Formula 1 | Analiziramo i komentiramo VN Austrije #8

Na utrci za VN Austrije, osme utrke sezone, slavio je Nico Rosberg, drugi je završio njegov momčadski kolega Lewis Hamiltona, a zadnje mjesto na podiju je, prvi put u 2015. popunio Felipe Massa.

image71.img.2048.medium

Hamilton je u subotu opet bio najbrži i 45. put u karijeri je startao s pole positiona. Rosberg je krenuo drugi, a Vettel treći. Ferrari je ponovio ispdanje u Q1 s jednim vozačem, samo je ovoga puta taj vozač bio Raikkonen, a ne Vettel.

Rosberg je imao nešto bolji start od Hamiltona i vodio je nakon prvoga zavoja, Hamilton je pokušao vratiti poziciju, no izlazak SC-a na stazu je prekinuo njihov dvoboj, a kasnije se ispostavilo pitanje pobjednika utrke. SC je na stazu izašao zbog teškog  sudara Raikkonena i Alonsa. Na izlazu iz drugog zavoja Kimijevi kotači su se vrtjeli u prazno i morao je korigirati putanju, u međuvremenu je Alonso došao na njegovu lijevu stranu i korekcija je poslala Ferrari i McLaren u ogradu. Alonsov bolid je završio na Raikkonenovom. Incident koji je mogao završiti puno ružnije za obojicu. Raikkonen je, kao i u Kanadi, imao problem s mapom motora za start, koja je u kombinaciji s hladnijim tvrđim gumama prouzrokovala sudar.

image38.img.2048.medium
Nakon što je SC napustio stazu, Rosberg jepočeo graditi prednost i uspio složiti nekih dvije sekunde prednosti. Do prvih (i jedinih) ulaska u bokseve za Mercedesove vozače ta prednost je malo rasla i malo padalo. Hamilton je na kraju tog stinta radio bolja vremena od Rosbergovih i pred ulazak u boks prednost se smanjila za sekundu, Rosberg je ušao prvi, dok je Hamilton ušao dva kruga kasnije. U Mercedesu su htjeli Hamiltonu dati šasnu tim krugom više na starijim gumama jer su mislili da će Rosberg imati problema sa zagrijevanjem novih tvrđih guma, no od toga nije bilo ništa. Rosberg je povečao svoju prednost, a Hamilton je na izlazu iz pit lane napravio amatersku pogrešku i prešao preko bijele linije za što je dobio kaznu od pet sekundi. Sva priča o pobjedniku ove utrke bila je gotova. Ipak, vodeći taj jedan krug, Hamilton je izjednačio rekord Jackiea Stwearta. Ako će u Silverstoneu voditi barem jedan krug bit će mu to 18. utrka zaredom u kojoj mu je to uspjelo i postavit će novi rekord.

image31.img.2048.medium
Sebastian Vettel je vozio mirnu, kontroliranu utrku do zasutavljanja u boksu. Mehaničari su imali problema s montiranjem zadnje desne gume (Ferrariju to nije bio prvi put ove sezone da su imali problema s maticama kotača) i Vettel je izgubio dobrih deset sekundi, no još važnije, Massa se probio ispred njega. Do kraja utrke ga je Vettel stigao, no zahvaljujući karakteristikama staze i Mercedesovoj pogonskoj jedinici u Williamsu Massa je uspio zadržati mjesto na podiju. Ferrariju se neće svidjeti činjenica da su dvije utrke zaredom mjesto na podiju poklonili Williamsu.

image32.img.2048.medium
Force India je imala solidan vikend i uzela deset bodova. Nico Hulkenberg se, na krilima pobjede u Le Mansu, kvalificirao na peto mjesto. U utrci ga je Bottas dvaput prelazio. Prvi put prije promjene guma, koju je Hulkenberg odradio ranije i tako ponovno prošao Finca, te drugi, i posljednji put u 34. krugu, kad je Bottas osigurao peto mjesto. Perez je startao utrku na tvrđim gumama i veći dio prve polovice utrke je branio poziciju od dva Lotusa, dok se u drugoj polovici na mekšim lagano penjao kroz poredak. Prošao je Kvyata, Nasra i Ricciarda, te završio deveti. Force Indiji je trebala biti zadnja utrka s ovim bolidom, u Silverstoneu bi trebali voziti s B specifikacijom. Trenutno su peti u poretku konstruktora i ako će novi bolid dobro funkcionirati možda bi do kraja sezone mogli ugroziti Red Bull koji se trenutno nalazi 24 boda ispred njih.

