PC:SiječanjTom Clancy's Splinter Cell -
[11h] - Ako zanemarimo dosadnu ili barem dosadno prezentiranu priču, probleme sa AI-em i neke bugove sa sjenama, igra je vrhunska. Ali na stranu priča, problemi koji bitno narušavaju gameplay su stražari koji tog trena kada se alarm podigne uvijek znaju gdje se nalazite, makar u najvećem mraku, i uvijek precizno pucaju ravno u vas, kao i problemi sa detekcijom svjetla gdje vas nekad nitko ne vidi odmah do lampe, a nekad vide u mraku kada sami svog lika ne vidite. Kad se sve zbroji i oduzme, ocjena -
7/10F.E.A.R. -
[8h] - Nešto vrhunsko što bi svatko tko ju je nekako preskočio (poput mene), trebao odigrati. Stara škola FPS-a - nema regeneracije zdravlja, covera ili radara. Samo vi, puška, svjetiljka, strah i napucavanje. I to kakvo. Osjećaj pucanja je bolji nego išta što se danas nudi, pogotovo u kombinaciji sa slow motionom i sjajnom fizikom koja isto može posramiti mnoge moderne naslove. Atmosfera je kombinacija Dooma 3 i Half-Life 2. Treba li bolja preporuka? -
9/10F.E.A.R. Extraction Point -
[4h] - Gameplay i atmosfera originala, no ovaj put još strašnija. Čak malo previše naglaska na strah a manje na napucavanje. Priča pomalo dosadnjikava i početak silovanja lika Paxtona Fettela koji je trebao ostati tamo gdje je završio u originalu. -
7/10F.E.A.R. Perseus Mandate -
[6h] - Za razliku od prethodnika manje strašan ali i puno više pucanja koje ostavlja veći osjećaj zadovoljstva. Priča također smislenija. Još jedan naslov, kao i prethodnik, iz vremena kada su se DLC-ovi zvali ekspanzije i trajali su kao današnji AAA naslovi s time da je Perseus Mandate još duži od Extraction Pointa -
8/10F.E.A.R. 2 Project Origin & Reborn -
[11h] - Puno moderniji naslov veće produkcijske vrijednosti što se vidi od grafike do načina prezentacije priče i nekih novih gameplay elemenata poput upravljanja mechom odn armorom. Iako manje strašan od prvog i sa nešto lošijim slo-mo efektom te samim time borbom, zapravo jako dobra igra koja je od modernizacije pokupila više-manje samo dobre strane i nijedan element igre koji je možda upropašten, nije zbog novotarija. Dapače, upravljanje mechom npr je jako zabavno i zadovoljavajuće. Još uvijek preporuka. DLC strašno kratak ali osim priče lošije nego Project Origin (opet Fettel besmislice), sve ostalo je na nivou pa čak i zabavnije -
8/10F.E.A.R. 3 -
[7h] - Crna ovca serijala i za razliku od bilo kojeg F.E.A.R. naslova, ovaj ne bih preporučio nikome osim eventualno ljudima koji nisu igrali nijedan prethodnik i iz nekog razloga neće, te pored toga nisu igrali Modern Warfare i Crysis, jer igra je kao kombinacija ta dva serijala, ali lošija. Znači, ne mogu je preporučiti nikome. Trojka je donijela još modernizacije, ali za razliku od dvojke koja je pokupila dobre stvari, ovaj naslov je uzeo sve najgore i sve to zapakirao u najbesmisleniju priču do sad. Da, opet Fettel. Glavni lik je također trebao ostati anonimus jer su ga predstavili kao najantipatičnijeg protagonista ikad. Igra ima veze sa F.E.A.R.-om kao krava sa baletom. Silovanje mrtvog konja -
5/10VeljačaDead Space 3 -
[20h] - Igra koja mi ima jednu, doduše ne malu ali jedinu pravu manu - u jedno 10-ak situacija u igri uništen gameplay zbog lošeg omjera količine i brzine neprijatelja i veličine prostora. Sve ostalo je apsolutno fenomenalno - atmosfera, grafika, zvuk, lokacije, raznolikost, detalji, naracija... Kao žestoki fan serijala i to jedan koji je bio skeptičan prema trojci mogu reći da mi je ovo daleko najbolji Dead Space i to unatoč već spomenutoj mani koja mi ruši ocjenu za jedan, ali sa one maksimalne -
