F1 Specijal: Analiza F1 vikenda (VN Rusije, Španjolske, Monaka, Kanade, Europe, Austrije i Velike Britanije)

Prošlo je već neko vrijeme od našeg prošlog pregleda utrka F1 pa je došlo vrijeme da pogledamo što se događalo u Formuli 1. U međuvremenu su se vozile VN Rusije, Španjolske, Monaka, Kanade, Europe, Austrije i Velike Britanije. Svaka od njih bila je posebna po nečemu, neke po nečemu dobrome, neke po nečemu lošemu. Na VN Španjolske vidjelo smo sudar dva Mercedesa u trećemu zavoju prvoga kruga koji je otvorio put borbi za pobjedu između dva Ferrarija i dva Red Bulla, nakon čega je povijesnu pobjedu uzeo Max Verstappen. Utrka u Monaku je donijela odličan dvoboj Hamiltona i Ricciarda za pobjedu, no nakon greške Red Bullovog vodstva i Ricciardovog pit stopa čak deset sekundi duljeg od uobičajenog, pobjedu je uzeo Hamilton. U Azerbajdžanu se vozila VN Europe na novoj stazi u gradu Baku. Utrka na uličnoj stazi sama po sebi i nije donijela neka uzbuđenja, ali je zato dala nove rekordne maksimalne brzine u F1. VN Austrije donijela je još jedan sudar dva Mercdesa, a utrka na britanskom SIlverstoneu je nakon kišnog prvog dijela (i već u takvim uvijetima uobičajenog starta iz SC-a) puno obećavala, no na kraju ipak nije dala tako puno.

Kako sezone odmiče tako je dojam da će se borba za naslov i ove godine odvijati isključivo između dva Mercedesa sve veći i veći. Nakon VN Rusije Rosberg je imao i više od 40 bodova prednosti, no nakon jako loše vožnje po kišnom Monaku (gdje je na stazi nakon naredba momčadi pustio Hamiltona i gdje ga je Hulkenberg prošao na ravnici do startno ciljne crte u zadnjemu krugu), nakon što ga je Hamilton izgurao u prvom zavoju u Kanadi i sudara između njih dvojice u Austriji, te nakon kazne Rosbergu od deset sekundi u Silverstoneu, prednost se istopila na minimalan jedan bod. Mercedesovo vodstvo pak, unatoč izglednom naslovu za jednog od njihova dva vozača polako gubi kosu s glave. Hamilton i Rosberg su u tri od pet utrka imali neke incidente koji su barem jednom od njih uništili utrku. U Španjolskoj su oba bolida odustala, a u Kanadi i Austriji je Rosberg izgubio bodove. Tek je polovica sezone i tko zna čega će sve još ovdje biti.

Utrke prolaze, a Ferrari nikako da složi čisti vikend i uzme pobjedu. Uvijek su tu neki problemi, strategija, vozačke greške, kvarovi… Vettel za Rosbergom kaska 70, a Raikkonen 62 boda, što je za oba vozača veliki zaostatak. Jedna zanimljivost je da je Fernando Alonso u Ferrariju nakon VN V. Britanije 2010. imao 98 bodova, isto koliko ih i sada nakon ovogodišnje iste utrke ima Vettel, nakon čega je Španjolac uspio smanjiti zaostatak i odvesti borbu za naslov do zadnje utrke. Jedini problem za Vettela je što matematika nije na njegovoj strani, Alonsov zaostatak za vodećim je tada bio puno manjih 47 bodova. Kimi Raikkonen radi bolji posao nego prošle, a pogotovo 2014. godine, čime je produžio ugovor s Ferrarijem i za sljedeću godinu. Bolid nema brzinu Mercedesa, a Sergio Marchionne je rekao da je problem i što je teško naći idealan setup. Još uvijek ima dosta utrka u sezoni, ali činjenica je da još uvijek niti jednom nisu bili brži od Mercedesa, što bi trebalo dovesti u pitanje prebacivanje resursa prema 2017. i novom tehničkom pravilniku.

Red Bull je kilometrima ispred onoga što je bio u ovo vrijeme prošle godine. Trenutno su treći u poretku konstruktora, uvjerljivo ispred Williamsa i samo šest boda iza Ferrarija. Šasija je, kao i uvijek kod Red Bulla, jako dobra, možda čak i najbolja na gridu, ali za razliku od 2014. i 2015., ovoga puta je i Renaultov motor na nešto boljoj razini. Mercedes i Ferrari i dalje imaju bolje motore, ali nakon nadogradnja koje je Renault uveo u Monaku to ne izgleda tako loše. Max Verstappen je od VN Španjolske zamijenio Kvyata u momčadi (Kvyat je preuzeo Verstappenovo mjesto u Toro Rossu) i pobijedio u svojoj prvom utrci za momčad čime je postao najmlađi pobjednik u F1. Druge veće momčadi su se počele zanimati za Verstappena i nakon što se Kvyat dvije utrke zaredom zabio u Vettela, vodstvo momčadi je dobilo odličan razlog da se riješi Rusa i promovira Verstappena, čime su ga zadržali izvan dometa ostalih momčadi, barem nekoliko godina. Već u sljedećoj utrci u Monaku RB je imao priliku za novu pobjedu, ovoga puta s Ricciardom, ali ju je odbacio već spomenutom greškom tokom promjene guma.

