DTM vikend by Luka Sanjkovic

Prenosimo vam priču našeg člana Luke koji je imao priliku posjetiti Red Bull Ring i proživjeti jedan zanimljiv DTM vikend. Cijeli je vikend također upakiran mnoštvom kvalitetnih slika, pa krenimo sa pričom:

“Kako sam već godinu dana u Austriji, samo sam čekao priliku da odem na Red Bull Ring, pošto su ulaznice za F1 bezobrazno skupe, odluka je pala na DTM. Za 77 eura po osobi, kupio sam 2 karte za cijeli vikend, dobio sam West tribune (Zone B) i slobodan prolazak u Paddock. Ulaznice su stigle poštom za nekoliko dana i spremno čekale početak godišnjeg.

Došao je i taj petak, 31.07., buđenje u 7 ujutro, cura i ja spremni, od Graza do Spielberga treba cca. sat vremena. Radovi na autocesti, pa tunelarina (8.5 eura u svakom smjeru = 51 euro za cijeli vikend) i dolazimo.

U petak je parking besplatan i parkirali smo uz samu stazu, 5 minuta pješke do ulaza. Približavajući se već smo čuli buku sa staze, Euro Formula 3 imala je slobodan trening. Nismo otišli odmah na stazu, podno West tribine bila je Fan zona. Sva tri proizvođača imala su svoj štand sa (preskupim) fan shopom, a predstavili su i svoje najnovije modele.

Audi:

Mercedes:

BMW: Ovogodišnji pobjednik 24h Spa

Kratko razgledavanje, kava (3.5 eura) i odlazimo do tribine da pogledamo gdje smo smješteni. Gužve nema. I onda šok, al pozitivan, Red Bull Ring je predivan i ogroman. Nijedna igra, nijedan tv prijenos nemože to dočarati. Nema veze što ima samo 7 zavoja, promjena visine terena je fascinantna. Sa tribine smo vidjeli skoro cijelu stazu, jedini dio koji nismo vidjeli je ravnina nakon 2. zavoja, ulazak u 3. zavoj (zbog ograde koja je dosta visoka, a bolidi niski) i dio kod 6. zavoja zbog šume. U petak smo mogli posjetiti tribinu koju smo htjeli.

Stazom su još kružile F3 koje me nisu me baš oduševile, mada je buka motora odlična.

Odlazimo dalje dole do Paddocka uz kraće zaustavljanje kod prvog zavoja.

Dolazimo u Paddock, oduševljenju nema kraja. Vozači DTM-a, šefovi momčadi, mehaničari, tko god prati ovaj sport vidio je poznate ljude svuda oko sebe. Zaustavljam Paula Di Restu, Garya Paffetta, Miguela Mollinu, Edoarda Mortaru, Pascala Werhleina… fotka il autogram, nebitno, svi su vrlo susretljivi. Dolazimo do Hankookovog šatora gdje se pripremaju gume.


Warm up DTM-a samo što nije počeo, pa odlazimo na glavnu tribinu. I onda počinje. Ta buka motora se nemože opisati riječima, najbliže je zvuk prolaska MiG-a, jednostavno preglasno i predobro. Krenuli su na stazu po dvije skupine, par krugova pa boks.

Završen je warm up, na stazu dolazi njemački Porsche Carrera cup.

Nakon njih, Audi TT Cup.


2.0 TFSI motor sa 310 hp + Push to pass 30 hp

Na stazi se izmjenjuju F3, Porsche i TT cup. Cura i ja odlazimo do fan zone na ručak. Bečki odrezak u kajzerici 6,50 eura, pomfrit 4 eura, Coca cola 3 eura.

Hodamo gore dole između fan zone i paddocka, cura je već luda jer ima dobrih 10 minuta hodanja u strmi brijeg. Na svakom koraku nešto
zanimljivo.





I više manje uz slobodne treninge petak je završio. Odlazimo sa staze oko 19h.