9/10OžujakTom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow -
[8h] - Skoro ista jedinica sa minimalnim poboljšanjima ali zato sa puno više raznolikih lokacija i malo manje zamornom pričom, iako još uvijek dosadnjikavom. Splinter Cell 1.5 -
7/10TravanjDear Esther -
[6h] - Igra koja to nije - jedine kontrole su kretanje lika, dakle WASD i miš. Nema tipke za interakciju, nema skoka, nema ničeg drugog. Ovo je više interaktivni roman. Kao što Quantic Dream radi fuzije igara i filmova tako je ekipica zadužena za ovo posebno iskustvo napravila kombinaciju igre i knjige. I uspjelo im je. Atmosfera može posramiti većinu naslova ogromne produkcijea posebnu draž daje razmišljanje o tome što se zapravo dogodilo tokom, nakon igre, i tijekom ponovnog igranja - ?/? [kako ocjeniti (i usporediti sa drugima) nešto što nisam uopće doživio kao igru? Ocjena je -
obavezno igratiSrpanjAlan Wake -
[18h] - Od kreatora Max Paynea nisam ništa manje ni očekivao. Dapače, Alan Wake je nadmašio moja očekivanja i automatski ušao u jedne od najboljih igara koje sam odigrao ove godine ali i u zadnjih nekoliko godina. Nekima je gameplay repetitivan, ali meni se svidio. No više od gameplaya mi se svidjela atmosfera igre, naracija i općenito cjelokupna prezentacija koja odaje dojam gledanja neke horor/triler serije (Twin Peaks mhm). Igra obiluje i Easter Eggovima te hrpetinom referenci na ranije naslove Remedya, filmove, knjige, serije - ma općenito sve na što se mogla referirati. Must play za sve ljubitelja bilo čega navedenog u prethodnim rečenicama -
9/10StudeniDiablo III -
[30+h] - Ne znam što bih točno rekao o Diablu 3, pa ću za početak da me malo razočarao. Nije problem u novoj mehanici razvoja lika, koja mi je bila čudna u početku ali sam se brzo navikao, niti je problem u općenito izmijenjenim nekim gameplay elementima nego u manjku one jezive atmosfere iz prva dva dijela i pomalo dosadnim dijelovima priče/levela. Dobar dio prvog acta i velika većina drugog su dosadni i "preveseli". Tek treći i četvrti donose pravu Diablo atmosferu no problem je što su ta dva i najkraći te ih svejedno ubija paleta boja i grafika. Blizzard uporno gura wowovski stil grafike u sve svoje igre i dok u drugima još i može proći, za Diablo isti nikako nije. Šteta, da su se zadržali realizma i napravili cijelu igru mračnom, a ne samo drugu polovicu uz izuzetak par dungeona na početku, rekao bih da je super, no i ovako nije riječ o lošoj igri, dapače, prelazim ju ponovno na većoj težini samo, moglo je to i bolje -
7/10PS2:OžujakDevil May Cry 3: Dante's Awakening -
[17h] - Iako veliki fan serijala ovu sam igru preskočio zbog određenih okolnosti. No zaigravši ju sada u 2013-oj sjela mi je k'o budali šamar. Osvježenje od opće debilizacije i igara kojima je opcija hard ekvivalent nekadašnjem easyu. Klasični DMC, nema se što puno reći u odnosu na druge nastavke. Strašno podsjeća na prvi - lokacije, protivnici, priča - ali to je očito i bio cilj nakon lošeg prethodnika. Jako težak, čak i za pojmove od prije 7-8 godina ali zato nagrađujuć i zadovoljavajuć sa odličnim replay valuem -
9/10PS3:KolovozGod of War III -
[9h - in progress] - Ne znam je li mi najbolji nastavak God of Wara ili je takav dojam zbog nevjerojatne vizualne prezentacije koja je GoW-ove epske lokacije i gigantske likove dovela na skroz novu razinu. Kako god bilo, riječ je objektivno o odličnoj igri koja lijepo zatvara trilogiju Duha Sparte i više je nego dostojna svog imena. Ocjena -
kada još jednom završim igru što će biti u narednih par tjedana - današnji datum 20.10.2013.
