Na ovogodišnjoj VN Italije slavio je Lewis Hamilton, drugi je završio miljenik Tifosa, Sebastian Vettel, a treće mjesto je Williamsu donio Felipe Massa.
Hamilton je krenuo s pole positiona s Raikkonenom u prvom startnom redu, treći je startao Vettel, a četvrti Rosberg. Start u Monzi je jako bitan zbog dugog pravca do prve šikane koja pruža mogućnost prolaza i s vanjske i s unutarnje strane. Nakon odličnih Ferrarijevih i lošijih Mercedesovih startova u posljednjih nekoliko utrka, potiho se očekivao crveni bolid koji će voditi u prvome zavoju. Od toga na kraju nije bilo ništa, Raikkonen je imao ogromnih problema na startu i s drugog pao sve do zadnjeg mjesta, dok je Hamilton zadržao prvo mjesto. Rosberg također, kao i u Spa nije imao osobito dobar start, i izgubio je dvije pozicije. Nakon hendikepa u obliku starog motora koji je prvu utrku odradio u lipnju na VN Kanade (zamijena za novu specifikaciju debitiranu ovaj vikend koja je u subotu imala problema s curenjem vode) vikend je postajao samo gori i gori za njega. Ipak, najveći gubitnici prvoga kruga su dva Lotusa – oba su bila izvan utrke nakon prvoga kruga.
Hamilton je svakim krugom sve više i više povećavao svoju prednost i već je nakon nekoliko krugova bilo jasno da Vettel neće imati nikakve šanse za pobjedu. Nico Rosberg se brzo probio do dva Williamsa, no uz stari motor mučile su ga i temperature kočnica, pa je imao malo većih problema s prolazom Bottasa. U Mercedesu su pokušali proći Williamse kroz jedini (Sainz, Verstappen i Nasr su jedini ulazili više od jednog puta) ulaz u bokseve ulaskom Rosberga u 19. krugu – jedan krug prije Masse i četiri kruga prije Bottasa. Brzim izlaznim krugom ih je obojicu preskočio. Malo iza njih Raikkonen se polako probijao pokraj sporijih bolida, no u 29. krugu prilikom ulaska u boks je zamalo imao kontakt s Robertom Merhijem koji je iza Kimija blokirao kotače na kočenju pred pit lane.
Utrka u Monzi obično bude jedna od kraćih u sezoni, no za Rosberga nije bila dovoljno kratka. Nico je, nakon što je preskočio Williamse, na sedam krugova starijim gumama skidao zaostatak do Vettela, no kada mu je tri kruga prije kraja došao na nekih dvije sekunde, motor njegovog Mercedesa odlučio je da je vrijeme za mirovinu i uz malo vatre se parkirao u drugoj šikani. Rosberg je na Monzu gledao kao „sada ili nikad“ utrku za njegove šanse u prvenstvu. Sa zaostatkom od 53 boda nakon ovog kvara, treba ipak reći da su se šanse za naslov drastično smanjile. Hamilton si može dopustiti luksuz odustajanja u dvije utrke uz Rosbergove pobjede i još uvijek će imati tri boda prednosti.
Upravo zato jer je Monza jedna od kraćih utrka, ponekad se zna desiti da se malo toga i stigne dogoditi u utrci. Ove godine je ostao takav dojam uz nešto manje akcije na stazi. Kimi Raikkonen se uspio probiti do petoga mjesta i vidjeli smo najviše njegovih pretjecanja. Osim njega, Perez i Ricciardo su imali dvoboj u kojemu su nakratko izmijenjivali pozicije, a treba tu spomenuti i McLaren. Jenson Button je startao na mekšim gumama što mu je u početku utrke kako-tako omogučilo da se malo zabavi na stazi, iako se radilo o obilaženjima kao da vozi bolid iz druge serije. Alonso je pak krenuo na tvrđim gumama i kasnije s mekšima lovio Buttona. Stigao ga je nekih sedam krugova prije kraja, no onda je morao odustati zbog kvara s elektronikom i sve nade dvoboja dva svjetska prvaka su pale u vodu.
