žele speed run koljačinu, ili više prelazaka, no opet zbog prijašnjeg problema sa protivnicima mislim da ova igra nije za više prelazaka tj onih uzastopnih čime dolazmi do toga da dužina ne smeta nego je poželjna za igru koju nećemo odmah ponovno igrati
A i nepošteno je - svi se žale kako su igre kratke, i onda kada jedna traje tih novaca koju netko da za nju, opet ne valja.
Samo ove scene (poseban naglasak na MUZIKU!!!! Skroz Alien
) čine po meni igru više nego vrijednom igranja