RujanKillzone 2 -
[7h] - Igra je počela kao odlična prezentacija PS3 mogućnosti ali ništa više. Prvih sat ili nešto više igre sam imao dojam da je riječ samo o tech demou i da ću brzo zaboraviti igru. No ubrzo ista postaje jedno sjajno iskustvo rata zamotano u prekrasan paket, koji iako lošiji od onog famoznog E3 demoa prije skoro 10 godina, još uvijek ostavlja usta otvorena. Priča je onako, OK, likovi su nepamtljivi i nezanimljivi ali level dizajn, osjećaj napucavanja i opća atmosfera rata te savršen zvuk koji dodatno pridonosi tome ovu igru svrstavaju u bolje shootere koje sam igrao -
8/10ListopadKillzone 3 -
[6h] - Gotovo sve što sam naveo za Killzone 2 ne vrijedi za trojku. Prvo, cijela igra koliko god zvuči nevjerojatno, izgleda lošije od dvojke. I tome je svjedočio još jedan par očiju pored mene. Atmosfera i općenito osjećaj borbe za goli život su uništeni raznim glupostima poput ammo cacheva na svakom koraku, glupih macho animacija koje prekidaju igru doslovno svakih 5 minuta, i ne razrijeđuju se prema kraju igre te općenito nekako manje mračne atmosfere. Ne znam što su radili sa trojkom no iz cijele igre pamtim 2 levela koji su mi bili iznadprosječno zabavni. Sve ostalo nije uopće dostojno imena prethodnika. Najlošiji Killzone -
6/10Heavy Rain -
[10h] - Ovo remek-djelo ne mogu opisati ničim manjim od superlativa. Spoj igre i filma koji nekako uspjeva biti bolji i od jednog i od drugog odn svrstati se rame uz rame i sa najboljim igrama i filmovima. Jedna od malobrojnih uz koju su suze uspjele poteći. Sve u ovoj igri je jednostavno savršeno - od prezentacije preko interfacea do gameplaya (za takav tip igre) do onih najbitnijih stvari - atmosfere, priče, likova, mogućnosti odabira i samim time replay valuea do atmosfere, atmosfere i opet atmosfere! Činjenica da pored svega toga igra ne završava kada lik umre nego ide dalje skroz drugim tokom stvarno diže ovo virtualno čudo u vrh svega ikad odigranog. A glazba je isto nešto posebno, vrijedno Grammya ili kojekakve druge muzičke nagrade. Osobno eto, jedna od najboljih igara ikad, i to dok brojim na prste -
10/10Beyond: Two Souls -
[10h] - Igra zapravo u gotovo svim elementima lošija od Heavy Raina osim "filmičnosti" koja je podignuta na još višu razinu i granica igre i filma je postala gotovo neprimjetna. Ellen Page je odglumila i rekreirana u igri uvjerljivije nego u bilo kojem filmu u kojem sam ju gledao. Interface je još veći minimalizam i kontrole još prirodnije izvedene. Ali igra na žalost nudi manje mogućnosti za razvoj i grananje priče odn odluke donesene u igri nisu toliko drastične kao u HR-u te mi se čini da (skoro) nijedna ne utječe na završetak igre po onome što sam vidio. Također, priča Heavy Raina mi je bila zanimljivija. Možda ne sama po sebi nego pred kraj same igre su mi osobno uništili nekakav feeling igre do tad sa političkim spletkama. No opet sami kraj igre je vratio sve na staru stazu i popravio tih kojih sat vremena igre pred završetak. Lošiji od Heavy Raina, pa možda i Fahrenheita ali i dalje jedna vrlo dobra igra i posebno iskustvo -
8/10StudeniResistance: Fall of Man -
[~10h] - Pucačina koja me je skroz ugodno iznenadila i guštao sam igrati ju. Riječ je o launch igri za PS3 pa je lošija grafika razumljiva i oprostiva no igra ne izgleda ružno i svi ostali elementi su dobro odrađeni. Sve je u igri dobro izbalansirano - sama težina, oružja i protivnici, a kad smo kod oružja, ima za svakoga ponešto i dosta su maštovita te je osjećaj napucavanja poprilično dobar. Također vratila em u ono divno doba dok su još postojali medikitovi i nije sve bilo u čekanju iza covera. Preporuka svima koji su igrali Killzone a propustili su ovo. Ako gledamo u okviru modernog vremena, možda bi bila ocjena manje čisto zbog tehnikalija, no ako stavimo to na stranu -