image29.img.2048.medium
U Lotusu vjerojatno neće u potpunosti biti zadovoljni rezultatom utrke. Maldonado je završio sedmi s malim dvobojem s Verstappenom pred kraj utrke u kojem je pri izlazu iz zavjetrine Toro Rossa gotovo izgubio bolid s otvorenim DRS-om na stratno-ciljnoj ravnini. Romain Grosjean je pak s druge strane odustao zbog problema s mjenjačem. Bilo kako bilo, sigurno će biti sretniji od Saubera koji nije uzeo niti bod. Nasr je u kvalifikacijama ušao u Q3, no u utrci je (ponovno) imao problema s kočnicama i završio jedanesti. Ericsson je pak imao utrku puno događanja – prvo je imao jump start, pa je morao u boks nakon dva kruga jer je pokupio ostatke Alonsovog i Raikkonenovog sudara, u međuvremenu je gotovo stao na stratno ciljnoj ravnini i na kraju je morao odraditi drive through kaznu zbog jump starta.

image12.img.2048.medium

Oni koji su očekivali teški vikend bili su korisnici Renaultovih i Hondinih pogonskih jedinica. Toro Rosso je najbolje prošao od njih i završio osmi s Verstappenom. Sainz je dobio kaznu od pet sekundi zbog prebrze vožnje u pit laneu, no nije je ni stigao obaviti jer je morao odustati zbog problema s Renaultom. Red Bull je na domaćoj stazi uzeo samo jedan bod, onaj Daniela Ricciarda. Oba njihova bolida u utrku su krenula s kaznom od deset mjesta na gridu zbog promjene motora, dok je Ricciardo još morao obaviti i dodatnih pet sekundi jer nije mogao “potrošiti” svih deset mjesta.

image25.img.2048.medium

McLaren je pak, nakon Kanade uspio zaroniti još dublje i dotaknuo neko još dublje dno. Button je ispao u Q1, Alonso se na jedvite jade uspio kvalificirati u Q2, 14 tisućinki ispred Pereza. U utrci je Alonsa izbacio Raikkonen, a Buttona kvar senzora na usisu motora. Da bi stvar bila gora, većina novih dijelova na Alonsovom bolidu je uništena u sudaru, kao i Hondina pogonska jedinica koja će se trebati promijenit za Silverstone, što znači da ih tamo gotovo sigurno očekuju nove kazne. Iako, sa ili bez sudara, dojam je da bi se Honda tokom petka ili subote i na otoku pokvarila, pa im je svejedno. Zabrinjava izjava Boulliera koji je rekao da je Honda na razini snage iz Melbournea.

image24.img.2048.medium

Nakon osam utrka vrijedi pogledati kako izgleda bodovno stanje. U vozačkom prvenstvu Hamilton ima deset bodova prednosti ispred Rosberga, dok su Ferrarijevi vozači već daleko, Vettel s zaostatkom od 49 bodova. Slijede dva Williamsa, usamljeni na svojim pozicijama i dva Red Bulla nakon kojih je situacija malo gušća s šest vozača unutar devet bodova. U konstruktorskom prvenstvu sitacija pri vrhu je slična, Mercedes s velikom prednošću na Ferrarijem, Williams pa Red Bull. U sredini poretka situacija je opet gusta, od Force Indije na petom mjestu do Toro Rossa na osmom, pokrivenih s dvanaest bodova.
Sljedeća utrka vozi se u Silverstoneu, domaćoj utrci većine momčadi i stazi na kojoj se održala prva utrka Formule 1. Prošle godine tamo je slavio Hamilton, nakon Rosbergovog kvara na mjenjaču, ali i nakon svoje greške u kvalifikacijama zbog koje je startao tek šesti. Utrku je obilježio veliki dvoboj Vettela i Alonsa. Kao dodatan faktor treba uračunati i kišu, koja u Sivlerstoneu, kada pada, pada u obilnim količinama.
 

Rezultati VN Austrije:
1 	Nico Rosberg	        Mercedes	1:30:16.930	71
2 	Lewis Hamilton	        Mercedes	+0:08.800	71
3 	Felipe Massa	        Williams	+0:17.573	71
4 	Sebastian Vettel	Ferrari	        +0:18.181	71
5 	Valtteri Bottas	        Williams	+0:53.604	71
6 	Nico Hulkenberg	        Force India	+1:04.075	71
7 	Pastor Maldonado	Lotus	        +1 krug	        70
8 	Max Verstappen	        Toro Rosso	+1 krug	        70
9 	Sergio Perez	        Force India	+1 krug	        70
10 	Daniel Ricciardo	Red Bull	+1 krug	        70
11 	Felipe Nasr	        Sauber	        +1 krug	        70
12 	Daniil Kvyat	        Red Bull	+1 krug	        70
13 	Marcus Ericsson	        Sauber	        +2 kruga	69
14 	Roberto Merhi	        Marussia	+3 kruga	68
15 	Romain Grosjean	        Lotus	        DNF	        35
16 	Carlos Sainz	        Toro Rosso	DNF	        35
17 	Jenson Button	        McLaren	        DNF	         8
18 	Will Stevens	        Marussia	DNF	         1
19 	Fernando Alonso	        McLaren	        DNF	         0
20 	Kimi Raikkonen	        Ferrari	        DNF	         0