Williams nema sezonu kakvu želi imati. Dosad su osvojili samo jedan podij i to Bottasovo treće mjesto iz Kanade. Zanimljivost je da su na svakoj utrci ove sezone, izuzev posljednje – VN V. Britanije, imali najbrže promjene guma (ako to naprave na još barem dvije utrke nitko ih neće moći prestići po tom pitanju do kraja godine). Što je pomalo ironično – kada su imali bolid za top tri po brzini, radili su strateške greške, gubili pozicije kroz bokseve, jednom prilikom čak i montirali krivu gumu na bolid (tri gume jedne komponente, jednu druge u Spa 2015.). Sada kada se napokon riješili taj problem, bolid više nije na razini zadatka. Bottas radi solidan posao, ali ništa spektakularno da bi zapeo za oko boljim momčadima i čini se da će i dalje voziti za Williams. Mjesto njegovog kolege je malo zanimljivije, šuška se da bi se Jenson Button mogao vratiti u momčad. Imaju i juniora u GP2, Alexa Lynna, no zasad nije pokazao toliko dobre predstave kao primjerice Stoffel Vandoorne prošle godine da bi zaslužio mjesto u F1.

Force India se drži na svojem petom mjestu, otprilike koliko je Williams ispred njih, toliko je Toro Rosso iza njih. Perez je iskoristio prilike koje je imao i uzeo dva podija (treća mjesta) u tri utrke – u Monaku i Azerbajdžanu, no nakon tih utrka u Austriji su zabilježili dvostruko odustajanje.Trebala su tu biti i dva starta iz prvogstartnog reda, na kraju je bio samo jedan, onaj Hulkenbergov iz Austrije. Perez se u Azerbajdžanu kvalificirao kao drugi, ali je imao kaznu od pet mjesta zbog čega je startao sedmi- Hulkenberg nikako da se popne na taj podij. U Monaku je Perezova strana tima bila bolja sa strategijom, a u Austriji je, gdje je Hulk startao drugi, imao velikih problema s trošenjem guma i samo je padao u poretku do konačnog odustajanja. U Toro Rossu od Verstappenove promocije u Red Bull glavnu riječ vodi Sainz, što po brzini što po završavanju utrka, jer Kvyat nije ima nikakve sreće otkad se vratio u momčad, što po samoj brzini. Od šest utrka koje je odvozio za Toro Rosso ove sezone, Kvyat je morao odustati u njih tri, u jednoj je završio dvanaesti, a u dvije je uspio uzeti tek jedan bod. Već se lagano počinje viđati Toro Rossov problem godinu danas starog motora, iako još nije toliko izražen jer bismo trebali vidjeti još nadogradnji motora, najvjerojatnije onih uobičajenih oko VN Belgije ili Italije.

McLaren Honda možda prvi put od početka suradnja pokazuje nekakav vidljivi napredak i rezultate na stazi. U Monaku je Alonso završio peti, a u Austriji Button šesti, a počeli su i kontinuirano ulaziti u Q3, doduše, samo s jednim bolidom i većinom nakon što je jedan od bržih vozača imao nekih problema. Sauber je, kao i od početka sezone i dalje u problemima. Šlag na torti bio je sudar momčadskih kolega, Ericssona i Nasra u Monaku. „… momčad jedva sklapa kraj s krajem, bolid je spor i nije vidio novih dijelova od samog predstavljanja, po paddocku kruže glasine da ćemo propustiti sljedeću utrku, itd, itd… – ‘AJMO SLUPATI OBA AUTA!“ Da… tako nekako je to izgledalo. Srećom, zadnjih dana su izjavili da su riješili plaće zaposlenicima i čak su najavili neke nadogradnje bolida, što bi moglo ukazati prema svjetlu na kraju tunela, iako propuštaju i drugo testiranje sezone u SIlverstoneu (propustili su i prvi test poslije utrke u Barceloni).

Haasov boom s početka sezone je ipak malo splasnuo i trenutno su na osmom mjestu u poretku konstruktora. Esteban Gutierrez riješio se loše sreće s početka sezone i trenutno ne radi loš posao, iako još uvijek nije osvojio niti jedan bod. U Renaultu i dalje ista priča – Magnussen je brži vozač, Palmer je u pravilu iza, no ne toliko daleko, no oba su izvan bodova. Jedino bodovi ostaju oni Magnussenovi iz Rusije, a fokus se polako okreće (ako jei kad i bio na 2016.) prema 2017.

Manor nastavlja pokazivati napredak, a najveći dokaz tomu bilo je Wehrleinovo deseto mjesto na VN Austrije, što su prvi bodovi za momčadi od Bianchijevog devetog mjesta iz Monaka 2014. Wehrlein je pokazao malo, ali ne baš značajno više od Haryanta, sigurno ne toliko više koliko bi nagovijestio sav hype koji se veže za DTM prvaka 2015. U nekim bljeskovima Wehrlein daje vrhunske rezultate, ali u drugim situacijama nije puno brži od Haryanta, naprotiv, Haryanto čak zna biti i brži.

U međuvremenu smo dobili potvrdu da će bolidi za 2017. biti opremljeni halo zaštito glave vozača, ni Red Bull bi navodno krenuo blokirati to pravilo. Oni su u međuvremenu odustali od aeroscreen projekta, koji je dobio nešto bolje kritike fanova od haloa. Sljedeća utrka vozi se na mađarskom Hungaroringu, nakon čega odmah sljedeći tjedan dolazi VN Njemačke na Hockenheimu (koja se prošle godine nije vozila) i odmor do kraja osmoga mjeseca.