8/10ProsinacTomb Raider (2013) -
[~16h] - Obožavam Tomb Raider serijal i bojao sam se promjene ali ista nije nimalo podbacila, dapače, iako potpuno drugačiji, jedan je od najboljih nastavaka u serijalu. Istovremeno mi fale velike zagonetke koje se protežu kroz cijele hramove/planine i osjećaj samoće ali me i oduševljava osjećaj slabosti i borbe za život te prekrasne lokacije u potpunosti otvorenog otoka, bez levela i bez učitavanja. No druga strana medalje je da nisam još igrao nijedan Uncharted a čujem da TR dosta vuče na isti, s time da mnogi kažu da je Uncharted i bolji. Dok ne igram ne mogu donijeti sud no do tada, ova igra mi je apsolutno u must play kategoriji. Ako sljedeći nastavak naprave ovakvim sa povratkom ogromnih grobnica i zagonetki, svećano obećajem da ću ju prozvati remek djelom -
9/10Resistance 2 -
[~9h] - Prvi dio mi je bio osvježenje dok je drugi samo potvrdio da ono nije bila slučajnost. Igra je napredovala u baš svakom aspektu osim što je prigrlila moderna vremena i uvela potpunu regeneraciju zdravlja, nošenje samo 2 oružja odjednom itd. OK, ovo drugo ide prema nekoj realnosti ali niti je ovo igra koja se fura na realnost niti je u nekim puno "ozbiljnijim" projektima poput Metal Gear Solida ikad smetalo nošenje tuceta oružja odjednom. Ali to na stranu, igra ima sve, i bez da išta posebno spoilam i komentiram reći ću samo da je ovo definitivni must play i objektivno puno bolja igra nego bilo koji nastavak, osim možda drugog, puno razvikanijeg Killzonea. Kraj igre je jedan od najboljih koje sam dugo vidio -
9/10Resistance 3 -
[~8h] - Igra je počela mlako i čudno - skroz drugačijeg koncepta nego prethodnici gdje su od badass grumpy lika iz dvojke napravili obiteljskog plačimačka - totalno neuvjerljiva transformacija. Ali već nakon pola sata ili nešto više igre sve se mijenja i vidi se da je ovo klasični Resistance poboljšan na svakom polju još u odnosu na dvojku, gdje su vratili i health packove, i mogućnost nošenja cijelog arsenala te uz još neke sitnice napravili najbolju moguću kombinaciju prvog i drugog dijela. A čak i na promjenu glavnog lika se brzo zaboravi te se priča postepeno uvlači pod kožu i postaje sve osobnija. Ovo je ukratko jedan od najboljih FPS-ova koje sam igrao, definitivno najbolji na Play Stationu, igra koja kupi ono najbolje iz oba prethodnika kao i mnogih drugih kultnih FPS igara, no ne djeluje kao krađa nego kao posveta istima a tranzicija je napravljena odlično. Da ima bolji završetak (neću spoilati, ali skroz suprotno od dvojke) i općenito par elemenata u priči te manje bugova (svega nekoliko ali znaju zasmetati), bila bi za čistu desetku, ovako, na granici -
9/10Metal Gear Solid 4: Guns of The Patriots -
[22h] - Šećer na kraju, završena zadnji dan u godini. O MGS-u općenito se nema puno za reći a o četvorci više manje već svi sve znaju a moje subjektivno viđenje je da je svaki MGS sam po sebi automatski za maksimalnu ocjenu i tu se nema što raspravljati, i dok me četvorka malo zavarala te počela dosta razočaravajuće (za MGS standarde), već nakon 2 sata igre sve se mijenja i preostalih 20 sati su čisti MGS sa svom svojom atmosferom, zapletima koje vjerojatno ni Kojima sam sve ne hvata, moralnim dvojbama, odličnom gamelay mehanikom, sjajnim likovima, emocijama, fenomenalnom glazbom, hrpetinom Easter Eggova... Ma, jednostavno remek djelo igraće industrije -
10/10_____________________________________________________________
Napomene:- igre su poredane redom odigravanja unutar pojedinih platformi
- lista će biti osvježavana na mjesečnoj bazi
- vrijeme navedeno je ukupno utrošeno vrijeme u igru do trenutka ocjenjivanja/stavljanja na popis, sa mogućim višestrukim prelascima odn igranjem MP-a.
_____________________________________________________________
Lista 2012.Lista 2011.