Subota ujutro, buđenje u 7, pakiranje i polazak. Gužva već u samom ulasku u Spielberg, policija nas preusmjerava po makadamu na ogroman parking na travi, 5 eura parking za cijeli dan. Udaljeni od staze dobra 2-3 kilometra. Dolazimo do staze, pa direkt u paddock. Opet slikanje i autogrami. Natjeravam sa skupinom fanova Ekstroma, koji nas sve lagano odbija. Na stazi je opet red formula, Porschea i TT-a. Kreće slobodan trening DTM-a, a ja na samom izlasku iz boksa, kod garaža. Od buke se trese zemlja, fotić drhti u ruci, a bubnjići u uhu su na granici pucanja, ovo je sex.



Odlazimo na tribinu, gledamo kvalifikacije. U fan zonu dolazi Sussie Wolff, pa naravno i mi po fotku i autogram. Spuštamo se dole do paddocka i na najjačem suncu čekamo 30 minuta za pit walk.



Pit walk zatvaraju i prije nego su trebali, al nema veze, jurimo brzo natrag na tribinu jer kreće utrka.
Po tisućiti put sam taj vikend ostao bez riječi, jer vidjeti ih sve 24 na okupu i čuti taj zvuk kad se gase svijetla na startu, to mora svaki petrolhead doživjeti.

Ispred nas na tribini je veliki monitor pa vidimo sve kao na internet prijenosu, pa utrku nije teško pratiti. Utrka je sama po sebi bila dobra, nije bilo pretjerano akcije. Svi na tribini, a i sam komentator na stazi, pretpostavljali su da će Mortara pobjedit, što je na kraju on i ostvario. Ja kao Paffettov navijač, nisam bio baš oduševljen 7. mjestom, al glavno da su bodovi tu :)

Nakon utrke, oko 19h krećemo sa staze, dolazimo na parkiralište i tu čekamo sat i pol u koloni da dođemo na glavnu cestu, organizacija je totalno zakazala.

Nedjelja. Opći potop biblijskih razmjera. Već od Graza nas pere kiša, opet nas organizacija parkinga šalje po makadamu na travnati parking, koji je kasnije postao noćna mora svih onih sa zadnjim pogonom. Dolazimo na stazu, prvo što nabavljamo su kabanice za jednokratnu upotrebu (3 eura po komadu).

Sve serije prije DTM-a bile su vožene sa SC-om, pa crvene zastave, pa se počela širiti informacija da će sve biti prekinuto zbog prejake kiše. Odlazimo pod šator i čekamo da se kiša smiri. Gledamo kvalifikacije, pokisli, masnovno ljudi odlaze, pa odlazimo i mi do auta da se barem malo osušimo. Livada na kojoj smo parkirali pretvorila se u blato. Sušimo čarape i tenisice i čekamo početak utrke u autu.

Dolaskom na tribinu, komentator govori da će utrka biti odgođena nekoliko minuta. Kiša ne prestaje. Svako malo na stazi je SC.

Nakon pola sata, kreće i utrka. Po takvom vremenu ne može se baš uživati u utrci, koliko god ona bila zanimljiva. Definitivno, najzanimljiviji dio utrke je bio sam njezin kraj. Kraj o kojem će se sigurno još dugo govoriti. Mi na samoj stazi nismo znali za poruku iz boksa, tako da sam to vidio tek kad sam došao doma.

Pobjedio je Ekstrom kojeg su svi favorizirali, dok sam ja bio presretan jer je i Paffett završio na postolju :)

Nakon utrke, jurimo do blata po auto i lagano autocestom prema domu.

Sve u svemu, preodličan vikend, vrijedan svakog potrošenog centa. Kao što sam već napisao, svakog kog zanima DTM, neka otiđe i pogleda ukoliko ima prilike. Ja sljedeće godine definitivno idem ponovo.”

by Luka Sanjković – Luka_C63_DTM