CroSimRacing najavljuje novu Formula 1 sezonu!

Još nekoliko dana i Formula 1 se budi iz zimskoga sna, doduše, budi se rano ujutro po našem vremenu, točnije u 2 sata i 30 min, kada će početi prvi slobodni trening za VN Australije. Svjetski prvaci ulaze u novu sezonu kao glavni favoriti u gotovo istoj postavi. Bolid je na testiranjima pokazao da je ponovno korak ispred svih, a uz brzinu, čini se da je rak rana 2014., pouzdanost, izliječena – sva testiranja su obavili sa samo jednim motorom. Možda ćemo vidjeti savršenu sezonu od Mercedesa. 2014. su izgubili samo tri utrke i to zbog jednog razloga – pouzdanosti. Rosberg je puno pametniji i iskusniji nego prošle sezone, ali imat će težak posao pobijediti Lewisa Hamiltona. Najveća bitka će se opet voditi između ove dvojice. Treba spomenuti da Hamilton još nema potpisan novi ugovor s Mercedesom, pa nas, dok se ta stvar ne riješi očekuje nova “sezona kiselih krastavca”, iako, teško da će nadmašiti prošlu.

mercedes_formula_1_2015

Za razliku od Mercedesa, kod drugih momčadi su se događale mnoge rošade. Ferrari je prošao totalni remont i promijenio šefa tvrtke – Marchionne umjesto Montezemola, šefa momčadi – Arrivabene umjesto Mattiaccia, jednog vozača – Vettel umjesto Alonsa, tehničkog direktora – Allison umjesto Frya, glavnog dizajnera – Resta umjesto Tombazisa, trkaće inženjere, test vozače…. vjerojatno ni čistačice nisu iste kao prošle sezone. Nakon katastrofalne 2014. nešto se moralo napraviti i rezultat rada, novi SF15T, je pokazao solidni napredak na testiranjima i Ferrari bi trebali viđati malo češće na podijima ove sezone. Arrivabene je rekao da su im 2 pobjede cilj ove sezone. Za Red Bull je 2015. novi početak. Otišli su Vettel i dobar dio teh. ekipe – Newey i njegov šegrt Prodromou, a šuška se i da još jedan aerodinamiičar nadimka “Guru” odlazi u Force Indiju. Pitanje je kako će bez ove ekipe uspjeti držati nivo razvoja bolida kroz sezone (nešto što im je bila jača strana prošlih godina). Na poziciju Vettela je došao mladi Rus Daniil Kvyat iz Toro Rossa. Iako je Ricciardo pokazao odličnu formu u 2014., u Kvyatu se krije veliki talent i borba tog dvojca bi trebala biti jako zanimljiva. O Williamsu se nema puno toga reći. Radi se o momčadi koja ima najveće predispozicije da zapapri Mercedesu, pitanje je koliko su uspjeli smanjiti razmak kroz zimu. Za ovu sezonu imat će jedan cilj – pobijediti. Nešto što su propustili 2014. iako su imali nekoliko dobrih prilika.

alonso-mclaren

2015. je početak nove ere za McLaren – dvije ere McLaren Honde nakon 20 godina suradnje s Mercedesom. Ovo je momčad nad kojom visi najviše upitnika – Hoće li završiti prvu utrku? Dali je Hondin agregat na razini? Može li Honda s četiri agregata proći kroz sezonu? Kako će raditi Prodromouva šasija? Hoće li Alonso i Dennis preživjeti sezonu zajedno? itd, itd… Fernando Alonso se vratio nakon teške 2007. i prije nego je počelo je krenulo loše za Španjolca. Na drugom zimskom testu u Barceloni je imao sudar u 3. zavoju, koji ga je poslao 3 dana u bolnicu i zbog kojeg će propustiti prvu utrku. Mijenjat će ga Kevin Magnussen. Honda je na testiranjima pokazala lošu pouzdanost i malu snagu, dok vozači hvale šasiju i voznost motora. McLaren bi u prvom dijelu sezone trebao imati velikih problema (realno je pitanje hoće li uopće završiti prvu utrku i da će se boriti s momčadima iz srednjeg dijela grida), ali jednom kad ih riješe mogli bi raditi velike stvari. Ostaje za vidjeti kada će se to dogoditi, dali već tokom 2015 (za njih prijelazne godine) ili tek 2016. Treba napomenuti da je McLaren i prijašnjih godina iz lošeg bolida na početku sezone znao napraviti pobjednika na kraju sezone.

c-ferrari-gutierrez-raikkonen-vettel

Od momčadi iz srednjeg dijela Sauber je s Lotusom napravio veliki napredak. U Sauberu se žele vratiti osvajanju bodova, a u tome će im pomoći dvoje plaćenika – Nasr (rookie, treći u GP2 2014.) i Ericsson (koji je došao iz propalog Caterhama). Lotus je Renaultov agregat zamijenio Mercedesovim i na testiranjima pokazao znatno bolju formu. Podiji nisu realni doseg, ali bi trebali imati puno bolju sezonu od 2014. Force India je prošla kroz tešku zimu. Bolid je kasnio s razvojem, propustili su jedan test, a drugi odradili sa starim bolidom. Nije teško zaključiti da su u podređenom položaju. Kažu da će u Australiji teško proći u Q2, ali očekujte bolje utrke. Kako će sezone prolaziti, Force India bi trebala biti sve bolja i bolja. Toro Rosso ima najmlađu postavu vozača u povijesti – Carlos Sainz Jr i Max Verstappen, koji zajedno imaju godinu više od Kimija Raikkonena, najstarijeg vozača na gridu. Radi se o velikim talentima. Sainz je došao kao prvak iz Formule Renault 3.5, dok je Verstappen bio treći u Formuli 3. Teško je prognozirati poredak ovih momčadi, ali Lotus izgleda odlično, Sauber bi mogao iznenaditi, Toro Rosso će možda kočiti mlada postava, a o Force Indiji je već dosta rečeno.

dne1416ma02

Za kraj jedna dobra vijest – Manor (bivša Marussia) se vratio. Bolid, koji je modifikacija prošlogodišnjeg, je prošao crash testove i dolazi u Melbourne. Tokom sezone se očekuje novi bolid, prvi vozač je Will Stevens (došao je iz F3, vozio je Abu Dhabi 2014. za Caterham), dok je indentitet drugog nepoznat. Pitanje je hoće li uopće s tim bolidom uspjeti odvoziti vrijeme od 107% prvoga potrebno za kvalificiranje na utrku, jer su ostale momčadi napravile ogroman korak naprijed u odnosu na 2014., no pustimo to, bitno da grid nije prazan. Dodajmo još da od 2015. očekujemo jednako dobro, ako ne i bolje utrkivanje od 2014. i po mogućnosti, malo manje propadanja momčadi, političkih govora, preskakanja utrka i teških sudara. Naravno, pod ovim zadnjim mislim na Julesa Bianchija, koji nažalost neće biti u Melbourneu. Tradicionalne teme koje otvaramo na forumu kako bi popratili i raspravili transfere i novosti polako odlazi u povijest, a mi se vraćamo našoj klasičnoj Formula 1 temi te očekujemo da nam se pridružite u diskusijama.

FORUM: Formula 1