U Toro Rossu su, kao i u Red Bullu znali da će Monza biti teška utrka za njih i odlučili ovdje promijeniti motore kako bi u Singapuru imali što bolju šansu za dobar rezultati. Naravno, uslijedile su kazne na gridu, točnije njih ukupno 140 između četiri vozača. Carlos Sainz je u rezao prvu šikanu u prvome krugu za što je dobio pet sekundi kazne. Završio je jedanaesti, tek jedno mjesto od zadnjeg boda koji je uzeo Daniil Kvyat. Njegov momčadski kolega, Daniel Ricciardo trebao je završiti jedno mjesto ispred Kvyata, no u zadnjem zavoju zadnjega kruga je prošao Marcusa Ericssona i uzeo osmo mjesto. Uz start s zadnjeg mjesta, Max Verstappen je trebao odraditi i kaznu prolaska kroz bokseve jer su ga mehaničari u subotu u kvalifikacijama pustili s nepotpuno pričvršćenim pokrovom motora koji se raspao na stazi. Završio je dvanaesti s lijepim pretjecanjem Saubera Felipea Nasra s vanjske strane u prvoj šikani.
Dobra dva sata nakon utrke konačan rezultat nije bio poznat. Naime, nakon delaminacija guma tokom VN Belgija, Pirelli je odlučio povećati minimalne tlakove u istima kako bi smanjio mogućnost ponavljanja delaminacija. Mercedesima je naime izmjereno 0,07 bara (kod Rosberga) i 0,02 bara (kod Hamiltona) manje nego su bile Pirellijeve preporuke. I dok kod Rosberga kazna ne bi utjecala na rezultat, kod Hamiltona itekako bi. Na kraju nije bilo nikakvih sankcija jer je Mercedes dokazao da su gume dok su se montirale na bolide bile iznad minimalnih dozvoljenih tlakova. U GP2 vozači su se diskvalificirali iz kvalifikacija zbog istog prekršaja.
Formula 1 nakon europske turneje odlazi u Aziju, na VN Singapura koja se vozi za dva tjedna. Radi se o uličnoj, uskoj, grbavoj stazi s malo pravaca što bi trebalo odgovarati Red Bullu i Toro Rossu. Red Bull bi nakon dobre forme u Mađarskoj mogao ciljati i podij. No nisu samo momčadi s bikovima na bolidima jedini koji jedva čekaju Singapur, McLarenu bi ta utrka trebala biti jedna od rijetkih prilika za osvojiti bodove. Po paddocku kruže priče da je odnos između vodstva momčadi i Honde pukao, što se može i vidjeti između redaka u izjavama. Nadogradnje su dolazile, no napretka nije bilo, a treba ga pokazati jer dok je Alonso pod ugovorom, Buttonu se baš i ne zadržava u ovakvom bolidu još jednu godinu.
Rezultati VN Belgije:
1 Hamilton Mercedes 53 1h 18:00.688
2 Vettel Ferrari 53 + 0:25.042
3 Massa Williams 53 + 0:47.635
4 Bottas Williams 53 + 0:47.996
5 Raikkonen Ferrari 53 +1:08.860
6 Perez Force India 53 +1:12.783
7 Hulkenberg Force India 52 + 1 krug
8 Ricciardo Red Bull 52 + 1 krug
9 Ericsson Sauber 52 + 1 krug
10 Kvjat Red Bull 52 + 1 krug
11 Sainz Toro Rosso 52 + 1 krug
12 Verstappen Toro Rosso 52 + 1 krug
13 Nasr Sauber 52 + 1 krug
14 Button McLaren 52 + 1 krug
15 Stevens Marussia 51 + 2 kruga
16 Merhi Marussia 51 + 2 kruga
17 Rosberg Mercedes 50 + 3 kruga
18 Alonso McLaren 47 + 6 krugova