Evo službeno i teme volana kojeg nakon 2 godine iščekivanja i želje napokon i posjedujem.
Iako sam prije same nabave volana bio dosta skeptičan da to vrijedi tih novaca, čim sam isprobao volan, sva briga je pala u vodu. Lagano oduševljenje izbijalo je iz dana u dan.
Prvo da napomenem da će ovo biti tema o volanu Fanatec 911 GT2 u kojem ću spomenuti pak i možda najbitniju stavku cijelog tog virtualnog racing iskustva, a to su ClubSport pedale, no o tome nešto više kasnije i u drugoj temi.
Prvo što me oduševilo je pakiranje volana koje je dojmljivo i zanimljivo napravljeno. Kutija je stvarno nešto posebno i zbog samog izgleda je valja zadržati, a i odlično je mjesto za odlaganje volana, a ne zauzima puno prostora. Fanatec je na zanimljiv način osmislio unboxin volana, odlično rekao bih.
Fanatec 911 GT2 tek dobiva pravi smisao uz jednako, ako ne i više kvalitetne pedale pod nazivom Club Sport. Pedale teže 5 kilograma i dojmaju se vrlo masivne. Osjećaj je nevjerovatan. Pedala gasa ima nevjerovatnu lakoću potiska, dok pedala kočnice ima dosta teži hod, ali i potenciometar kojim se regulira vibracija (ovisno o postavkama volana) kočnice odnosno seta pedala. Ista ta vibracija prilikom stiska se prenosi i na volan koji ima dva motora sa lijeve strane obruča volana i sa desne.
Volan je prilično težak i odmah na prvi dodir ostavlja dojam, da je to pravi volan, da nije komad plastike obložen nekakvom gumom i navlakom. Volan se lako i brzo montira na bilokakvo postolje ili na običan radni stol. Nakon što se volan pričvrsti za podlogu maksimalno je stabilan i nigdje ne bježi. Montaža volana traje jednu minutu, tako da u svakom trenutku možete brzo pospremiti ili montirati.
Volan je prvotno isproban u GT5 na PS3 i čim se konektira preko USB kabla pojavi se PS3 layout gumbiju na volanu. U odnosu na G27 koji je službeno podržan u igri, nisam primjetio ništa lošiju kontrolu volana, naprotiv imao sam dojam da je bolje podržan nego Logitechov volan za GT5. U Forzi Motorsport 4 sam se oduševio koliko je dobro podržana bežičnost volana. Uopće nema nikakvog lagga i reakcija je instantna - nevjerovatno.
Fanatec 911 GT2 se spaja žičano sa PC-em i PS3-om, dok sa X360 se spaja bežično pritiskom na X360 gumb sa lijeve strane volana iza Shiftera. Uz volan dobijete kabel za povezivanje volana i seta pedala, adapter za povezivanje sa G25/27 pedalama, te USB kabel za PC i PS3 te kabel za napajanje volana. Volan dolazi u originalnoj verziji bez paddle shiftera koji se mogu dodatno naručiti u običnoj ili Club Sport verziji. Osobno mi je trebalo malo vremena za privikavanje u odnosu na shiftere sa G27 jer se tamo čuje klik i shifter je nekako stabilniji, odnosno črvšći. Mana ovim ClubSport shifterima je što su nevjerovatno tihi, gotovo kao da ni nema klika.
Pri spajanju s PC-em i X360 pojavljuje se službeni X360 layout. Volan je isproban na PC-u u igrama F1 2011 i DiRT3. FFB koji me najviše plašio i zanimao ispao je čudo jedno. Volan se nevjerovatno ponaša, a sve to bilo bi i razumljivo kada bi se znalo da je gotovo nečujan. Da FFB koji trga iz ruku, a nečujan je. To je odlična stvar za one koji vole bacit utrku u kasne noćne sate. Na X360 vozila se Forza Motorsport 4 i dojam je fantastičan.
Postavke volana na volanu su nešto stvarno posebno i prilikom spajanja na određenu platformu možete odabrati i određeni setting koji imate za pojedinu igru (podržava 5 settinga). U settingu se može odabrati sljedeće: Sensitivity (SEn), Force feedback strength (FF), Vibration strength (Sho), Drift mode (dri), ABS, Linearity (Lin), Deadzone (dEA), Spring (SPr), Damper (dPr). Oduševljava činjenica da postavke unutar igre možete korigirati primarnim postavkama volana.
Nešto gore u tekstu spomenuo sam ABS opciju settinga na volanu, također na početku teksta sam spomenuo vibraciju kočenja. U DiRT 3 igri koja je poznata po odličnoj detekciji podloge bilo je idealno taj osjećaj prenjeti na volan, pa sam u postavkama ABS stavio na 0, da bi dobio vibriranje volana i seta pedala uzduž cijele rally vožnje, vjerujte osjećaj je fenomenalan. Za vožnje poput GT5 i FM4 ABS postavke su na 90, tako da vibracija simulira naglo kočenje i blokiranje kotača tek onda kada se papučica kočnice stisne sa 90% jakosti. Takva inovativnost daje dodatnu draž realnosti.
INFO:Fanatec 911 GT2ClubSport PedalsFanatec Wheel Setting FanSiteDOJAM:Volan je veličanstven u svakom pogledu i ko ima mogućnosti ima moju preporuku. Ja sam prezadovoljan sa svime. Od mana jedino bi istaknuo nešto slabije paddle shiftere i PS2 utor za kabel na Club Sport pedalama, jer ako se malo zakači kabel vrlo lagano ispada van, no ukoliko se pazi i ne predstavlja nekakav problem. U igrama volan radi bez grešaka i kada vozite razne automobile, stvarno imate osjećaj da držite pravi pravcati volan. Masivan je i ugodan u rukama, a gumbi za navigaciju su odlični. Ergonomski i lijepo raspoređeni. Volan broji 14 programiranih gumbiju koji se mogu programirat po želji - vrlo pohvalno. Fanatec 911 GT2 oduševljava na svakom koraku, nadam se da vam se sviđa ova opširna recenzija i slobodno priupitate štogod da vas zanima.