Evo mojih dojmova nakon zavrsene igre na impossible tezini za 23 i pol sata.
Odmah moram napomenuti da sam spreman pojesti sva govna koja sam sasuo po igri prije izlaska. Onaj demo nije pokazao ni 0,1% igre. Takodjer vam je poznato da nisam fan serijala. Odmah da pojasnim... od prvog sam prema najavama ocekivao punokrvni survival horror, a drugi je jos vise zastranio po tom pitanju, iako su obje igre uz pravi pristup kvalitetne. I trojki bi se moglo naci mana (citava igra bi bila mana) uz takav pristup, ali nema smisla kad igra ne pokusava biti klasicni survival, a ono na sto su se fokusirali su odradili odlicno. Jako dobro zaokruzen proizvod koji pojede 95% smeca koje svakodnevno izlazi. Atmosfera je vrhunska, svidja mi se nacin na koji u prvoj polovici kombiniraju atmosferu i lokacije iz prethodnih igara.
Skuceni prostori, klaustrofobija i sve to pomijesano sa epskim prizorima koji mi spadaju medju najbolje sto je ova generacija igara ponudila. Bestezinsko stanje i lebdenje u orbiti Tau Volantis planeta se mora iskusiti da bi shvatili o cemu pricam. Cesto sam se na mjestu samo vrtio i osiguravao dovoljne kolicine kisika da sto duze mogu uzivati u navedenome, u tom trenutku je samo falio kvalitetan soundtrack da vec epskoj sceni da dodatnu snagu i impact. Mozda je i bolje ovako, samo sum i zvukovi disanja u mrtvom svemiru koji ti daje do znanja koliko si malen i beznacajan. Gameplay se nije previse promijenio, ali to ne zaci da je to negativna stavka, dapace, hit detekcija i scene dekapitiranja neprijatelja su bolje nego ikad.
Sustav craftanja je odlican, kao i mogusnost rastavljanja i preslagivanja dijelova i poboljsanja na oruzjima. Mala zamjerka bi isla na okrsaje i napucavanje s ljudskim protivnicima, tijekom kojeg se vidi nezrelost developera da ponudi tip-top TPS cover-based napucavanje i dostojan AI. Nebitno jer takve scene nisu ceste i opravdava ih prica. Prva cetvrtina ili bolje receno polovica mi je odlicna, samo spustanje na planet mi je mlako i u pocetku mi nije dobro sjelo. Nakon kratkog privikavanja i upijanja atmosfere mi je sve dobro sjelo, snijeg i mecava su uvjerljivi i detaljni. Tragovi u snijegu nisu na razini AC3 i UC2, ali su svejedno jako dobro docarani. Nova lokacija daje dasak svjezine, a ujedno je i tribute starim horror filmovima kao sto je The Thing.
Zastrasivanje s efektom "iskakanje cudovista iz ormara" na mene nije imalo nekog utjecaja, ali za to su krivi survival horrori koje igram za dobro jutro i cije OST-ove slusam za opustanje. Predvidljivo i totalno ocekivano gdje ce neprijatelji skociti pred ili iza vas. Jos vise se taj efekt gubi na zadnjoj tezini gdje se mnoge scene moraju vise puta ponavljati. Bez obzira na to, znalo je biti scena koje su me dobro iznenadile i soundtrack tj. razni zvukovi koji dobro docaravaju osjecaj nelagode i napetosti.
Prica mi ni prije nije bila neki vrh, sasvim solidna, a ovo je logican slijed dogadjaja i smjer u kojem je sve otislo. Predvidljivo, ali nikad naporno, a za to je zasluzan cjelokupni setting i dizajn koji me na trenutke zbilja odusevio. Dostojan zavrsetak po mom gustu, ALI (ne citati ako niste odigrali)
Nakon odgledanih creditsa kao sto je i ocekivano, dano je do zanja da ovo nije kraj fransize kao ni glavnog protagonista.
Developer zna znanje i volio bi vidjeti neki njihov novi IP/projekt na novoj generaciji. Nisam ni razmatrao nesto ispod impossible tezine, istina, u par navrata je bilo frustracije da me mozak zapekao, ali posto sam mazohisticki pasji skot - uzivao sam u tome jako
Nakon zavrsetka sam otkljucao dodatne modove kao stu su classic (po uzoru na prvi dead space), pure survival (neprijatelji ne ostavljaju municiju i health - sve se mora od sakupljenih resursa izraditi) i Hardcore mode (postoji save opcija i nastavljanje, ali nakon samo jedne smrti igra vas vraca skroz na pocetak i nema load opcije). Poceo sam taj HC mode i dosao do 5. chaptera, ali puno je lakse od impossible tezine, koja je ipak ultimativni izazov. Lakse jer je tezina hard i resursa ima u izobilju, HC je zbog te jedne smrti, ali kao sto rekoh, 5 chaptera bez igubljene mrvice healtha i ne stane mi vise u inventory municija i health. Odlicno zaokruzen i atmosferican proizvod kojemu u plus ide replay value i trajnost, mogucnost simuliranja survivala je jako dobra opcija i sve zagrizene fanove istoga ce donekle zadovoljiti. Definitivno preporuka i najbolja igra koju sam ove godine igrao - naravno, posto je godina tek pocela...